موضع‌گیری سناتور آمریکایی علیه اپل: چرا نرم‌افزار Beeper را از دسترس خارج کردید؟

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
پیام رسان Beeper mini در گوشی اندرویدی برای چت کردن با iMessage اپل
سناتور وارن با انتقاد از اپل به‌دلیل قطع دسترسی کاربران به Beeper اعلام کرد شرکت‌های بزرگ فناوری با حذف رقبا سعی دارند از درآمد خود محافظت کنند.
تبلیغات

سناتور آمریکایی، الیزابت وارن از Beeper دفاع کرده است؛ برنامه‌ای که به کاربران اندروید اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم ازطریق iMessage به کاربران گوشی آیفون پیام دهند. البته اپل اکنون اپلیکیشن Beeper Mini را از دسترس خارج کرده است.

وارن مدافع اجرای سخت‌گیرانه‌تر قوانین ضدانحصار است و با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) حمایتش را از Beeper نشان داد. این سناتور پرسید چرا اپل رقیب خود را محدود می‌کند؟ پست وارن نشان می‌دهد اقدام غول فناوری کوپرتینویی اکنون توجه قانون‌گذاران را به‌خود جلب کرده زیرا در موقعیتی هستند که می‌توانند ازطریق سیاست‌گذاری بر اقدامات بزرگان حوزه‌ی تکنولوژی تأثیر داشته باشند.

وارن در پست خود می‌گوید: «متون حباب‌های سبز امنیت کمتری دارند. پس چرا اپل برنامه‌ی جدیدی را که به کاربران اندروید اجازه می‌دهد با کاربران آیفون ازطریق iMessage چت کنند، مسدود می‌کند؟ مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری با سرکوب رقبا از سود خود محافظت می‌کنند و چت بین پلتفرم‌های مختلف باید آسان و امن باشد.»

نرم افزار Beeper Mini سه اسکرین شات اندروید

اپل روز جمعه علیه Beeper اقدام و این برنامه را از دسترس خارج کرد. استارتاپ مذکور با مهندسی معکوس iMessage به کاربران اندروید اجازه می‌دهد با دارندگان دستگاه‌های اپل در iMessage با حباب‌های آبی مکالمه داشته باشند.

اپل در توضیح تصمیمش برای قطع دسترسی Beeper به سرورهای خود گفت برای محافظت از کاربرانش درمقابل تکنیک‌هایی که از اعتبارنامه‌های جعلی برای دسترسی به iMessage سوءاستفاده می‌کنند، گام‌های مهمی برداشته است. این شرکت می‌گوید روش ‌Beeper خطرات قابل‌ توجهی برای امنیت و حریم خصوصی کاربران دارد که ازجمله می‌توان به قرار گرفتن آن‌ها درمعرض فراداده‌ها و پیام‌های ناخواسته، هرزنامه و حملات فیشینگ اشاره کرد.

اپل درمورد امنیت Beeper اظهار داشت قادر به تأیید این موضوع نیست که پیام‌هایی ارسال‌شده با روش‌های غیرمجاز، رمزنگاری سرتاسری iMessage را حفظ می‌کنند. از طرف دیگر توسعه‌دهندگان Beeper می‌گویند اپلیکیشن آن‌ها همان سطح رمزنگاری iMessage را ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات