دیسکورد به ChatGPT مجهز شد؛ خلاصه‌سازی گفت‌و‌گوها با هوش مصنوعی

پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو دیسکورد / Discord روی نمایشگر آیفون
جدیدترین نسخه‌ی دیسکورد به‌لطف ChatGPT قابلیت‌های متنوعی بر پایه‌ی هوش مصنوعی ارائه می‌دهد،‌ ازجمله خلاصه‌سازی گفت‌و‌گوها.
تبلیغات

با محبوبیت هوش مصنوعی، بسیاری از شرکت‌ها در حال اضافه کردن ابزارهایی بر پایه‌ی این فناوری به سرویس‌های خود هستند. در همین راستا دیسکورد اعلام کرده است که قابلیت‌های جدیدی برای شماری از سرورها در دسترس قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات دیسکورد، به‌روزرسانی بات Clyde است. Clyde جدید از ChatGPT استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند مکالماتی طولانی با آن داشته باشند. به‌منظور چت با Clyde باید عبارت Clyde@ را در سرور تایپ کنید.

می‌توانید از Clyde بخواهید که ترِد جدیدی برای گروه شما ایجاد کند. به گفته‌ی دیسکورد، Clyde می‌توانید پلی‌لیست پیشنهاد دهد و همچون تمامی کاربران عادی به گیف‌ها و ایموجی‌ها دسترسی پیدا کند.

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، کاربران می‌توانند از Clyde بخواهند که برایشان گیف بفرستد یا پنج حقیقت جالب درباره‌ی گربه‌ها بگوید. دیسکورد معتقد است که Clyde در ادامه‌ی مسیر می‌تواند به بخشی اساسی از این سرویس تبدیل شود.

دیسکورد همچنین ابزار مدیریتی AutoMod را به‌روزرسانی کرده است تا از قدرت مدل‌های زبانی استفاده کند. AutoMod ازاین‌پس می‌تواند با بهره‌گیری از فناوری شرکت OpenAI، مدیران سرور را به هنگام شکسته شدن قوانین آن سرور، پیدا کند و به آن‌ها هشدار دهد. AutoMod جدید به‌صورت آزمایشی در دسترس تعداد محدودی از سرورها قرار دارد.

دیسکورد می‌گوید از زمان معرفی AutoMod در سال گذشته‌ی میلادی، این ابزار به‌صورت خودکار و بر اساس قوانین هر سرور، بیش از ۴۵ میلیون پیام ناخواسته را پیش از انتشار مسدود کرده است.

نسخه‌ی جدید دیسکورد می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، مکالمات را خلاصه کند. به‌لطف این ویژگی، کاربران می‌توانند در زمانی سریع به گفت‌و‌گوهای جدید ملحق شوند. برخی از کاربران قرار است پنل جدیدی در سمت راست رابط کاربری دیسکورد ببینند که جزئیات گفت‌و‌گوها را ارائه می‌دهد. قابلیت خلاصه‌سازی مکالمات را می‌توان در تنظیمات سرور فعال کرد. این قابلیت ماه آینده‌ی میلادی برای تعداد محدودی از سرورها در دسترس قرار می‌گیرد.

دیسکورد چیست و چه قابلیت‌هایی ارائه می‌دهد؟
دیسکورد چیست و چه قابلیت‌هایی ارائه می‌دهد؟
مطالعه '18

دیسکورد همچنین از متن‌باز‌شدن Avatar Remix خبر داده است. Avatar Remix اپلیکیشنی است که به کاربران امکان می‌دهد آواتارهای یک‌دیگر را از طریق مدل‌های هوش مصنوعی مولد ترکیب کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از امروز با مراجعه به گیت‌هاب به کد Avatar Remix دسترسی پیدا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات