لحظه‌ای تاریخی؛ نسخه ARM مرورگر گوگل کروم منتشر شد

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو گوگل کروم / Google Chrome در پس زمینه قرمز
گوگل رسماً اعلام کرد که نسخه‌ی آرم مرورگر کروم از امروز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
تبلیغات

گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که از امروز نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی مرورگر کروم را در دسترس پلتفرم Windows on Arm قرار می‌دهد. نسخه‌ی نهایی کروم در حالی وارد آرم می‌شود که این مرورگر حدود دو ماه پیش به‌صورت آزمایشی برای معماری مورد بحث در دسترس قرار گرفته بود.

انتشار نسخه‌ی بومی کروم روی معماری آرم، اتفاق بزرگی برای کسانی است که از کامپیوترهای مجهز به Windows on Arm استفاده می‌کنند.

تا پیش از انتشار نسخه‌ی بومی، امکان استفاده از کروم در آرم وجود داشت؛ اما این مرورگر عملکرد غیربهینه از خود ارائه می‌داد و وب‌گردی را طاقت‌فرسا می‌کرد. مایکروسافت از مدت‌ها قبل نسخه‌ی بومی اج را برای آرم منتشر کرده است.

بیانیه‌ی گوگل در حالی منتشر می‌شود که فاصله‌ی زیادی تا عرضه‌ی اولین لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت نداریم. این تراشه تابستان امسال وارد لپ‌تاپ‌ها می‌شود و قرار است تعادل چشمگیری بین شارژدهی و قدرت پردازشی به نمایش بگذارد.

نسخه‌ی آرم کروم از لحاظ فنی روی تمامی دستگاه‌های ویندوزی مجهز به تراشه‌ی آرم اجرا می‌شود و صرفاً به اسنپدراگون ایکس الیت محدود نیست؛ اما نباید فراموش کنیم که در حال حاضر صرفاً کوالکام پردازنده‌ی آرم برای ویندوز می‌سازد.

گوگل می‌گوید نسخه‌ی آرم کروم، سریع و ایمن خواهد بود: «همکاری نزدیک ما با کوالکام تضمین می‌کند که کاربران کروم هنگام وب‌گردی با کامپیوترهای آرم، بهترین تجربه‌ی ممکن را خواهند داشت.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات