پیام رسان پیش‌فرض اندروید قابلیت جدیدی دارد که ما ایرانی‌ها از آن محرومیم

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو گوگل مسیجز / Google Messages در پس زمینه قابلیت‌ها
گوگل شخصی‌سازی رنگ حباب پیام‌ها را در نرم‌افزار مسیجز ممکن کرده است؛ اما این ویژگی احتمالاً هرگز در ایران فعال نخواهد شد.
تبلیغات

به‌گزارش 9to5Google، گوگل همچنان در حال ارائه‌ی ویژگی‌های جدید اپ Messages، پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید است. جدیدترین ویژگی رنگ سفارشی حباب‌ پیام است که صرفاً در قالب استاندارد RCS ارائه می‌شود.

خدمات ارتباطی غنی (Rich Communication Services به‌اختصار RCS) که پروتکلی ارتباطاتی بین اپراتورهای تلفن‌همراه و بین تلفن و اپراتور محسوب می‌شود، با هدف جایگزینی SMS توسعه داده شده است. فعال‌سازی RCS نیازمند همکاری اپراتورها است.

گزینه‌ی تغییر رنگ در منو سه‌نقطه‌ی گوشه سمت راست بالای هر مکالمه وجود دارد. گوگل به شما ۹ گزینه شامل رنگ‌های پویای پیش‌فرض می‌هد. برای انتخاب می‌توانید تست آن را در بالای صفحه قبل از تأیید ببینید.

تست و تایید رنگ سفارشی حباب‌های مکالمه در اپلیکیشن گوگل مسیجز

در‌مقایسه‌با سایر ویژگی‌های تعاملی (همچون ایموجی‌های متحرک و ری‌اکشن با ایموجی)، توانایی سفارشی‌سازی رنگ حباب‌ها هنوز برای کسانی که در برنامه‌ی بتا هستند، به‌طور گسترده ارائه نشده است؛ اما برخی افراد آن را دریافت کرده‌اند.

رنگ سفارشی حباب‌های مکالمه در اپلیکیشن گوگل مسیجز در دو رنگ آبی و صورتی

کاربران متوجه شده‌اند که گزینه‌ی Custom Bubbles فقط برای RCS است و برای SMS یا MMS ارائه نمی‌شود. استاندارد RCS در ایران فعال نیست و بدین‌ترتیب، کاربران ایرانی نرم‌افزار گوگل مسیجز نمی‌توانند از قابلیت جدید استفاده کنند.

گوگل می‌گوید افکتی که به پیام‌های شما جلوه‌ی بصری می‌دهد، به‌همراه نمایه‌ها و طراحی مجدد ضبط‌کننده صدا با Voice Moods، به‌صورت محدود دردسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات