استوری به تلگرام اضافه شد؛ اما فقط برای کاربران اشتراکی

جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
آیکون لوگو تلگرام Telegram در صفحه اصلی اپلیکیشن
تلگرام همان‌طور که پیش‌تر وعده داده بود، سرانجام میزبان قابلیت استوری شد؛ اما صرفا کاربران اشتراکی می‌توانند استوری ارسال کنند.
تبلیغات

تلگرام که حدودا یک ماه پیش گفته بود میزبان استوری می‌شود، سرانجام این قابلیت را دریافت کرد. پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، قبلا گفته بود استوری در اوایل ماه جاری میلادی به این پیام‌رسان اضافه می‌شود؛ اما اکنون در حال رسیدن به روزهای پایانی جولای هستیم.

بر اساس آنچه 9to5Mac می‌نویسد، قابلیت استوری صرفا در دسترس کاربران اشتراکی تلگرام (سرویس Telegram Premium) است؛ اما تمامی کاربران امکان مشاهده‌ی استوری‌ها را دارند.

آیکون پلاس در بالای استوری تلگرام
ارسال استوری در حال حاضر صرفا برای مشترکان سرویس تلگرام پریمیوم در دسترس است

کاربران تلگرام می‌توانند در بخش استوری، عکس و ویدیو منتشر کنند. در اکثر شبکه‌های اجتماعی استوری‌ها پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند؛ اما کاربران تلگرام می‌توانند تعیین کنند که استوری‌ها به‌مدت ۶ ساعت، ۱۲ ساعت، ۲۴ ساعت یا ۴۸ ساعت به‌نمایش دربیایند.

تلگرام به کاربرانش امکان می‌دهد فهرست‌هایی جداگانه با مخاطبان مختلف برای هر استوری بسازند. این یعنی می‌توانید برخی از استوری‌ها را صرفا با دوستان نزدیک‌تان به اشتراک بگذارید و برخی از استوری‌ها را صرفا برای همکاران خود به‌نمایش دربیاورید.

رابط کاربری استوری تلگرام مشابه استوری اینستاگرام و پلتفرم‌های دیگری نظیر اسنپ‌چت است. فهرست استوری‌ها در بالای صفحه‌ی اصلی چت‌ها به‌نمایش درمی‌آید. در صورت تمایل می‌توانید به استوری‌هایی که کاربران اشتراکی منتشر کرده‌اند ری‌اکشن نشان دهید یا پیام متنی در پاسخ آن‌ها بفرستید.

تلگرام به‌صراحت می‌گوید ارسال استوری «در حال حاضر» صرفا برای کاربران اشتراکی در دسترس است. این یعنی احتمالا در آینده کاربران نسخه‌ی رایگان تلگرام نیز قابلیت استوری را دریافت خواهند کرد.

برای دسترسی به قابلیت استوری تلگرام، جدیدترین نسخه‌ی این اپلیکیشن را ازطریق گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید. نسخه‌ی اشتراکی تلگرام ماهانه ۴٫۹۹ دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات