این لینک ساده، نسخه اندرویدی واتساپ را از کار می‌اندازد!

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو واتساپ / WhatsApp سبز گوشی در دست یک فرد
ارسال یک لینک به‌خصوص در واتساپ، نسخه‌ی اندرویدی این پیام‌رسان را از کار می‌اندازد. ظاهرا این باگ نسخه‌ی آیفون را متأثر نمی‌کند.
تبلیغات

واتساپ پراستفاده‌ترین سرویس پیام‌رسان دنیا محسوب می‌شود و دو میلیارد کاربر فعال دارد. روزانه تعداد زیادی URL ازطریق این پیام‌رسان ارسال می‌شود. یک URL به‌خصوص می‌تواند عملکرد نسخه‌ی اندرویدی واتساپ را مختل کند.

بر اساس نوشته‌ی Android Authority، ارسال لینک wa.me/settings باعث ورود واتساپ به چرخه‌ی کرش می‌شود. این مشکل صرفا در نسخه‌ی اندروید واتس اپ دیده می‌شود، اما افزون‌بر نسخه‌ی عادی، نسخه‌ی سازمانی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در حالت عادی wa.me/settings باید کاربر را به صفحه‌ی تنظیمات منتقل کند، اما باگی ناشناس باعث می‌شود نرم‌افزار به‌طور کامل کرش کند.

پس از ریستارت اپلیکیشن، همه‌چیز بدون مشکل کار می‌کند؛ با این‌حال اگر بخواهید مجددا وارد صفحه‌ی چت شوید، واتساپ کرش می‌کند. برای جلوگیری از کرش نباید هرگز وارد آن صفحه‌ی چت به‌خصوص شوید.

ساده‌ترین راه برای حل مشکل، استفاده از نسخه‌ی تحت وب واتساپ است که از باگ متأثر نمی‌شود. واتساپ را در وب باز و پیامی را که حاوی لینک موردبحث است حذف کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات