معرفی اپلیکیشن ترک سیگار (بهترین راهکار برای مبارزه با سیگار)

جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
اپلیکیشن ترک سیگار
می‌توان از گوشی‌های هوشمند برای ترک سیگار استفاده کرد؛ بدین‌منظور اپلیکیشن‌های بسیار کاربردی و مفیدی دردسترس قرار دارند.
تبلیغات

ترک عادت سیگار کشیدن، یکی از تصمیمات سخت ولی مهم در زندگی بسیاری از مردم امروزی است؛ زیرا تأثیر بسیار زیادی بر سلامت بدن، ذهن، انرژی و موارد دیگر دارد. ازطرفی تجربه‌ی افراد سیگاری ثابت کرده ترک اینکار در برخی موارد می‌تواند واقعاً سخت باشد؛ اما غیرممکن نیست. در این مسیر، اپلیکیشن‌های ترک سیگار می‌توانند همراه و پشتیبان شما باشند و به روند ترک سیگار کمک کنند.

در این مقاله قصد داریم بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی گوشی اندروید و گوشی آیفون را برای کمک به ترک سیگار معرفی کنیم. این برنامه‌ها می‌توانند راهی مؤثر و البته جذاب برای ایجاد انگیزه‌ی ترک و زندگی سالم بدون سیگارکشیدن دراختیارتان قرار دهند.

اپلیکیشن ترکان

اپلیکیشن ترک سیگار ترکان
اپلیکیشن ترک سیگار ترکان
اپلیکیشن ترک سیگار ترکان

اپلیکیشن ترکان ابزاری کارآمد برای کمک به افراد در فرآیند ترک سیگار است. این برنامه با ارائه‌ی امکانات متنوع و جذاب، شما را در مسیر ترک سیگار همراهی می‌کند. از ویژگی‌های جالب ترکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه‌ریزی شخصی: اپلیکیشن به شما کمک می‌کند برنامه‌ی ترک سیگار شخصی خود را ایجاد و اقدامات مختلف را برنامه‌ریزی کنید.
  • پیشرفت روزانه: با ثبت پیشرفت‌های روزانه، می‌توانید به‌راحتی پیشرفت خود را نظارت کنید و انگیزه بیشتری برای ادامه بیابید.
  • آموزش‌های تخصصی: ترکان با آموزش‌های مرتبط با ترک سیگار، اطلاعات بسیار مفیدی دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • به‌طور کلی اپلیکیشن ترکان یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای کمک به فرآیند ترک سیگار است که می‌توانید از آن بهره ببرید.

    اپلیکیشن ترک سیگارِ بی سیگار

    اپلیکیشن ترک سیگار - بی سی گار
    اپلیکیشن ترک سیگار - بی سی گار
    اپلیکیشن ترک سیگار - بی سی گار

    برنامه‌ی بی سیگار روند اعتیاد افراد به سیگار را دقیقاً برعکس می‌کند و بدین‌ترتیب با روش ترک تدریجی آن‌ها را در مسیر درست قرار می‌دهد. این برنامه با استفاده از تحلیل الگوی مصرف سیگار، به افراد در رسیدن به هدف خود یعنی نکشیدن سیگار یاری می‌دهد.

    استفاده‌ از بی سیگار بسیار آسان است و بدین‌منظور هربار که قصد دارید سیگار بکشید اپلیکیشن را باز و سپس میزان مصرف آن را ازطریق فشردن دکمه‌ی دایره‌ای ثبت کنید. البته توصیه‌های مختلفی در این برنامه ارائه می‌شود که با رعایت آن‌ها می‌توان مراحل ترک سیگار را سریع‌تر و مؤثرتر انجام داد.

    برنامه ترک سیگار MyQuit Coach

    اپلیکیشن MyQuit ترک سیگار
    اپلیکیشن MyQuit ترک سیگار
    اپلیکیشن MyQuit ترک سیگار

    اپلیکیشن MyQuit Coach ابزاری مفید برای کمک به افرادی است که قصد دارند سیگار را ترک کنند. این برنامه با ارائه‌ی راهنمایی‌ها، پشتیبانی و اطلاعات مربوط به ترک اعتیاد به سیگار، به کاربران کمک می‌کند.

    MyQuit Coach برنامه‌های گستره‌ای برای کمک به روند ترک سیگار ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن به‌صورت تعاملی طراحی شده و به کاربران انگیزه می‌دهد تا سیگار را ترک کنند. اپلیکیشن مذکور همچنین اطلاعاتی درمورد تأثیرات نیکوتین بر استرس و رفتار، تعیین اهداف و ارائه‌ی پاداش، اجرای بازی‌های تعاملی، میزان هزینه‌ی صرفه‌جویی‌شده به‌دلیل نخریدن سیگار، نحوه‌ی بازسازی بدن و موارد دیگر را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

    نرم افزار ترک سیگار QuitNow

    اپلیکیشن ترک سیگار QuitNow
    اپلیکیشن ترک سیگار QuitNow
    اپلیکیشن ترک سیگار QuitNow

    QuitNow با هدف آسان‌تر کردن ترک سیگار طراحی شده است. این برنامه با دعوت کاربر به ترک سیگار سعی دارد آن‌ها را از مصرف نیکوتین باز دارد در این راه بر روند بهبود فرد نظارت می‌کند.

    برنامه‌ی QuitNow به شما کمک می‌کند‌ آمار روزهایی که سیگار نکشیده‌اید را داشته باشید و ازطرفی میزان پولی که به‌دلیل نخریدن سیگار پس‌انداز کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود. این اپلیکیشن همچنین نشان می‌دهد تا کنون از کشیدن چند نخ سیگار اجتناب کرده‌اید.

    در بخش دستاوردهای QuitNow، انگیزه‌هایی برای ترک سیگار ارائه می‌شود که ازجمله می‌توان به تقسیم مراحل کار به گام‌های کوچک‌تر و آسان‌تر اشاره کرد. اپلیکیشن مذکور ۷۰ هدف را براساس وضعیت کنونی‌تان و تعداد روزهایی که سیگار نکشیده‌اید ارائه می‌دهد.

    در بخش اجتماعی QuitNow می‌توانید با افرادی که سیگار را ترک کرده‌اند گفت‌وگو داشته باشید که این موضوع به شما کمک می‌کند همچنان سالم بمانید و بار دیگر به سیگار گرفتار نشوید.

    اپلیکیشن Smoke Free

    اپلیکیشن ترک سیگار SmokeFree
    اپلیکیشن ترک سیگار SmokeFree
    اپلیکیشن ترک سیگار SmokeFree

    Smoke Free با استفاده از ۴۰ تکنیک ترک سیگار و معتبرترین روش‌ها، به شما در این مسیر کمک می‌کند. این برنامه به افراد مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌دهد تا سیگار را برای همیشه ترک کنند. جالب اینکه مشاره‌های اپلیکیشن را کارشناسان واقعی دراختیار کاربر قرار می‌دهند.

    ترک سیگار با Smoke Free می‌تواند آسان‌تر و با مؤثرتر باشد. اپلیکیشن مذکور درواقع سعی می‌کند روش‌های آزمایش‌شده را دراختیارتان قرار دهد؛ راهکارهایی که قبلاً امتحان خود را پس داده‌اند.

    Smoke Free تاکنون به بیش‌از نیم میلیون نفر کمک کرده تا سیگار را ترک کنند و از اعتیاد به این ماده‌ی ضدسلامت خلاص شوند. این برنامه مثل اکثر نمونه‌های مشابه روند ترک سیگار کاربر را به‌دقت تحت‌ نظر دارد و پس‌انداز حاصل از نکشیدن آن را نشان می‌دهد تا انگیزه‌ی بیشتری در مسیر داشته باشید.

    برنامه ترک سیگار Kwit

    برنامه ترک سیگار Kwit
    برنامه ترک سیگار Kwit
    برنامه ترک سیگار Kwit

    اپلیکیشن Kwit، یکی از ابزارهای موردتأیید سازمان بهداشت جهانی (WHO) است که بیش‌از سه میلیون کاربر آن را به دیگران توصیه کرده‌اند. با این برنامه می‌توانید برای همیشه با سیگار کشیدن خداحافظی کنید زیرا به‌صورت علمی برای کمک به این روند طراحی شده است.

    Kwit از مزیت‌های درمان‌ رفتاری و شناختی برای ترک سیگار و سیگارهای الکترونیکی بهره می‌برد. این ابزار پیشرفت شما را در مسیر ترک سیگار نشان می‌دهد و داشبورد آن برای ایجاد انگیزه‌ی بیشتر طراحی شده است.

    از دیگر ویژگی‌های جذاب Kwit می‌توان به کارت‌های انگیزشی الهام‌بخش برای رسیدن به اهداف مختلف در مسیر ترک سیگار اشاره کرد.

    نرم افزار Quit Tracker

    برنامه ترک سیگار Quit Tracker
    برنامه ترک سیگار Quit Tracker
    برنامه ترک سیگار Quit Tracker

    آیا قصد دارید سیگار را ترک کنید و برای انجام اینکار به انگیزه نیاز دارید؟ Quit Tracker یکی از باکیفیت‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کمک به افراد در فرآیند ترک سیگار است و به آن‌ها نشان می‌دهد چه توانایی‌هایی برای رسیدن به هدف مذکور دارند.

    Quit Tracker به افراد یادآوری می‌کند چند وقت سیگار نکشیده‌اند و علاوه‌بر این پاداش‌هایی درنظر گرفته که با رسیدن به اهداف مختلف، به‌منظور حفظ انگیزه به کاربر اعطاء می‌شوند. ابزار مذکور طوری طراحی شده تا کاربر بتواند عادت بد سیگار کشیدن را با روشی آسان‌تر ترک کند.

    برنامه Quit Smoking Slowly

    برنامه ترک سیگار Quit Smoking Slowly
    برنامه ترک سیگار Quit Smoking Slowly
    برنامه ترک سیگار Quit Smoking Slowly

    Quit Smoking Slowly ابزاری کاربردی برای کمک به افرادی است که قصد دارند بدون وارد آمدن فشار زیاد سیگار را ترک کنند. این اپلیکیشن روش ترک تدریجی را به شما پیشنهاد می‌دهد و این یعنی میزان مصرف سیگار را هر روز نسبت‌به روز قبل کاهش می‌دهید.

    روش Quit Smoking Slowly در ترک سیگار به کاربر کمک می‌کند راحت‌تر با استرس ترک و میل به نیکوتین مواجه شود و بدین‌ترتیب روندی آهسته و پیوسته را ارائه‌ می‌دهد که بسیار نتیجه‌بخش است. این برنامه ابزارهای استاندارد مشابه سایر اپلیکیشن‌های ترک سیگار مثل ارائه‌ی گزارش پیشرفت ترک سیگار، تصاویر و جملات انگیزشی و غیره را ارائه می‌دهد.

    نرم افزار Quit Smoking NOW with Max Kirsten

    نرم افزار ترک سیگار Quit Smoking NOW with Max Kirsten
    نرم افزار ترک سیگار Quit Smoking NOW with Max Kirsten
    نرم افزار ترک سیگار Quit Smoking NOW with Max Kirsten

    Quit Smoking NOW with Max Kirsten در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان بهترین برنامه‌ی ترک سیگار شناخته شد. این اپلیکیشن همچنین در وب‌سایت‌های معتبری مثل Healthline و MEDICAL News TODAY به‌عنوان بهترین ابزار ترک سیگار در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد و روزنامه‌ی Sunday Times آن را در فهرست ۵۰۰ برنامه‌ی برتر جهان قرار داد.

    مکس کرستن، هیپنوتراپیست بالینی و کارشناس ترک سیگار، طراح برنامه‌ی Quit Smoking NOW with Max Kirsten است که خودش چند جایزه برای نوشتن مقالات ترک سیگار دریافت کرده است. او به برخی از شناخته‌شده‌ترین افراد در حوزه‌ی سینما، موسیقی، مد، رسانه، سیاست و ورزش کمک کرده تا سیگار را ترک کنند. این برنامه با کمک هیپنوتیزم پیشرفته و جدیدترین توصیه‌های علمی، فرآیند ترک سیگار را آسان‌تر می‌کند.

    از ویژگی‌های جذاب Quit Smoking NOW with Max Kirsten می‌توان به تکنیک ۶۰ ثانیه‌ای اختصاصی مکس برای ازبین بردن هوس سیگار کشیدن اشاره کرد. این برنامه همچنین راهکاری برای ترک سیگار با کاهش مصرف ارائه می‌دهد تا به افراد فشار زیادی وارد نشود و همواره انگیزه‌ی خود را در این مسیر حفظ کنند.

    اپلیکیشن EasyQuit

    برنامه ترک سیگار Quit It
    برنامه ترک سیگار Quit It
    برنامه ترک سیگار Quit It

    EasyQuit برنامه‌ی انگیزشی کوچکی است که سیگاری‌ها را به ترک کردن تشویق و از آن‌ها حمایت می‌کند تا این روند را به‌پایان برسانند و به هدف جذاب زندگی سالم دست یابند.

    اپلیکشن EasyQuit پول و زمانی که به‌دلیل نکشیدن سیگار صرفه‌جویی کرده‌اید را به شما نشان می‌دهد تا بیشتر انگیزه بگیرید. این برنامه همچنین نشان می‌دهد چند وقت سیگار نکشیده‌اید و ازطرفی می‌توانید در آن اهداف شخصی تعیین کنید.

    EasyQuit همچنین مزیت‌های نکشیدن سیگار را به کاربر یادآوری می‌کند و با اینکار سعی دارد بیشترین انرژی را به افراد انتقال دهد.

    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات