گوگل تغییرات ظاهری نرم‌افزار Messages را ادامه می‌دهد

شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
برنامه Google Messages
گوگل با تغییرات اساسی در آپدیت‌های نسخه‌ی آزمایشی، ظاهر نرم‌افزار مسیجز را تغییر می‌دهد.
تبلیغات

به‌گزارش 9to5google، گوگل مسیجز شروع به طراحی مجدد قسمت نوشتن متن کرده است و این بخش در طراحی جدید نوار میان‌بر اختصاصی دارد.

طراحی Google Messages این‌گونه است که ناحیه‌ی SMS یا RCS دو‌سوم سمت راست صفحه‌ی شما را اشغال می‌کند. با وارد‌شدن متن بیشتر، دکمه‌های به‌علاوه و گالری و Magic Compose پنهان می‌شوند. در انتهای دیگر، میان‌برهای ایموجی و یادداشت صوتی را دارید.

ظاهر گوگل مسیجز
طراحی قدیمی
ظاهر جدید گوگل مسیجز با طراحی جدید
طراحی جدید

Google Messages اکنون ناحیه‌ی متنی را به سمت چپ جابه‌جا می‌کند و دکمه‌ی ایموجی را سمت چپ و داخل این ناحیه قرار می‌دهد. سپس، Magic Compose و گالری (با نماد جدید) و دکمه‌ی به‌علاوه در سمت راستِ داخل همین ناحیه قرار دارند.

در به‌روزرسانی، نماد ضبط صدا که قابلیت‌های آن به‌طور کامل بازطراحی و بازسازی شده است، اکنون دکمه‌ی جداگانه‌ی خود را در سمت راستِ قسمت نوشتن متن دارد.

همان‌طور‌که برخی اشاره کرده‌اند، وقتی پیام‌هایی که خودتان ارسال می‌کنید همچنان در سمت راست صفحه‌ی گوشی ظاهر می‌شوند، تا حدودی عجیب است که ناحیه‌ی متن در سمت چپ، تراز شود.

زمانی‌که شروع به تایپ می‌کنید، رابط کاربری جدیدی وجود دارد که ناحیه‌ی نوشتن شما را به دو خط تقسیم می‌کند. قسمت نوشتن متن در بالا قرار دارد؛ در‌حالی‌که یک خط تمام میان‌برها را در همان نوار پایین نگه می‌دارد.

رابط کاربری پیچیده‌ طراحی جدید گوگل مسیجز

برخی از کاربران در نسخه‌ی آزمایشی بتای Google Messages شاهد طراحی مجدد این فیلد متنی با نوار اختصاصی هستند؛ اما این نسخه هنوز به‌طور گسترده منتشر نشده است. برخی از عملکردهای جدید که گوگل معرفی کرده است، نیز هنوز منتشر نشده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات