با شارژدهی لپ‌تاپ مشکل دارید؟ نسخه جدید فایرفاکس را نصب کنید!

یک‌شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
فایرفاکس
موزیلا موفق شده پس از تلاش‌های بسیار، در جدیدترین نسخه‌ی مرورگر فایرفاکس به مشکل مصرف زیاد انرژی در یوتیوب پایان دهد.
تبلیغات

بنیاد غیرانتفاعی موزیلا اعلام کرده است که آپدیت جدید فایرفاکس باعث کاهش چشمگیر مصرف انرژی هنگام استریم ویدیو از یوتیوب خواهد شد. هدف آپدیت جدید که با نسخه‌ی ۱۲۰ این مرورگر از راه می‌رسد، رفع باگی است که مدت‌ها کارایی پخش ویدیو در یوتیوب را تحت‌تأثیر قرار داده بود.

باگ موردبحث که با عنوان باگ ۱۸۴۹۶۸۰ شناخته می‌شود، با افت کارایی قابلیت ویدئو اُوِرلی (Video Overlay) و درست کار نکردن آن در حالتی غیر از حالتِ تمام صفحه، پخش ویدئوها را با مشکل مواجه می‌کرد. موزیلا پس از تحقیقات بسیار در پلتفرم‌ها و مرورگر‌های مختلف، نتیجه گرفت که ویدئو‌های با گوشه‌های گِرد مشکلات بیشتری ایجاد می‌کنند.

برای حل ایراد پیچیده‌‌‌ی مرتبط با ماسک‌ها و بخش Opaque Compositor Surfaces که رندر و کارایی پخش ویدئو در یوتیوب را تحت‌تأثیر قرار داده بود، موزیلا به بررسی شیوه‌ی مدیریتِ سناریو‌های مشابه توسط مرورگر‌های مبتنی‌بر موتور کرومیوم پرداخت.

سرانجام پس از آزمایش چندین وصله‌ی مختلف، تیم فایرفاکس موفق شد تا توان مصرفی هنگام استریم ویدئو در یوتیوب را روی لپ تاپ ویندوزی تا ۲۵ درصد کمتر کند. علاوه‌براین، توسعه‌دهندگان مرورگر، کاهش مصرف انرژی در یوتیوب برای نسخه‌‌ی مک بوک فایرفاکس را هم در برنامه دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات