این گوشی‌ها برنامه دستیار دوربین سامسونگ را دریافت خواهند کرد!

دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
نرم افزار دوربین گلکسی زد فلیپ ۴
سامسونگ نسخه‌ی جدید Camera Assistant را با اضافه‌ کردن ویژگی‌هایی مثل تنظیم کیفیت تصویر، سرعت شاتر و موارد دیگر برای برخی گوشی‌های گلکسی منتشر می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ با انتشار به‌روزرسانی One UI 5، اپلیکیشن دستیار دوربین را برای سری گلکسی S22 ارائه داد. این شرکت قصد دارد Camera Assistant را برای تعداد بیشتری از گوشی‌های خود منتشر کند. به گزارش فون‌آرنا، غول فناوری کره‌ی جنوبی همچنین قابلیت‌های بیشتری به برنامه‌ی مذکور اضافه خواهد کرد که ازجمله می‌توان به امکان کنترل سرعت ثبت تصویر، وضوح عکس و تایمر اشاره کرد.

برنامه‌ی Camera Assistant سامسونگ به کاربران اجازه می‌دهد برای نرم‌تر کردن تصویر، از میان سه گزینه یکی را انتخاب کنند. این ویژگی شامل حالت غیرفعال، متوسط (۵۰ درصد) و بالا (۱۰۰ درصد) است. این اپلیکیشن همچنین امکان تنظیم سرعت شاتر را ارائه می‌دهد تا به‌محض فشردن دکمه، به‌جای منتظر ماندن برای رها کردن آن، فعال شود و ازطریق این روش می‌توان مجموعه‌ای از تصاویر را به‌طور پشت‌سرهم ثبت کرد. علاوه‌براین می‌توان با کشیدن و نگه‌داشتن دکمه‌ی شاتر روی نمایشگر، یک فایل متحرک Gif یا ویدیو ساخت.

نمایی از اپلیکشین Camera Assistant

با نسخه‌ی جدید دستیار دوربین سامسونگ می‌توان نرخ‌ تأخیر شاتر را بهبود داد. شما می‌توانید با گزینه‌ی Speed Priority سرعت ثبت‌شدن عکس را با این برنامه تنظیم کنید. علاوه‌براین امکان غیرفعال کردن Auto HDR به کاهش نرخ تأخیر شاتر کمک خواهد کرد. دو تنظیم دیگر شاتر در Camera Assistant عبارت‌اند از Balanced و Quality Priority؛ گزینه‌ی اول سرعت شاتر و کیفیت تصویر را درحد تعادل نگه می‌دارد و دومی با کاهش سرعت شاتر، به ثبت تصاویر باکیفیت‌تر کمک می‌کند.

سامسونگ همچنین گزینه‌های دیگری به تایمر دوربین اضافه کرده است. اکنون می‌توانید عکس‌ها را هر یک ثانیه، ۱٫۵ ثانیه، ۲ ثانیه، ۲٫۵ ثانیه و ۳ ثانیه ثبت کنید. اگر گوشی هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری زیاد داغ شود، دلیل آن احتمالاُ پردازش‌های بسیار زیادی است که برای عملیات‌های مرتبط با دوربین انجام می‌شوند. بالا بودن سطح روشنایی نمایشگر نیز می‌تواند دلیل دیگری برای داغ‌شدن بیش‌ از حد گوشی باشد. البته می‌توان برنامه‌ی Camera Assistant را طوری تنظیم کرد که پس‌ از یک دقیقه فیلم‌برداری، نور صفحه را به‌طور خودکار کاهش دهد.

قابلیت نرم کردن تصویر در برنامه Camera Assistant سامسونگ

اما برنامه‌ی Camera Assistant سامسونگ برای کدام گوشی‌های این شرکت دردسترس قرار می‌گیرد؟ در پاسخ باید اعلام کنیم سری گلکسی نوت ۲۰ و همه‌ی گوشی‌های سری گلکسی S20 و مدل‌های جدید‌تر، این اپلیکیشن را دریافت می‌کنند. علاوه‌براین کاربران گلکسی زدفلیپ ۳، گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زدفولد ۲ تا گلکسی زدفولد ۴ می‌توانند از مزیت‌های این برنامه بهره ببرند. بدین‌ترتیب فهرست دقیق گوشی‌هایی که این برنامه را دریافت خواهند کرد به شرح زیر است:

اگر شما هم یکی از گوشی‌های فهرست فوق را دراختیار دارید، توصیه می‌شود به‌روزرسانی‌های آن را بررسی کنید تا بتوانید هرچه زودتر از قابلیت‌های Camera Assistant سامسونگ بهره ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات