توییچ به پایان راه رسید؛ البته فقط در کره‌جنوبی

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
توییچ/ twitch
توییچ به‌دلیل هزینه‌های زیاد شبکه‌، به فعالیتش در کره‌‌جنوبی پایان می‌دهد.
تبلیغات

توییچ که در بین کاربران سرتاسر جهان به یکی از سرویس‌های استریم محبوب‌ بازی‌های ویدیویی معروف است، به‌دلیل گران‌بودن هزینه‌های استفاده از شبکه، در کره‌‌جنوبی به فعالیت‌هایش پایان می‌دهد.

طبق بیانیه‌ی رسمی توییچ، فعالیت این سرویس استریم متعلق به آمازون به‌دلیل هزینه‌‌های بسیار زیادی که باید برای بقای خود بپردازد، از ۲۷ فوریه‌ی ۲۰۲۴ (۸ اسفند ۱۴۰۲) متوقف خواهد شد.

کره‌‌جنوبی قبل‌تر قانونی درباره‌ی پرداخت هزینه در ازای استفاده از شبکه به‌وسیله‌ی سرویس‌هایی مانند توییچ وضع کرده بود. از گفته‌های توییچ می‌توان به این پی برد که به‌احتمال زیاد همین قانون عامل اصلی تعطیلی این سرویس استریم بازی در کره بوده است.

توییچ بیان می‌کند که برای جلوگیری از تعطیل‌شدن خود در کره، حتی کیفیت ویدئو‌های موجود در سرویس را به HD محدود کرد؛ اما باوجوداین هم هزینه‌های پرداختی آن‌چنان کاهش نیافته‌اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که هزینه‌ی استفاده از شبکه‌ در کره‌جنوبی ۱۰ برابر بیشتر از سایر کشور‌ها است.

این پلتفرم استریم انواع ویدئو به این موضوع اشاره کرده است که کاربران کره‌ای از ۲۷ فوریه (۸ اسفند) به‌بعد از طریق این برنامه نمی‌توانند خرید یا درآمدزایی را انجام دهند. این شرکت افزود که در حال مذاکره با سرویس‌های جایگزین به‌منظور انتقال جوامع موجود در خود به آن‌ها است.

توییچ به تولید‌کنندگان محتوایی که در این قضیه آسیب دیده‌اند، اطلاع داده است که از قوانین کپی‌رایت چشم‌پوشی خواهد کرد تا آن‌ها بتوانند هنگام انتقال به پلتفرم‌های جایگزین ویدئو‌های خود را با بینندگان به‌اشتراک بگذارند.

توییچ اولین شرکتی نیست که با چنین مشکلی در کره‌‌جنوبی مواجه شده است؛ چراکه نتفلیکس نیز سالیان زیادی درگیر کشمکش‌های حقوقی با نهاد‌های اینترنتی موجود در کره‌جنوبی بود که درنهایت با توافق بین آن‌ها این درگیری‌ها به‌اتمام رسیدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات