نسخه جدید تلگرام زمان خوانده‌شدن پیام را در گروه‌های کوچک نشان می‌دهد

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
آیکون لوگو تلگرام Telegram در صفحه اصلی اپلیکیشن
جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام قابلیت‌های خاصی به این اپلیکیشن اضافه نمی‌کند و بیشتر روی رفع باگ‌های نرم‌افزاری متمرکز است.
تبلیغات

تلگرام در هر به‌روزرسانی میزبان قابلیت‌های هیجان‌انگیزی می‌شود، اما به‌روزرسانی جدید بیشتر روی بهینه‌سازی تجربه‌ی کار با اپلیکیشن تمرکز دارد. در جدیدترین به‌روزرسانی، شاهد اضافه شدن حالتی برای کاهش مصرف انرژی و بهینه‌سازی تلگرام برای گوشی‌های اندرویدی پایین‌رده هستیم.

بر اساس بیانیه‌ی تلگرام، کاربران ازاین‌پس می‌توانند انیمیشن‌ها و جلوه‌های بصری این پیام‌رسان را غیرفعال کنند تا عمر باتری گوشی افزایش یابد و دستگاه‌های قدیمی، تلگرام را روان‌تر اجرا کنند. کاربران می‌توانند حالت خودکار را فعال کنند تا قابلیت Power Saving Mode به محض رسیدن باتری به درصدی مشخص، باعث غیرفعال‌سازی انیمیشن‌ها شود.

کاربران نسخه‌ی iOS تلگرام می‌توانند از Power Saving Mode برای محدودسازی به‌روزرسانی در پس‌زمینه استفاده کنند. تلگرام می‌گوید انجام این کار باعث می‌شود که عبارت Updating در بالای رابط کاربری، بیشتر از قبل دیده شود.

نحوه تغییر سرعت پخش ویس در تلگرام

تلگرام همچنین تنظیم سرعت پخش محتواهای چندرسانه‌ای را وارد مرحله‌ی جدیدی کرده است. کاربر ازاین‌پس می‌تواند سرعت پخش را از ۰٫۲ برابر تا ۲٫۵ برابر تعیین کند. قبلا صرفا چند گزینه‌ی محدود ارائه می‌شد، اما اکنون می‌توان سرعت پخش را بر اساس نیاز تغییر داد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید تلگرام، نمایش زمان خوانده‌شدن پیام در گروه‌های کوچک است. در نسخه‌های قبلی صرفا می‌توانستید ببینید که چه کسانی پیام را مشاهده کرده‌اند، اما در نسخه‌ی جدید زمان دقیق خوانده‌شدن پیام نیز نشان داده می‌شود. این قابلیت مخصوص گروه‌هایی است که زیر ۱۰۰ نفر عضو دارند.

زمان خوانده شدن پیام در تلگرام آیفون

تلگرام به کاربرانش امکان می‌دهد که تنظیمات اضافه‌شدن به گروه توسط بقیه را محدود کنند. اگر طرف مقابل شما چنین گزینه‌ای را فعال کرده است، ازاین‌پس می‌توانید در زمانی سریع لینک عضویت را در قالب پیام برایش ارسال کنید.

تلگرام اکنون ایموجی‌های متحرک بیشتری دارد و پک‌های استیکر را به‌صورت خودکار رتبه‌بندی می‌کند. پک‌هایی که به‌تازگی استفاده کرده‌اید، به بالای پنل منتقل می‌شوند تا راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

به‌روزرسانی جدید تلگرام به‌طور کلی حاوی قابلیت‌های جدید زیادی نیست. در بیانیه‌ی تلگرام آمده که توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان به مدت دو هفته روی قابلیت جدید کار نکردند و سراغ رفع ۴۰۰ باگ شناخته‌شده رفتند.

جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام هم‌اکنون برای اندروید در دسترس است، اما کاربران iOS فعلا نمی‌توانند آن را نصب کنند. ظاهرا اپل مجددا انتشار به‌روزرسانی جدید را به تأخیر انداخته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات