یکی از بخش‌های گوگل کروم بازطراحی می‌شود

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
آیکون مرورگر کروم روی دسکتاپ در کنار دیگر آیکون ها
گوگل درحال اعمال تغییرات کاربردی در پنل‌ کناری مرورگر کروم است که باعث بهبود کارایی آن خواهد شد.
تبلیغات

گوگل در سال ۲۰۲۲ نسخه‌ی دسکتاپ کروم را با پنل جانبی به‌روزرسانی کرد. این مرورگر اکنون به‌دنبال بازطراحی مجدد پنل جانبی است که شامل تغییراتی در روش راه‌اندازی و حذف آیکون‌ها می‌شود.

پنل کناری کروم با کلیک روی نماد مربعی‌شکل کنار نمایه‌ی گوگل، دردسترس قرار دارد. راه‌اندازی پنل مذکور، نشانک‌ها را در ستون سمت‌ راست باز می‌کند؛ درحالی‌که صفحه‌ی وب باز در سمت‌ چپ با ابعاد کوچک‌تر نمایش داده می‌شود.

درهمین‌حال، نوار کشویی پنل کناری کروم امکان دسترسی به پنل‌های مختلف ازجمله فهرست مطالعه، نشانک‌ها، تاریخچه‌، حالت خواندن، سفارشی‌سازی کروم و جست‌وجو را ارائه می‌دهد.

نوار کناری جدید گوگل کروم
نوار کناری جدید گوگل کروم

کروم اکنون می‌خواهد دکمه‌های پنل کناری را حذف کند و به‌جای آن به‌ کاربران اجازه می‌دهد پنل‌های جانبی جداگانه را روی این مرورگر سنجاق کنند. نمادهای پنل‌ها در سمت‌ راست نوار آدرس و منوی افزونه‌ها ظاهر می‌شود. کاربران می‌توانند ترتیب ظاهر شدن نمادهای مذکور را نیز به‌دلخواه تنظیم کنند.

نوار کناری به روزرسانی شده مرورگر کروم
نوار کناری به روزرسانی شده مرورگر کروم

باز کردن پنل کناری کروم با استفاده از منوی سه‌نقطه، نماد سنجاق را در گوشه‌ی سمت‌‌ راست بالا نشان خواهد داد. با آپدیت جدید، نحوه‌ی باز کردن پنل کناری بدون دکمه کمی پیچیده به‌نظر می‌رسد و گوگل امیدوار است رابط کاربری داخلی‌ای برای آن ارائه دهد.

به‌نوشته‌ی 9to5Google، درحال‌حاضر بتای نسخه‌ی ۱۲۱ کروم، تغییرات جدید را در قالب فلگ جدیدی ارائه می‌دهد که برای دسترسی به آن باید عبارت زیر را در نوار آدرس تایپ کنید و کلید اینتر را روی کیبورد فشار دهید.

chrome://flags/#side-panel-pinning

اگر چیزی را به پنل‌های کناری کروم پین نکرده باشید، به Omnibox و نمایه‌ی حساب کاربری خود دسترسی خواهید داشت. با به‌روزرسانی جدید کروم دسترسی به پنل‌های کناری این مرورگر خیلی سریع‌تر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات