نوت‌پد ویندوز ۱۱ به یکی از قابلیت‌های قدیمی ورد مجهز شد

جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسکرین شات نوت پد ویندوز ۱۱ با قابلیت شمارنده کاراکترها
مایکروسافت، سرویس نوت‌پد ویندوز ۱۱ آپدیت کرد تا این نرم‌افزار قدیمی بیشتر از قبل به مایکروسافت ورد شبیه شود.
تبلیغات

مایکروسافت در سال‌های اخیر به‌صورت تدریجی تغییراتی در Notepad ویندوز ۱۱ اعمال کرده و حالا تصمیم گرفته است شمارنده‌ی کاراکتر را به این نرم‌افزار قدیمی و خاطره‌انگیز اضافه کند.

تغییر مورد بحث نوت‌پد در به‌روزرسانی آزمایشی ویندوز ۱۱ دیده شده است تا این نرم‌افزار قابلیتی مشابه مایکروسافت ورد دریافت کند.

مایکروسافت در بیانیه‌ای می‌گوید: «زمانی که متن انتخاب شود، نوار وضعیت تعداد کاراکترها را برای متنِ انتخاب‌شده و همچنین کل سند نمایش می‌دهد. اگر هیچ متنی انتخاب نشود، شمارنده‌ی کاراکتر صرفاً برای کل سند به‌نمایش درمی‌آید تا همواره، دیدی واضح به طول سند داشته باشید.»

این جدیدترین نمونه از تغییراتی است که نوت‌پد در سال ۲۰۲۳ تجربه کرده. نوت‌پد مدتی پیش به قابلیت ذخیره‌ی خودکار مجهز شد تا بتوانید بدون دیدنِ منوی شناور همیشگی، سند را به‌سادگی ببندید. مایکروسافت همچنین تب، حالت تاریک و یک فیجت‌اسپینر مجازی را به نوت‌پد اضافه کرده است.

مایکروسافت افزون‌بر نوت‌پد، بهبودهایی در بخش ویجت ویندوز ۱۱ اعمال کرده است. به‌زودی می‌توانید تنها ویجت‌ها را در داخل پنل ویجت نمایش دهید و فید اخبار و مقاله‌ها را غیرفعال کنید.

تغییرات پنل ویجت در ویندوز ۱۱ اینسایدر بیلد ۲۰۲۳

فید اخبار صفحه‌ی ویجت‌های ویندوز ۱۱ معمولاً میزبان مقاله‌های خبری سطح پایین است و نبودن آن لطمه‌ی خاصی به تجربه‌ی کاربری وارد نمی‌کند.

قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱ فعلاً در مرحله‌ی آزمایشی به سر می‌برند و شاید برخی از آن‌ها هرگز وارد نسخه‌ی نهایی این سیستم‌عامل نشوند. به احتمال زیاد نسخه‌ی پایدار بعدی ویندوز ۱۱ در اوایل سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات