اپل موزیک کلاسیکال رونمایی شد (به‌روزرسانی: در دسترس قرار گرفت)

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
صفحه اپل موزیک کلاسیکال / Apple Music Classical در اپ استور
اپل سرویس استریم جدیدی به نام Apple Music Classical معرفی کرده است که پخش موسیقی‌های کلاسیک را با کیفیت بالا امکان‌پذیر می‌‌کند.
تبلیغات

به‌روزرسانی (۸ فروردین ۱۴۰۲): بر اساس گزارش ورج، سرویس استریم اپل موزیک کلاسیکال هم‌اکنون در اپ استور قابل‌دانلود است.

خبر اصلی (۱۸ اسفند ۱۴۰۱): پس از مدت‌ها شایعه و گمانه‌زنی، اپل سرانجام سرویس جدیدی به نام Apple Music Classical معرفی کرد. این سرویس که ۲۸ مارس ۲۰۲۳ (۸ فروردین ۱۴۰۲) در قالب اپلیکیشنی مجزا در دسترس قرار می‌گیرد، صرفاً روی موسیقی‌های کلاسیک تمرکز دارد.

اپل پس از تصاحب شرکت Primephonic در سال ۲۰۲۱، قصد داشت سرویس اختصاصی اپل موزیک کلاسیکال را تا پایان ۲۰۲۲ منتشر کند اما در نهایت از دست‌یابی به هدفش بازماند.

اپل در کمال تعجب اعلام کرده است که سرویس کلاسیکال به‌صورت پیش‌فرض وارد iOS نمی‌شود و کاربران باید سراغ دانلود آن از طریق اپ استور بروند. علاقه‌مندان به سرویس کلاسیکال باید اشتراک اپل موزیک را خریداری کنند.

بر اساس گزارش ورج، اپل موزیک کلاسیکال دسترسی به فهرست بزرگی از موسیقی‌های هیجان‌انگیز کلاسیک را امکان‌پذیر می‌کند و سیستم جست‌و‌جوی بهینه‌ای دارد. موسیقی‌هایی که در سرویس کلاسیکال قرار می‌گیرند کیفیت بالایی دارند و از قابلیت صدای فراگیر پشتیبانی می‌کنند.

اپلیکیشن اپل موزیک کلاسیکال صدها پلی‌لیست سفارشی و هزاران آلبوم اختصاصی خواهد داشت. این سرویس همچنین شامل بیوگرافی آهنگ‌سازان بزرگ خواهد بود.

اپل می‌گوید که سرویس کلاسیکال محتواهای صوتی را با فرکانس ۱۹۲ کیلوهرتز / ۲۴ بیت و بدون افت کیفیت پخش می‌کند. این سرویس از همان ابتدا «هزاران» فایل با پشتیبانی از صدای فراگیر خواهد داشت.

اپل موزیک در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین رقبای اسپاتیفای است، سرویسی که به نیم میلیارد کاربر فعال دست پیدا کرده و همواره جایگاه بالاتری نسبت‌به اپل موزیک داشته است. تولیدکننده‌ی آیفون در تلاش است با سرویس جدیدش توجه افرادی را که به موسیقی‌های کلاسیک علاقه‌مند هستند، جلب کند.

سرویس کلاسیکال فعلاً در انحصار iOS است، اما نسخه‌ی اندرویدی آن «به‌زودی» در دسترس قرار می‌گیرد. اپل پیش‌تر سرویس استاندارد اپل موزیک را برای اندروید منتشر کرده است. اپل موزیک کلاسیکال صرفاً روی آیفون‌هایی قابل‌ اجرا است که از نسخه‌ی ۱۵٫۴ و جدیدتر iOS استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات