برنامه HP Smart به‌طرز غیرمنتظره در لپ‌تاپ‌های رقیب HP رؤیت شد

شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی شرکت اچ پی
برنامه HP Smart در ویندوز ۱۰ یا ۱۱ محصولات غیر از شرکت HP به‌طور پیش‌فرض نصب شده است.
تبلیغات

به نوشته‌ی کاربری در وب سایت Reddit، برنامه‌ی HP Smart در بخش برنامه‌های جدید منوی استارت ویندوز رؤیت شده، در صورتی که حتی هیچ دستگاهی از برند HP مانند پرینتر به کامپیتور او متصل نبوده است.

برنامه‌ی HP Smart به کاربران امکان مدیریت پرینتر HP را می‌دهد. این نرم‌افزار معمولاً روی کامپیوترهای شخصی از برند HP نصب می‌شود و روی دستگاهی که به چاپگر HP متصل نیست، دیده نمی‌شود.

به‌نظر می‌رسد این برنامه به‌طور خودکار در تمام نسخه‌های ویندوزی که از مایکروسافت‌استور استفاده می‌کنند، نصب شده است.

در گزارش دیگری اشاره شده که این برنامه به‌طور خودکار روی لپ تاپ لنوو با ویندوز ۱۰ و روی ماشین مجازی دارای ویندوز ۱۱ متصل به حساب کاربری مایکروسافت نصب شده است. در این حالات هم، هیچ‌یک از سیستم‌ها هرگز به محصولی از HP متصل نبودند.

مایکروسافت تأیید کرده که از گزارش‌های مبنی بر نصب خودکار این برنامه، آگاه است و به‌زودی جزئیات بیشتری را به اشتراک خواهد گذاشت. این احتمال وجود دارد که نصب خودکار این برنامه، می‌تواند از خطاهای مرتبط با ویژگی آپدیت ویندوز باشد.

خوشبختانه حذف برنامه‌ی HP Smart به‌سادگی حذف هر برنامه دیگری از ویندوز است. این برنامه، نرم‌افزاری رسمی محسوب می‌شود اما مطابق آنچه گفته شد، نگرانی‌هایی را برای کاربران ایجاد کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات