صفحه Incognito گوگل کروم بی‌سروصدا تغییر کرد

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
incognito
گوگل بدون اطلاع قبلی، پیام صفحه‌ی Incognito مرورگر کروم را تغییر داد. دلیل چیست؟
تبلیغات

به‌گزارش MSPowerUser، گوگل بی‌سروصدا نحوه‌ی توصیف ویژگی Incognito مرورگر خود را تغییر داده است. گوگل چند هفته پیش دادگاهی را حل‌وفصل کرد که این شرکت را به ردیابی غیرقانونی فعالیت‌های کاربر حتی پس از ورود به حالت Incognito متهم می‌کرد و ظاهراً تغییر متن صفحه‌ی Incognito نتیجه‌ی همان پرونده است.

در متن به‌روزشده آمده است: «سایر افرادی که از این دستگاه استفاده می‌کنند، فعالیت شما را نمی‌بینند؛ بنابراین، می‌توانید وب‌گردی خصوصی‌تری داشته باشید. این موضوع نحوه‌ی جمع‌آوری داده‌ها به‌واسطه‌ی وب‌سایت‌های بازدیدشده و سرویس‌هایی مثل گوگل را تغییر نمی‌دهد. دانلودها و بوکمارک‌ها و آیتم‌های Reading List ذخیره خواهند شد.»

هشدار گوگل کروم برای صفحه‌ی Incognito در آپدیت جدید
هشدار گوگل کروم برای صفحه‌ی Incognito در آپدیت جدید
هشدار گوگل کروم برای صفحه‌ی Incognito قبل از آپدیت جدید
هشدار گوگل کروم برای صفحه‌ی Incognito قبل از آپدیت جدید

در مقابل، این متنی است که نسخه‌ی قبلی کروم نشان می‌دهد: «اکنون می‌توانید به‌صورت خصوصی وب‌گردی کنید و سایر افرادی که از این دستگاه استفاده می‌کنند فعالیت شما را نخواهند دید. بااین‌حال، دانلودها و بوکمارک‌ها و آیتم‌های Reading List ذخیره خواهند شد.»

درواقع، گوگل در به‌روزرسانی جدید گفته است که فعالیت مرور امکان دارد همچنان برای «وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید» و «کارفرما یا دانشگاه» و «ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی» مشهود باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات