محدودیت سنی واتساپ از ۱۶ به ۱۳ سال کاهش یافت؛ انتقاد شدید به تصمیم متا

شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو واتساپ در کنار فیسبوک و اینستاگرام / WhatsApp روی نمایشگر موبایل
با تغییر حداقل سن مورد نیاز برای استفاده از واتساپ، بسیاری از نهادها علیه متا موضع گرفتند.
تبلیغات

متا حداقل سن کاربران واتساپ را در بریتانیا و اتحادیه‌ی اروپا از ۱۶ سال به ۱۳ سال کاهش داده و این موضوع انتقادهای گسترده‌ای در پی داشته است.

بر اساس گزارش گاردین، تغییر محدودیت سنی واتساپ بهمن سال گذشته اطلاع‌رسانی شد و از چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته وارد مرحله‌ی عملیاتی شده است. گروه «خردسالیِ بدون گوشی» می‌گوید اقدام جدید متا تلاش‌ها برای حفاظت از کودکان را خنثی می‌کند.

در بخشی از بیانیه علیه متا می‌خوانیم: «اینکه رسماً اجازه دهید هر کس با سن بالای ۱۲ سال از پلتفرم استفاده کند، به این معنی است که واتساپ برای کودکان امنیت دارد. بااین‌حال معلم‌ها، والدین و متخصصان، چیز دیگری می‌گویند. غول‌های فناوری سوددهی سهام‌دارانشان را بالاتر از حفاظت کودکانمان قرار می‌دهند.»

متا می‌گوید تغییر محدودیت سنی واتساپ با قوانین اکثر کشورها سازگار است و برخی نهادها از این تغییر حمایت کرده‌اند.

مارک بانتینگ، مدیر استراتژی امینی آنلاین آف‌کام (رگولاتور رسانه‌ای بریتانیا)، می‌گوید که این نهاد تنظیم مقررات به محض دریافت قدرت‌های قانونی لازم، شبکه‌های اجتماعی ناقض قوانین را جریمه خواهد کرد.

به گفته‌ی بانتینگ، آف‌کام در حال نوشتن چارچوبی جدید برای ایمنی آنلاین است و زمانی که اختیارات این نهاد از سال آینده اجرایی شود، امکان مسئول‌کردن پلتفرم‌ها دربرابر اقداماتشان وجود خواهد داشت.

متا که افزون‌بر واتساپ مالک اینستاگرام و فیسبوک نیز محسوب می‌شود، در هفته‌ی اخیر قابلیت‌های امنیتی جدیدی را برای حفاظت از کاربران‌ به‌نمایش گذاشته است، ازجمله کاربران جوان. یکی از این تغییرات مربوط‌ به اینستاگرام می‌شود، جایی که تصاویر حاوی برهنگی در بخش دایرکت، به‌صورت خودکار برای کاربران کم‌سن تار خواهند شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات