بهترین برنامه‌ های نمایش وضعیت آب‌ و هوا در ویندوز

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
لوگوی ویندوز روی آسمانی با صاعقه و باد و طوفان در افق جاده
برنامه‌های پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا در پلتفرم‌های مختلف دردسترس هستند. درادامه قصد داریم ۵ مورد از بهترین برنامه‌های وضعیت آب‌وهوا ویندوز را معرفی کنیم.
تبلیغات

استفاده از برنامه پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا امروزه تبدیل به یکی از کارهای روزمره افراد شده است. فرض کنید قصد سفر کوتاه یک روزه‌ای را به خارج‌ از شهر دارید و می‌خواهید بدانید که در طول روز چه لباس‌ها و امکاناتی همراه خود بردارید تا در هر شرایط آب‌وهوایی بیشتری آمادگی را داشته باشید.

با کمک برنامه‌های پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا و دسترسی به اینترنت می‌توانید جدیدترین اطلاعات پیش‌بینی‌ها را درباره یک موقعیت مکانی و در بازه زمانی مشخص از یک روز تا دو هفته را به‌راحتی دریافت کنید و تقریباً برای هر شرایط احتمالی آمادگی نسبی فراهم کنید.

راهنمای نصب انواع نسخه‌های ویندوز؛ از ویندوز XP تا ۱۱
راهنمای نصب انواع نسخه‌های ویندوز؛ از ویندوز XP تا ۱۱
مطالعه '25

جدای از گوشی درحال‌‌حاضر امکان نصب برنامه‌های آب‌وهوا روی ویندوز نیز وجود دارد. درادامه قصد داریم چند نمونه از بهترین اپلیکیش‌های وضعیت آب‌وهوا برای ویندوز را معرفی کنیم تا از این پس روی لپ تاپ نیز از این برنامه‌ها استفاده کنید.

بهترین برنامه‌ های وضعیت آب‌ و هوا ویندوز ۱۰ و ۱۱

ویندوز به‌صورت پیش‌فرض برنامه پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا دارد؛ که عملکرد و قابلیت‌های خوبی ارائه می‌کند. هرچند، در یکی از به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ برنامه آب‌وهوا در اجرای ویندوز مشکل ایجاد می‌کرد که راه و روش‌هایی برای رفع آن نیز ارائه شد تا اینکه در به‌روزرسانی‌های بعدی این مشکل برطرف شد.

با‌این‌حال، شاید بخواهید به‌غیر از برنامه آب‌وهوای پیش‌فرض ویندوز برنامه دیگری استفاده کنید که در این فهرست علاوه‌بر برنامه‌های پیش‌فرض، به چند مورد دیگر نیز اشاره شده است.

۱. ویجت Weather ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ نیز مانند ویندوز ۱۰ ویجت اختصاصی پیش‌فرض برای آب‌وهوا دارد که در گوشه پایین سمت چپ نوار وظیفه می‌توان به آن دسترسی داشت. نشانگر ماوس را روی آن ببرید و روی آیکون ویجت کلیک کنید تا تمام ویجت‌ها را مشاهده کنید.

ویندوز ۱۱ و ویجت آب‌وهوا روی دسکتاپ

ویجت وضعیت آب‌وهوای ویندوز ۱۱ اطلاعات ضروری درباره آب‌وهوا برای هر ساعت از شبانه‌روز را نشان می‌دهد. همچنین، حداقل و حداکثر دما در ۲۴ ساعت و احتمال بارش نیز در آن مشخص می‌شود. این ویجت اطلاعات خود را از برنامه تحت‌وب پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای MSN دریافت می‌کند. بنابراین، با کلیک روی هر بخش از اطلاعات ویجت برای نمایش جزئیات بیشتر به وب‌اپ منتقل می‌شوید.

خوشبختانه، امکان شخصی‌سازی ویجت آب‌وهوای ویندوز ۱۱ وجود دارد و می‌توانید آن را با کلیک روی منوی سه‌نقطه و انتخاب گزینه Customize شخصی‌سازی کنید، موقعیت مکانی را تغییر دهید و براساس نیاز خود روی واحد اندازه‌گیری درجه سلسیوس یا فارنهایت تنظیم کنید.

برنامه وضعیت آب‌وهوا MSN Weather

۲. MSN Weather

برنامه MSN Weather برنامه وضعیت آب‌وهوایی است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. این برنامه جدیدترین پیش‌بینی وضع هوا را دراختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید برنامه روزانه خود را بهتر تنظیم کنید.

رابط کاربری جذاب و نمایش جزئیات شرایط ابری و دمایی منطقه براساس موقعیت مکانی و سرعت باد، میزان رطوبت، افق دید، کیفیت هوا از جمله اطلاعاتی است که این برنامه دراختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین، برنامه MSN Weather امکان مشاهده پیش‌بینی وضع هوا برای ۱۰ روز آینده براساس ساعت را فراهم می‌کند.

برنامه وضعیت آب‌وهوا The Weather 14 Days

۳. برنامه The Weather 14 Days

برنامه The Weather 14 Days دیگر برنامه‌ای است که اگر می‌خواهید به‌غیر از برنامه پیش‌فرض ویندوز سراغ برنامه وضعیت آب‌وهوا بروید در بین بهترین‌ها قرار می‌گیرد. طراحی جذاب و امکان مشاهده پیش‌بینی وضع آب‌وهوا تا ۱۴ روز آینده و پشتیبانی از افزودن چندین موقعیت مکانی، نقشه بارش باران، رادار انیمیشنی و هشدارهای آب‌وهوایی ازجمله قابلیت‌های آن به‌حساب می‌آیند.

همچنین، می‌توانید با فعال کردن قابلیت موقعیت مکانی خودکار برنامه و ویندوز، امکان تشخیص خودکار موقعیت مکانی توسط برنامه وجود خواهد داشت تا براساس موقعیت و زمان اطلاعات دمایی، میزان رطوبت، سرعت باد و حداقل و حداکثر دما در طول روز را مشاهده کنید.

بعداز دانلود و نصب برنامه The Weather 14 Days می‌توانید در منوی استارت روی آن کلیک راست کنید و گزینه Pin to Start را انتخاب کنید تا تایل مربوط به نمایش وضعیت آب‌وهوا در منوی استارت نمایش داده شود.

برنامه وضعیت آب‌وهوا MyRadar

۴. برنامه MyRadar

برنامه MyRadar یکی از برنامه‌های پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای محبوب بین کاربران اندروید و iOS است که نسخه‌ای از آن برای استفاده در ویندوز نیز ارائه شده است. این برنامه وضعیت آب‌وهوا را با تصویر راداری انیمیشنی نمایش می‌دهد.

برای نمایش وضعیت آب‌وهوا در برنامه MyRadar درویندوز یکی از مناطق مدنظر خود را انتخاب کنید و مطمئن شوید که اتصال اینترنت برقرار است تا جدیدترین اطلاعات وضعیت دمایی و کیفیت هوا به‌طور خلاصه نمایش داده شود. این برنامه علاوه‌بر نسخه رایگان، نسخه پولی دارد که با امکانات بیشتر دراختیار کاربران قرار می‌گیرد.

برنامه وضعیت آب‌وهوا Lively Weather

۵. برنامه Lively Weather

برنامه Lively Weather با نمایش وضعیت آب‌وهوا با افکت‌های مبتنی‌بر DirectX تجربه متفاوتی را برای شما رقم می‌زند. این برنامه درواقع، پروژه‌ای متن‌باز است که دسترسی به کدهای آن در گیت‌هاب وجود دارد؛ بنابراین اگر حساب گیت هاب دارید می‌توانید شخصاً به‌راحتی کدها را ارزیابی کنید. به‌لطف بهره‌گیری از DirectX افکت‌های دینامیک و جذابی با توجه به وضعیت آب‌وهوایی نمایش داده خواهد شد.

برنامه Lively Weather امکان افزودن چندین موقعیت مکانی، قابلیت Screensaver و امکان شخصی‌سازی آن از دیگر قابلیت‌هایی است که علاوه‌بر جزئیات پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

از دیگر برنامه‌های کاربردی و پرطرفدار وضعیت آب‌وهوای مناسب ویندوز می‌توان به Weather Radar Pro اشاره کرد. البته، این برنامه جدای از اینکه همه‌ی موقعیت‌های مکانی را پوشش نمی‌دهد، فقط با پرداخت هزینه امکان نصب دارد و نسخه‌ی رایگانی از آن ارائه نشده است؛ بنابراین، برای کاربران ساکن ایران مناسب نخواهد بود.

جمع‌بندی

استفاده از برنامه‌های پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا امروزه در بین برخی تبدیل به یکی از عادات روزانه شده است و افراد پیش‌ از خروج از خانه برای پوشیدن لباس یا با توجه به شرایط کنونی، برای استفاده از ماسک به‌علت آلودگی هوا، غالباً وضع آب‌وهوا را بررسی خواهند کرد.

پلتفرم ویندوز نیز مانند سایر پلتفرم‌ها اکنون با برنامه‌های متنوعی در زمینه پیش‌بینی وضع آب‌وهوا سازگاری دارد تا کاربران این سیستم‌عامل محبوب نیز از این قابلیت بهره‌مند شوند.

اکنون نوبت شما کاربران عزیز زومیت است که بگویید از کدام برنامه پیش‌بینی وضع آب‌وهوا در ویندوز استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات