لوگوموشن چیست و چه کاربردی دارد؟

سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
لوگوی زومیت،‌ زومجی و دو بخش دیگر همراه با المان های گرافیکی روی بکگراند بنفش
می‌توانید با لوگو موشن، توجه افراد بیشتری را به برند خود جلب کنید؛ پس بهتر است با آن بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

در دنیای امروزی بیش از هر زمان دیگری، مصرف‌کنندگان به صورت دیجیتالی با برندها در تعامل هستند. دلیل این امر نیز پیشرفت‌های فناوری است. حالا برندها می‌توانند از امکانات موجود به منظور ارائه‌ی اثری ماندگار که در ذهن مخاطب باقی بماند، بهره ببرند.

متحرک‌سازی لوگو می‌تواند به مخاطبان کمک کند اطلاعات بیشتری در مورد برند در اختیار داشته باشند. لوگوموشن توانایی دارد داستان پشت برند را به افراد نشان و ماهیت کسب‌و‌کار را بیش از یک لوگوی ثابت توضیح دهد.

در این مقاله قصد داریم درباره لوگو موشن (Logo Motion) و کاربردهای آن صحبت کنیم تا بیشتر از گذشته با آن آشنا شوید. پس تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

لوگو موشن چیست؟

لوگو شناسه بصری هر برند محسوب می‌شود و نشان‌دهنده اهداف و محصولات شرکت است. یک لوگوی عالی می‌تواند به مخاطبان کمک کند بیشتر با برند ارتباط بگیرند.

حال تصور کنید به جای تصویری ثابت، لوگوی برند متحرک باشد و باعث شود مصرف‌کنندگان توجه بیشتری به آن داشته باشند. لوگو موشن (یا لوگوی متحرک)، به سادگی تصویر لوگوی برند را می‌گیرد و با اضافه کردن موشن گرافیک یا انیمیشن به طرح، آن را تعاملی‌تر می‌کند.

البته این لوگو تنها برای شرکت‌ها نیست و تولیدکنندگان محتوا و افرادی که برند شخصی دارند نیز از آن استفاده می‌کنند. احتمالاً در ویدئوهای یوتیوبر محبوبتان قسمت انیمیشنی نیز وجود دارد که در زمانی بسیار کوتاه اطلاعاتی درباره کانال وی به کاربر نشان می‌دهد؛ این هم نیز نمونه‌ای از لوگو موشن یا لوگو اینترو است.

لوگو موشن چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که کمی قبل گفتیم، لوگو موشن می‌تواند در معرفی برند و داستان پشت آن کاربرد داشته باشد. اما آیا کاربردهای دیگری نیز دارد و اصلاً ما چرا باید از لوگو اینترو استفاده کنیم؟

در ادامه بعضی مواردی را که می‌توان در آن‌ها از لوگو موشن استفاده کرد، فهرست کردیم.

امضای ایمیل

یکی از کاربردهای لوگو موشن اضافه کردن آن به ایمیل است. بدین شکل افرادی که پیام را دریافت می‌کنند به سرعت متوجه می‌شوند که کدام برند به آن‌ها ایمیل ارسال کرده و همچنین به دلیل ماهیت لوگوهای متحرک، آن را بیشتر به خاطر می‌سپارند.

درواقع باید لوگو موشن خود را به صورت Gif درآورده و آن را به ایمیل خود اضافه کنید.

اینترو/ اوترو ویدئو

یکی از کاربردهای لوگو موشن که بسیاری از ما حداقل یک‌بار با آن برخورد کرده‌ایم، اینترو (Intro) و اوترو (Outro) ویدئوهای یوتیوب است. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا برای اینکه بتوانند برند شخصی خود را بیشتر به مخاطبان نشان دهند از این تکنیک استفاده می‌کنند.

البته تنها در یوتیوب نیست که چنین چیزی را مشاهده می‌کنیم. بلکه می‌توان از لوگو موشن در اینترو/اوترو همه‌ی ویدئوها، برای مثال ویدئوی معرفی محصولات شرکت که قرار است در جلسه پخش شود، استفاده کرد.

وب سایت

وب‌سایت نیز مکان مناسبی برای قرار دادن لوگو موشن است. هنگامی که فردی وارد سایت می‌شود، لوگویی متحرک می‌تواند توجه او را جلب کند و باعث شود به برند علاقه‌ بیشتری نشان دهد.

در بسیاری از سایت‌ها شاهد استفاده از لوگو موشن هستیم و این مسئله نشان می‌دهد که استفاده از آن نتیجه‌ی مثبتی دارد.

شبکه‌های اجتماعی

قرار دادن لوگو موشن در شبکه‌های اجتماعی می‌‎تواند به بازنشر بیشتر آن کمک کند. همچنین کاربرانی که قصد دارند نام برندتان را در اپلکیشنی مانند اینستاگرام جست‌وجو کنند، لوگوی متحرک شما را مشاهده خواهند کرد و احتمالاً در ذهنشان باقی می‌ماند.

نکات مهم ساخت لوگو موشن

اگر قصد دارید برای برند شخصی یا کسب‌وکار خود لوگو موشن بسازید، باید به چند نکته مهم توجه کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. تا حد امکان کوتاه اما زیبا و تأثیرگذار

لوگوی متحرک طولانی نه‌تنها کاربران را به برند جذب نمی‌کند بلکه می‌تواند تأثیر منفی نیز داشته باشد. فراموش نکنید که انسان امروز دارای دامنه توجه بسیار کوتاهی است پس حرف خود را سریع‌ بزنید.

باید لوگو موشن خود را تا حد امکان کوتاه بسازید، اما کم بودن زمان به معنای ساده بودن آن نیست. شما هنوز هم می‌توانید معنای برند و محصول را به خوبی با طراحی زیبا و شکل لوگوی معقول، بیان کنید. برای انجام این کار، باید معنای پشت لوگوی خود را درک و آن را منتقل کنید.

۲. درک سبک و انواع لوگو موشن

پیش از ساخت لوگوی متحرک بهتر است درک مناسبی از سبک‌ها و انواع لوگو موشن داشته باشید. درباره‌ی انواع آن در ادامه صحبت می‌کنیم اما به طور کلی باید بدانید که دوست دارید ویدئوی کوتاه برند شما هیجانی، آرام، شیک و... باشد. کدام سبک می‌تواند به مخاطب شما متوجه کند که با برندی جدید و متفاوت روبه‌رو شده است.

۳. اهمیت بالای برندسازی

هر کاری که انجام می‌دهید، باید در نظر داشته باشید که برندسازی حرف اول را می‌زند. یک لوگوی متحرک عالی می‌تواند تأثیر برندینگ قدرتمندی داشته و ارزش بیشتری به کسب‌وکار اضافه کند. در عوض، افراد بیشتری به شرکت شما خواهند آمد و آن را دوست خواهند داشت. اما اگر لوگو موشن ضعیفی را منتشر کند، ممکن است پاسخ منفی داشته باشد.

۴. تأثیرگذاری خوب در نگاه اول

تأثیرگذاری خوب در نگاه اول به بینندگان شانس بیشتری برای شناخت برند شما می‌دهد. اگر لوگوی خود را دوست ندارید، احتمال از دست دادن مشتریان بالقوه بیشتر خواهد شد.

تأثیر اولیه مناسب به این معنی است که لوگوی متحرک شما کاملاً با سبک برند و اهداف آن مطابقت داشته باشند؛ بنابراین باید بدانید که چه بخشی از شرکت شما می‌تواند احساسات کاربر را برانگیزد.

چند نوع لوگو موشن داریم؟

حال که درباره ماهیت لوگو موشن و کاربردهای آن صحبت کردیم، بیاید نگاهی هم به انواع مختلف آن داشته باشیم. به طور کلی، سه نوع اصلی لوگو موشن وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

لوگو موشن فلت یا تخت

همانطور که از نام این نوع مشخص است، خروجی فایل لوگو موشن فلت، انیمیشنی دوبعدی است. همچنین افکت‌های گرافیکی و صوتی به آن کمک می‌کنند تا بیشتر توجه بیننده را به خود جلب کند.

بیشتر این نوع لوگو موشن در ویدئوهای یوتیوب دیده می‌شود که تولیدکننده محتوا لوگوی کانال خود را به کمک انیمیشن‌های گرافیکی جذاب‌تر جلوه می‌دهد.

لوگو موشن سه بعدی

پس از نوع فلت، لوگو موشن سه‌‌بعدی را داریم که حرفه‌ای‌تر بوده و می‌توان در آن از المان‌های دیگری مانند افکت‌ها و اشکال سه‌بعدی، حرکت دوربین و طراحی‌های خاص استفاده کرد.

اگر برای برند خود سراغ این نوع لوگو موشن بروید، نتیجه‌ی کار حرفه‌ای و جذاب خواهد شد. البته نمی‌توان گفت سه‌بعدی نسبت به فلت برتری دارد و صرفاً باید دید هدف شما از ساخت آن چیست و می‌خواهید چه داستانی را بیان کنید.

لوگو موشن آماده

اما اگر دوست ندارید برای خلق لوگو موشن برند خود زمان یا پول زیادی هزینه کنید، راه دیگری نیز وجود دارد. در حال حاضر، نرم‌افزارهای گرافیکی و قالب‌های آماده مختلفی وجود دارند که می‌توانند چنین کاری را برایتان انجام دهند.

صرفاً باید لوگوی اصلی برند خود را به نرم افزار اضافه کنید، سپس قالب مورد نظر خود را یافته و منتظر بمانید لوگو موشن جدیدتان ساخته شود. به همین راحتی! حتی می‌توانید از این روش‌ برای خلق لوگو اینترو اولیه استفاده و سپس روی آن تغییراتی ایجاد کنید.

در ادامه‌ی مقاله نرم افزارهایی معرفی می‌کنیم که می‌توانند در این مسیر همراهتان باشند.

بهترین ابزارها برای ساخت لوگو موشن

۱. Renderforest

اسکرین شات صفحه اول سایت Renderforest

اولین مورد در این فهرست Renderforest است. این ابزار آنلاین سازنده لوگوی متحرک سه‌بعدی وعده ارائه طیف گسترده‌ای از انیمیشن‌های مختلف را می‌دهد. می‌توانید یکی را که برای نیازهای ویدیویی یا ارائه‌تان مناسب است انتخاب کرده، یا به سادگی به لوگو یا تصویر خود افکت متحرک اضافه کنید.

ویژگی‌ها:

  • این ابزار طیف گسترده‌ای از افکت‌های انیمیشنی لوگو را برای انتخاب ارائه می‌دهد؛ مانند شکستن، قطره‌ی آب، آتش و شیشه.
  • لوگو موشن شما در عرض چند دقیقه با این سازنده انیمیشن لوگوی آنلاین خلق خواهد شد.
  • دارای افکت‌‎های سه‌بعدی است.

۲. Tube Arsenal

اسکرین شات صفحه اول Tube Arsenal و قابلیت های آن

Tube Arsenal مورد بعدی در فهرستمان است که می‌تواند به شما کمک کند به راحتی لوگوی خود را متحرک کنید. این ابزار ۲۴ ساعته دردسترس خواهد بود و می‌توانید لوگو موشن خود را طی سه مرحله ساده خلق کنید.

ویژگی‌ها:

  • نیازی به مهارت طراحی خاصی ندارد.
  • گزینه‌های انیمیشن زیادی برای ساخت لوگو موشن سه‌بعدی موجود است.
  • پیش‌نمایش سریع و نامحدود دارد.

۳. Canva

اسکرین شاتی از صفحه اصلی سایت canva که از قابلیت های مختلف آن نوشته است

سومین مورد در فهرستمان Canva است که می‌تواند در خلق لوگوموشنی خلاقانه برای کسب‌وکارتان کارآمد باشد. ابزار مذکور با ارائه‌ی قابلیت‌های مختلف به حرفه‌ای‌تر شدن کانال یوتیوب شما کمک می‌کند.

البته این یکی از چند کاربرد Canva است و می‌توانید با رفتن به سایت آن از دیگر قابلیت‌های فوق‌العاده‌اش آگاه شوید. نسخه رایگان این ابزار می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف کند اما اگر می‌خواهید به ویژگی‌هایی بیشتری دسترسی داشته باشید، می‌توانید اشتراک بخرید.

ویژگی‌ها:

  • می‌توانید از نسخه رایگان یا پریمیوم، هر کدام را که بیشتر برایتان مناسب بود انتخاب کنید.
  • به کمک این ابزار آنلاین تنها با چند کلیک یک لوگوی متحرک می‌سازید.
  • بخشی مملؤ از اینتروهای از پیش‌آماده وجود دارد که می‌توانید هر کدام را که دوست داشتید، اتنخاب کنید.

۴. Adobe Spark

صفحه اول سایت Adobe Spark

با استفاده از Adobe Spark می‌توانید اینترو و اوتروهای جذابی برای ویدئوهای خود درست کنید که به تنهایی نیز قابل استفاده هستند و لوگوی برندتان را زیباتر از همیشه جلو می‌دهند.

ویژگی‌ها:

این ابزار آنلاین تعداد زیادی فونت مناسب برای تم‌های مختلف ارائه می‌کند.

می‌توانید هر عکسی را از وب، Adobe creative cloud یا از هر جایی که دوست دارید، انتخاب کنید.

این انیمیشن‌ساز تم‌های حرفه‌ای زیادی ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از رنگ‌ها، فونت‌ها و افکت‌های آن لذت ببرید.

۵. Animaker

صفحه اول سایت animaker که ربات بنفشی را نشان می دهد

اگر از گزینه‌هایی که تاکنون معرفی شده‌اند استفاده نکردید، Animaker را امتحان کنید. این ابزار حرفه‌ای نیز به شما کمک می‌کند لوگوهای خود را انیمیشنی کنید تا توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند.

ویژگی‌ها:

  • از قابلیت کشیدن و رها کردن (drag and drop) پشتیبانی می‌کند.
  • بیش از ۲۰ قالب برای ایجاد لوگوی متحرک ارائه می‌شود.
  • همچنین افکت‌های صوتی و تصویری مختلفی برای استفاده وجود دارند.

۶. Quince Media

صفحه اول سایت Quince که مانیتور دستگاهی را نشان می دهد که لوگوی سایت در آن دیده می شود

به عنوان ششمین گزینه فهرست Quince Media را معرفی می‌کنیم که برای کار کردن با آن نیز نیازی به پرداخت هزینه ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لوگوی خود را به صورت وکتور یا PNG آپلود کنید و باقی کارها را به عهده آن بگذارید.

ویژگی‌ها:

  • دارای بهترین افکت‌ها و دیزاین‌ها برای ساخت لوگو موشن است.
  • این ابزار تعهد می‌دهد پس از ارسال طرح لوگو به Quince Media یک لوگو موشن برای شما ارسال کند.

۷. Make Web Video

اسکرین شات صفحه اول make web video که موجی را نشان می دهد و لوگویی درون آن قرار دارد

Make Web Video یکی از بهترین ابزارهای ساخت لوگو موشن موجود در بازار است. در کنار ارائه طرح‌های جالب، رابط کاربری زیبا و علمکرد فوق‌العاده‌ای دارد که برای ابزاری رایگان واقعاً چشم‌گیر است.

ویژگی‌ها:

  • اگرچه استفاده از آن رایگان است، اما قالب‌های پولی زیبایی دارد که می‌توانید امتحان کنید.
  • می‌توانید رنگ و سرعت فیلم‌ها را تغییر دهید.
  • هیچ دانش فنی مورد نیاز نیست و این فرایند درسریع‌ترین زمان ممکن کامل می‌شود.

۸. Motionden

اسکرین شات صفحه اول سایت motionden

یکی از کاربرپسندترین سازندگان لوگو موشن Motionden است که حتی مبتدیان نیز می‌توانند از آن برای خلق لوگوی متحرک استفاده کنند.

قالب‌های مختلفی در Motionden قرار گرفته که می‌توانید براساس سلیقه و هدف برند خود از میان آن‌ها بهترین را انتخاب کنید. همچنین ابزار مذکور مبتنی بر فضای ابری است و می‌توانید از هر دستگاهی به آن و فایل خود دسترسی داشته باشید.

ویژگی‌ها:

  • قالب‌های مختلفی برای استفاده مبتدیان ارائه می‌شود.
  • این ابزار را می‌توان بهترین سازنده لوگوموشن در گوشی، دسکتاپ و تبلت دانست.

۹. Offeo

اسکرین شات صفحه اصلی سایت Offeo

رابط کاربری ساده و عملکرد قدرتمند دو ویژگی مهم Offeo محسوب می‌شوند. به طور کلی، استایل این ابزار به دنیای فناوری پیشرفته نزدیک است، بنابراین اگر شرکت یا برند شما همچنین حس و حالی را منتقل می‌کند، آن را از دست ندهید.

ویژگی‌ها:

  • تنها برای استفاده اول نیاز به لاگین کردن به سیستم را دارید.
  • دارای قالب‌های مختلف سرگرم‌کننده و جالب است.

۱۰. PixTeller

صفحه اصلی سایت Pixteller و لوگوهای مختلف روی صفحه

سازنده لوگوی متحرک PixTeller به شما کمک می‌کند لوگو موشن‌های جذاب و منحصر‌به‌فرد را برای بیزنس یا برند شخصی خود خلق کنید. رابط کاربری ابزار مذکور به گونه‌ای است که می‌توانید به راحتی المان‌های مختلف را تغییر دهید تا به طرح دلخواهتان نزدیک شوید.

ویژگی‌ها:

  • وجود جدول زمانی فریم‌به‌فریم که به شما کمک می‌کند بین ۲ فریم از المانی خاص حرکت ایجاد کنید.
  • بیش از ۱۰۰ هزار شکل و ۱۳۰ فونت را برای انتخاب در هنگام ایجاد لوگو ارائه می‌دهد.
  • قالب‌های رایگان به منظور استفاده عموم با قابلیت شخصی‌سازی وجود دارد.
  • دارای فیلترهای بسیار مفید و منحصربه‌فردی مانند فاصله حروف، ارتفاع خط، سایه، حاشیه، تاری، محدب، مقعر و محدب، نویز، پیکسل و حتی افکت‌های کج است.
  • گزینه‌های دانلود MP4 یا GIF هستند.
  • می‌توانید سرعت انیمیشن را هنگام دانلود کم یا زیاد کنید.

کلام آخر

برندسازی در عصر حاضر یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای دستیابی به مشتریان بیشتر است. لوگوی مناسب نیز بخشی از این فرایند محسوب می‌شود. حال اگر لوگو را به صورت متحرک به مخاطبان هدف نشان دهید، می‌توانید تاثیرگذاری آن را چندبرابر کنید.

سعی کردیم به طور کلی تعریف، کاربرد و نحوه خلق لوگو موشن را در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول زومیت

  • چگونه لوگو موشن بسازم؟

    اگر قصد دارید خودتان لوگوی متحرک برند را خلق کنید، می‌توانید از نرم افزارهایی مانند Renderforest، Tube Arsenal و Intro Maker استفاده کنید.

  • چگونه به صورت رایگان لوگوی متحرک بسازم؟

    در این مقاله ابزارهای آنلاین بی‌نظیری برای ساخت لوگو موشن معرفی شدند که بخش رایگان نیز دارند. برای مثال PixTeller یکی از بهترین موارد معرفی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات