چطور اپلیکیشن‌های آیفون را به‌صورت دستی و خودکار آپدیت کنیم؟

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
داینامیک آیلند آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
فرایند به روزرسانی برنامه‌ها در آیفون به‌صورت خودکار و دستی انجام می‌شود که هرکدام را در کوتاه‌ترین زمان و در سه مرحله می‌توان انجام داد.
تبلیغات

به‌روزرسانی نرم‌افزار و برنامه امروزه به یکی از مهم‌ترین مزيت‌های هردستگاهی تبدیل شده است که تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان روی آن تبلیغات می‌کنند. یکی از ویژگی‌های کلیدی اپ‌استور روی گوشی اپل از همان ابتدای راه‌اندازی این بود که به‌روزرسانی برنامه‌ها در اپ‌استور بدون توجه به قیمت اصلی برنامه، رایگان باشد.

سیاست اپل در قبال ارائه‌ی به‌روزرسانی رایگان به توسعه‌دهندگان دیکته شده است و علاوه‌براین، باید کنترل و مدیریت زمان و چگونگی به‌روزرسانی نیز تحت تسلط کاربر باشد. بنابراین، آپدیت برنامه‌های آیفون به دو روش انجام می‌شود: ۱- آپدیت خودکار برنامه‌های آیفون؛ ۲- آپدیت دستی برنامه‌های آیفون.

این مقاله با هدف آموزش و آگاهی‌بخشی برای کاربران تازه‌وارد و در سطح مقدماتی نوشته شده است؛ بنابراین، به کاربران حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم سراغ مجموعه مقالات زومیت، ازجمله مجموعه‌ی مطالعاتی «پرسه در سیلیکون ولی» بروید.

فعال‌ کردن به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ های آیفون

آسان‌ترین و سریع‌ترین روش به‌روزرسانی برنامه‌های آیفون فعال‌کردن آپدیت خودکار در تنظیمات است؛ به‌خصوص اگر تعداد زیادی برنامه روی آیفون دارید، با این قابلیت بدون ایجاد اخلال در کاربری شما آیفون در زمانی که کمترین استفاده را از گوشی دارید، فرایند آپدیت برنامه‌ها را انجام می‌دهد.

تنظیمات اپ‌استور در آیفون
شماره (۱)
به‌روزرسانی برنامه در تنظیمات اپ استور آیفون
شماره (۲)

۱. وارد تنظیمات (Settings) شوید.

۲. صفحه را به پایین اسکرول کنید و روی App Store بزنید.

۳. در قسمت Automatic Downloads گزینه App Updates را فعال کنید.

در این بخش با فعال‌ کردن گزینه App Downloads این امکان فراهم می‌شود که با دانلود و نصب یک برنامه روی یک آیفون، این برنامه روی سایر دستگاه‌های دارای اپل آیدی مشترک با دستگاه اول نصب شود.

به‌روزرسانی دستی برنامه‌ های آیفون

اگر بنا به‌دلایلی می‌خواهید فرایند به‌روزرسانی برنامه‌ها به‌صورت خودکار انجام نشود و خودتان در زمانی به انتخاب خودتان برنامه‌های آیفون را به‌روز کنید، باید فرایند به‌روزرسانی دستی را برای هر برنامه انجام دهید.

صفحه اصلی اپ استور آیفون
شماره (۱)
محیط اپ استور آیفون برای به‌روزرسانی برنامه‌ها
شماره (۲)

۱. اپ‌استور را اجرا کنید.

۲. روی تصویر حساب کاربری خود در گوشه بالا سمت راست بزنید. اگر برنامه نصب شده‌ای روی دستگاه باشد که نسخه به‌روزی از آن منتشر شده باشد، اعلان آن را مشاهده می‌کنید.

۳. کمی تصویر را به پایین اسکرول کنید تا فهرست اپلیکیشن‌هایی که نسخه‌ی جدیدی از آن‌ها دردسترس قرار دارد، مشاهده کنید.

۴. برای آپدیت تمام برنامه‌ها می‌توانید در بالای فهرست روی دکمه Update All بزنید یا به‌صورت تک‌تک هر برنامه را به‌روز کنید.

به‌طور کلی برای به‌روزرسانی برنامه‌ها در آیفون مسیر پیچیده‌ای را نیاز نیست طی کنید و اگر آیپد نیز دارید، توصیه می‌کنیم حتماً اقدام به ساخت اپل آیدی شخصی کنید تا با استفاده از یک اپل آیدی روی دو دستگاه برنامه‌های سازگار با هردو را بدون نیاز به نصب جداگانه در هر دستگاه، به‌طور همزمان روی آیفون و آیپد خود داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات