گوشی‌ها با این فناوری جدید، ۲۴ ساعته صدای شما را ضبط می‌کنند

شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
چند دختر و پسر مشغول صحبت کردن دور یک میز
فناوری جدید شرکت CMG، با شنود مکالمات کاربران از طریق میکروفون دستگاه‌های هوشمند، تبلیغات شخصی‌سازی‌شده به مشتریان ارائه می‌دهد.
تبلیغات

یک شرکت می‌خواهد بدترین کابوس شما را به واقعیت تبدیل کند: استفاده از میکروفون گوشی هوشمند، تلویزیون هوشمند یا سایر دستگاه‌ها برای گوش دادن به مکالمات روزمره‌ی شما.

به گزارش ۴۰۴ مدیا، شرکت Cox Media Group (CMG) به مشتریان خود محصولی به نام Active Listening یا «شنیدن فعال» را عرضه می‌کند که می‌تواند تبلیغاتی را بر اساس مکالمات خصوصی افراد ارائه دهد.

برای نمونه تصور کنید که با دوست خود در حال صحبت هستید و جملاتی مثل «یک مینی‌ون برای ما عالی خواهد بود» یا «من یک کپک روی سقف می‌بینم؟» را به زبان می‌آورید. فناوری مورد بحث پس از شنیدن این جملات، باعث نمایش تبلیغات مربوط‌ به مینی‌ون و راه‌هایی برای مقابله‌ با کپک می‌رود.

ظاهراً CMG می‌تواند از طریق میکروفون دستگاه‌های هوشمند به مکالمات گوش دهد و از آن‌ها برای شناسایی مشتریان بالقوه‌ی محصولات و خدمات مختلف استفاده کند.

مشخص نیست که آیا CMG در حال حاضر نیز از این فناوری برای استراق سمع استفاده می‌کند یا خیر؛ اما با توجه به تعداد دفعاتی که تبلیغ یک محصول یا خدمات مورد بحث ما در اینترنت ظاهر می‌شود، اکثر مردم تمایل دارند این فرضیه را باور کنند.

اگر ملاحظات اخلاقی را در نظر نگیریم، چنین محصولی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به‌طور دقیق افرادی را که ممکن است به محصولاتشان علاقه‌مند باشند، شناسایی کنند و روش‌های سنتی بازار مبنی بر حدس و گمان را حذف کنند.

طبق گزارش‌ها، CMG در حال جست‌وجوی مشتریان در لینکدین است و ادعا می‌کند که بازگشت سرمایه‌ی چشمگیری داشته؛ این نشان می‌دهد که کسب‌وکارها در حال استفاده از این فناوری هستند.

کاربران Active Listening می‌توانند منطقه‌ای را انتخاب کنند که در آن می‌خواهند از این سرویس استفاده کنند که تا مسافت ۱۰ یا ۲۰ مایلی (۱۶ تا ۳۲ کیلومتری) را پوشش می‌دهد. این سرویس از طریق دستگاه‌های هوشمند و از هوش مصنوعی برای تشخیص مکالمات مرتبط با علاقه‌مندی‌ها استفاده می‌کند.

سی‌ام‌جی می‌گوید: «اگر بتوانید مشتریان بالقوه‌ای را هدف قرار دهید که به‌طور فعال از نیاز خود به خدمات شما در گفت‌وگوهای روزانه‌ی خود صحبت می‌کنند، برای کسب‌وکار شما چه معنایی خواهد داشت؟ این یک قسمت از سریال Black Mirror نیست؛ این اطلاعات صوتی است و CMG این قابلیت را دارد که از آن به نفع کسب‌وکار شما استفاده کند.»

تبلیغات از طریق آگهی‌های نمایشگر، جست‌وجوهای گوگل و بینگ، یوتیوب و دیگر سرویس‌های پخش ارائه می‌شود.

هدف این است که دقیقاً به مشتریانی دست پیدا کنید که یک محصول خاص را می‌خواهند و تبلیغات شخصی را برای آن‌ها ارائه دهید؛ این باعث می‌شود تا مشتریان، ارائه‌دهنده‌ی محصول را به چشم یک پیشگو ببینند.

وب سایت CMG همچنین ادعا می‌کند که گوش‌ دادن به مکالمات افراد توسط یک شرکت، قانونی است و می‌گوید: «کاملاً قانونی است که تلفن‌ها و دستگاه‌های شما به مکالمات شما گوش دهند. در واقع، مصرف‌کنندگان معمولاً زمانی رضایت می‌دهند که با شرایط و ضوابط به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار یا بارگیری‌های برنامه موافقت کنند.»

با توجه به قابلیت گوشی آیفون که در زمان استفاده از میکروفون، نشانگر نارنجی آن فعال و روشن می‌شود، کاربران آیفون می‌توانند مطمئن باشند که CMG به مکالمات آن‌ها دسترسی ندارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات
پخش از رسانه
coming soon...