امکان ایجاد کانال به واتساپ اضافه شد

پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیکون لوگو واتساپ WhatsApp واتس اپ در آیفون با ذره بین
درحالی‌که چندین سال از اضافه شدن کانال به تلگرام می‌گذرد، واتساپ سرانجام میزبان این قابلیت شده است.
تبلیغات

جدیدترین ویژگی واتساپ که عملکرد و نام‌گذاری مشابه تلگرام دارد، «کانال» است. کانال‌های واتساپ همچون تلگرام برای اطلاع‌رسانی کاربرد دارند و نمی‌توان در آن‌ها مکالمه انجام داد. واتس اپ می‌گوید کانال‌ها «راهکاری خصوصی برای دنبال کردن چیزهایی هستند که اهمیت دارند.»

بر اساس گزارش ورج، کانال‌ واتساپ عملا مثل فید توییتر است، با این تفاوت که در کانال‌ها نمی‌توان آمار بازدید توییت را مشاهده کرد و به پست‌ها ریپلای داد. واتساپ می‌گوید تمامی دولت‌ها، آژانس‌های مسافراتی، برندها و سایر شرکت‌هایی که به دنبال محلی برای اطلاع‌رسانی موارد مهم هستند می‌توانند سراغ کانال‌ها بروند.

کانال واتساپ محلی برای ارسال متن، عکس، ویدیو، استیکر و برگزاری نظرسنجی است. واتساپ می‌خواهد به‌زودی سرویس پرداخت و سایر روش‌های کسب درآمد را نیز به کانال‌ها اضافه کند. به‌منظور یافتن کانال‌ها می‌توانید در داخل واتساپ یا ازطریق دایرکتوری جدیدی که به تازگی ایجاد شده است برای یافتن آن‌ها جست‌و‌جو کنید.

واتساپ می‌گوید حریم خصوصی بخش بسیار مهمی از کانال‌ها است. به همین دلیل اطلاعات مدیر کانال‌ها با کسی به اشتراک گذاشته نمی‌شود و واتساپ تنها ۳۰ روز از تاریخچه‌ی کانال‌ها را حفظ می‌کند. مدیران کانال می‌توانند جلوی ثبت اسکرین‌شات از پست‌ها و فوروارد آن‌ها را بگیرند.

کانال‌های تلگرام از سیستم رمزنگاری سرتاسری پشتیبانی نمی‌کنند و از این حیث ساختاری مشابه پیام به کسب‌و‌کارها دارند. واتساپ می‌گوید به‌دنبال راهکاری است تا برخی از کانال‌ها را در گذر زمان رمزنگاری کند.

واتساپ اعلام کرده است که کانال‌ها را فعلا برای شماری از سازمان‌ها در کلمبیا و سنگاپور در دسترس قرار می‌دهد. در ماه‌های آینده شاهد انتشار کانال برای کشورهای دیگر خواهیم بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات