تشخیص فونت نوشته از روی عکس

شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
مطالعه 7 دقیقه
تشخیص فونت
آیا تابه‌حال به فونتی برخورد کرده‌اید که برای پروژه‌ی بعدی‌تان عالی به‌نظر برسد اما نتوانید نوع آن را تشخیص دهید؟
تبلیغات

برای افرادی که همواره با تصاویر گرافیکی، عکس‌نوشته یا بنرهای تبلیغاتی سروکار دارند، آگاهی از روش‌های تشخیص فونت نوشته از روی عکس ترفندی مفید و کاربردی است. گاهی‌اوقات برای بنر تبلیغاتی یا آگهی خاصی به‌دنبال فونتی هستید که بتواند نظر ببنندگان را به‌ خود جلب کند و ترجیح می‌دهید از فونتی که قبل‌تر روی عکس خاصی دیده‌اید، استفاده کنید تا تصویر شما نیز همان‌قدر جذاب و دیدنی به‌نظر برسد؛‌ اما نمی‌دانید با چه روشی نوع فونت مربوطه را پیدا کنید.

اگر به‌تازگی فونت خاصی نظرتان را جلب کرده است، در این مطلب خواهید دید که به‌راحتی می‌توانید فونت‌های روی تصاویر را پیدا کنید و از آن‌ها برای اهداف خود بهره ببرید. اگر برای استفاده‌ی شخصی به فونت خاصی نیاز داشته باشید یا به‌ درخواست مشتری نیازمند شناسایی آن باشید، در هر صورت به روش‌هایی که در ادامه خواهیم گفت نیاز پیدا خواهید کرد. پیش از شروع این نکته را مدنظر داشته باشید که نرم‌افزارها، وب‌سایت‌ها و راهکارهایی که در این مطلب معرفی می‌کنیم، قابلیت تشخیص فونت فارسی را ندارند و تنها برای تشخیص فونت‌های انگلیسی و غیره قابل استفاده هستند.

تشخیص فونت نوشته از روی عکس در گوشی

سایت‌های تشخیص فونت آنلاین، بهترین روش برای شناسایی فونت روی عکس محسوب می‌شوند و تقریباً همه‌ی آن‌ها عملکرد مشابهی دارند. برای استفاده،‌ تنها کافی است با استفاده از گوشی خود وارد یکی از این سایت‌ها شوید و عکس خود را آپلود کنید تا در زمانی کوتاه فونت روی تصویر را تشخیص دهد. در ادامه تعدادی از بهترین سایت‌های آنلاین تشخیص فونت از روی عکس را معرفی خواهیم کرد.

FontSquirrel

وب‌سایت Fontsquirrel

FontSquirrel یکی از بهترین سایت‌های شناسایی فونت آنلاین است که افزون‌بر تشخیص فونت به شما امکان می‌دهد فونت‌های مختلف را دانلود کنید و در بخش FontTalk با افراد دیگر به گفتگو بپردازید.

کار با این سایت راحت‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. فقط باید وارد سایت شوید، عکس موردنظرتان را آپلود کنید و چند ثانیه به سایت فرصت دهید تا فونت مربوطه و سایر فونت‌های مشابه را نمایش دهد. از دو طریق می‌توانید این کار را انجام دهید: عکس را بکشید و رها کنید یا اینکه روی گزینه‌ی Upload ضربه بزنید و عکس را از گالری تصاویرتان انتخاب کنید. پس از آپلود عکس، از شما خواسته می‌شود قسمتی از متن را که می‌خواهید برنامه فونت آن را تشخیص دهد، مشخص کنید و در آخر روی دکمه Matcherate it کلیک کنید تا فونت‌های مطابق با تصویر را در اختیارتان قرار دهد.

نکته‌ی قابل‌توجه درمورد FontSquirrel این است که امکان خرید فونت‌های ارائه‌شده را نیز فراهم می‌کند و اگر خوش‌شانس باشید حتی ممکن است بتوانید برخی از آ‌ن‌ها را به‌صورت رایگان دانلود کنید.

WhatFontIs

سایت Whatfonts

WhatFontIs با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و ۸۴۰ هزار فونت تجاری و رایگان، برای هر تصویری که آپلود می‌کنید، بیش از ۶۰ نوع از فونت‌های مشابه را نمایش می‌دهد.

سعی کنید عکسی که برای آپلود در نظر گرفته‌اید، تا حد امکان از کیفیت بالایی برخوردار باشد؛ زیرا گاهی کیفیت پایین عکس باعث می‌شود WhatFontIs قادر به شناسایی فونت مربوطه نباشد. همچنین پس از آپلود تصویر، وب‌سایت سعی می‌کند حروف را به‌طور خودکار جدا کند؛ بااین‌حال، اگر قصد شناسایی فونت‌های شکسته را دارید، باید هر حرف را با ویرایشگر تصویر پیشرفته جدا کنید. WhatFontIs دارای دو نسخه‌ی وب رایگان و پرو است؛ اگر زیاد از این سایت استفاده می‌کنید و می‌خواهید از تبلیغات در امان باشید، نسخه‌ی پرو تمام تبلیغات را حذف خواهد کرد.

Fontspring

سایت Fontspring

Fontspring مانند دیگر ابزارهای آنلاین و رایگان تشخیص فونت عمل می‌کند؛ اما با بهره‌مندی از ۹۰۰ هزار فونت مختلف، می‌تواند شانس شما را برای یافتن فونتی که به‌دنبال آن هستید افزایش دهد. با ورود به بخش matcherator این سایت، صفحه‌ای مشابه تصویر فوق خواهید دید.

روی Upload Image ضربه بزنید و عکسی را که درنظر گرفته‌اید، آپلود کنید. در مرحله‌ی بعد درصورت لزوم می‌توانید عکس را برش داده یا جهت آن را تغییر دهید. درآخر نوشته‌ی روی عکس را انتخاب و روی Matcherate it کلیک کنید. پس از گذشت چند ثانیه، تمام فونت‌های مشابه ظاهر می‌شوند.

MyFonts

وب‌سایت My Font

اگر سایت‌های قبل نتوانستند به شما در یافتن فونت کمک کنند، بد نیست به MyFonts نیز سر بزنید. این سایت بسیاری از فونت‌های حرفه‌ای را برای پروژه‌های مختلف ارائه می‌دهد و درحال‌حاضر امکان دسترسی به بیش از ۲۳۰ هزار فونت را فراهم می‌کند.

نکته‌ی قابل‌توجه درمورد وب‌سایت مذکور، این است که پس از آپلود عکس، به‌طور خودکار نوشته‌های روی عکس را مشخص می‌کند؛ بنابراین در مقایسه با دیگر ابزارها زمان کمتری را صرف خواهید کرد. روی نوشته‌ی هایلایت‌شده ضربه بزنید و سپس گزینه‌ی Identify را فشار دهید. در نهایت اگر به فونت موردنظر دست پیدا کردید، می‌توانید مستقیماً از طریق سایت آن را خریداری یا دانلود کنید.

تشخیص فونت نوشته از روی عکس در کامپیوتر و لپ تاپ

افزون‌بر ابزارهای آنلاین که در گوشی و کامپیوتر محدودیتی در استفاده از آن‌ها ندارید، یک ویژگی کمتر شناخته‌شده در فتوشاپ وجود دارد که می‌تواند کار تشخیص فونت از روی عکس را برایتان انجام دهد. برای استفاده از این ابزار تشخیص فونت، تصویر موردنظرتان را در Adobe Photoshop باز کنید و سپس با ابزار Rectangular marquee نوشته‌ی روی عکس را انتخاب کنید. در نهایت روی Type در نوار ابزار کلیک کرده و Match Font را فشار دهید.

ابزار Match Font

فتوشاپ موارد مشابه و جایگزین را به شما نمایش می‌دهد که با نوشته‌های تصویر انتخاب‌شده مطابقت دارند. اگر پس از امتحان‌کردن روش‌های مختلف، درنهایت موفق نشده‌اید به فونت مربوطه برسید، این ابزار نیز تا حدی می‌تواند به شما کمک کند.

بهترین برنامه های تشخیص فونت نوشته از روی عکس

برخی از برنامه‌ها نیز امکان تشخیص فونت را روی گوشی فراهم می‌کنند؛ بدین‌ترتیب حتی اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، همیشه یک نرم‌افزار شناسایی فونت را به‌همراه خواهید داشت تا در مواقع لازم از آن بهره ببرید. برخی از بهترین برنامه‌های تشخیص فونت نوشته از روی عکس را در زیر مشاهده می‌کنید:

WhatTheFont

محیط برنامه‌ی What The Font

اگر نمی‌خواهید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید، WhatTheFont فرایند تشخیص فونت از روی عکس را برایتان انجام خواهد داد. پس از برجسته‌کردن فونتی که می‌خواهید آن را تشخیص دهد، برنامه فهرستی از فونت‌های مشابه را در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید گزینه‌ی مدنظر را پیدا کنید.

WhatTheFont برنامه‌ای محبوب برای طراحان، صنعتگران و علاقه‌مندان به تایپوگرافی است و می‌توانید از آن برای پروژه‌های خود ایده و الهام بگیرید. این برنامه رابط کاربری روان و ساده‌ای را ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند فونت‌ها را در یک لحظه شناسایی کنید. WhatTheFont علاوه‌بر نرم‌افزار، دارای نسخه‌ی وب رایگان است که بدون اشغال‌کردن حافظه‌ی گوشی، می‌توانید از آن برای تشخیص فونت‌های روی عکس استفاده کنید.

Find my Font

محیط برنامه‌ی Find My Font

اگر به‌دنبال برنامه‌ای برای تشخیص فونت‌های لاتین هستید، Find my Font انتخاب مناسبی محسوب می‌شود و نرم‌افزاری ایدئال برای طراحان گرافیک، طراحان وب و همه افراد خلاقی است که نمی‌خواهند وقت خود را برای جست‌وجوی فونت تلف کنند. می‌توانید از طریق دوربین برنامه از فونت خاصی عکس بگیرید یا تصویر را از گالری گوشی آپلود کنید و به برنامه اجازه دهید تا فونت آن را تنها در چند ثانیه پیدا کند.

Find my Font شامل بیش از ۱۵۰۰۰۰ فونت مختلف است. البته در کنار ویژگی‌های خوبی که ارائه می‌دهد، امکان دانلود فونت وجود ندارد و تنها می‌توانید برای شناسایی فونت از آن بهره ببرید. از دیگر قابلیت‌های برنامه، می‌توان به امکان چرخش تصاویر و شناسایی حروف غیرمتصل اشاره کرد.

گفتنی است که نسخه‌ی دسکتاپ این برنامه که برای سیستم‌عامل‌های ویندزو و مک در دسترس قرار دارد، قادر است فونت‌های غیر لاتین را هم شناسایی کند. این نرم‌افزار فونت‌ها را در زمانی کوتاه تشخیص می‌دهد و افزون‌ بر پیدا کردن فونت روی تصویر، فونت‌های مشابه را هم نمایش می‌دهد.

آیا تشخیص فونت های فارسی از روی عکس ممکن است؟

همان‌طور که اشاره شد، درحال‌حاضر هیچ سایت یا برنامه‌ای برای تشخیص فونت فارسی از روی عکس وجود ندارد. اکثر سایت‌هایی که معرفی کردیم، در زمینه‌ی فروش و ارائه‌ی فونت‌های مختلف فعالیت دارند و در کنار این، ابزار آنلاین تشخیص فونت نوشته از روی عکس را هم در اختیار کاربران قرار داده‌اند. درحالی‌که سایت‌های ایرانی از چنین ابزاری برخوردار نیستند و فقط مرجعی برای دسترسی به انواع فونت ایرانی به‌شمار می‌آیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات