رؤیای آی‌مسیج اندروید تمام شد

شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
حباب سبز آی مسیج در گوشی آیفون ۱۲ در دست
بیپر اعلام کرد که اپلیکیشن آی‌مسیج اندروید را از گوگل پلی حذف کرده و حالا به دنبال ساخت پیام‌رسان جامع‌تری است.
تبلیغات

بیپر در پستی در صفحه‌ی ایکس خود اعلام کرد که اپلیکیشن بیپر مینی را از گوگل پلی حذف و آن را به نسخه‌ی ابری (Beeper Cloud) منتقل کرده است.

کاربران جدید نمی‌توانند از Beeper Cloud برای ورود به سرویس پیام‌رسانی اپل استفاده کنند، اما طبق گفته‌ی بیپر، ممکن است برای برخی کاربران فعلی امکان دسترسی فراهم باشد.

بیپر توضیح داد سیستم ارتباطی آی‌مسیج که ۷۵۰ هزار دلار برای ساخت آن هزینه شده بود را به‌صورت منبع‌باز منتشر می‌کند تا افراد دیگری به توسعه‌ی آن ادامه دهند. سیستم مورد بحث دسترسی به آی‌مسیج را از طریق Beeper Cloud در به مک بوک امکان‌پذیر می‌کند.

بیپر می‌گوید: «اگر هنوز کاربرانی وجود دارند که می‌توانند از بیپر کلاد یا بیپر مینی به آی‌مسیج متصل شوند، بسیار خوب است؛ اما شرکت هیچ‌گونه پشتیبانی را در این خصوص ارائه نخواهد داد.» ضمن اینکه بیپر اکنون تمرکز خود را بر ساخت «اپلیکیشن پیام‌رسان همگانی» معطوف کرده که بتواند به‌صورت شبکه‌ای به همه‌ی پیام‌رسان‌ها متصل شود.

پس از اینکه اپل دسترسی بیپر مینی را به آی‌مسیج مسدود کرد، راه‌حل بعدی بیپر این بود که از مک‌‌بوک‌ برای فعال‌سازی Beeper Cloud و اتصال به آی‌مسیج استفاده کند و در آخرین تلاش برای اضافه‌کردن آی‌مسیج به اندروید، از کاربران خواست که به‌سراغ استفاده از گوشی آیفون جیل‌بریک‌شده بروند، اما تأکید کرد که در صورت واکنش اپل، پاسخگو نخواهد بود.

پیش از این گزارش‌هایی نشان دادند که دسترسی چند کاربر بیپر به سرویس پیام‌رسانی اپل از طریق مک‌بوک مسدود شده است؛ با این حال پس از مدتی از انتشار گزارش‌ها، برخی از این کاربران دوباره دسترسی خود را از طریق مک به آی‌مسیج بازیابی کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات