تلگرام جدید با قابلیت ساخت تصویر پروفایل، ترجمه کامل گفت‌وگوها و موارد دیگر از راه رسید

شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
تلگرام جدید
با نسخه‌ی جدید پیام‌رسان محبوب تلگرام می‌توانید تصویر نمایه‌ بسازید، کل متن گفت‌وگوها را ترجمه کنید و از ایموجی‌های دسته‌بندی‌شده بهره ببرید.
تبلیغات

تلگرام اولین به‌روزرسانی مهم خود را در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است که شامل ۱۰ قابلیت جدید می‌شود. در ادامه مروری بر ویژگی‌های جدید این پیام‌رسان خواهیم داشت.

ساخت عکس پروفایل

قابلیت ساخت عکس پروفایل تلگرام

شما اکنون می‌توانید هر استیکر یا ایموجی متحرکی را به تصویر پروفایل حساب کاربری، گروه یا کانال خود تبدیل کنید. همه‌ی کاربران (رایگان و پریمیوم) می‌توانند از ایموجی‌های متحرک و سفارشی برای تصویر نمایه‌ی خود استفاده کنند. علاوه‌براین امکان تنظیم یا پیشنهاد عکس پروفایل برای مخاطبان دردسترس قرار گرفته‌ است.

دسته‌بندی برای ایموجی‌ها

دسته بندی ایموجی در تلگرام

در نسخه‌ی جدید تلگرام، استیکرها و ایموجی‌ها در پنل استیکر و همچنان هنگام انتخاب واکنش و وضعیت به‌طور دسته‌بندی‌شده نمایش داده می‌شوند. همچنین می‌توانید قبل‌ از ارسال ایموجی‌ها انگشت خود را روی آن‌ها نگه‌ دارید تا با وضوح بالاتر نمایش داده شوند.

تلگرام می‌گوید کاربران این پلتفرم پیام‌رسان اکنون به بیش‌ از یک میلیون استیکر و ایموجی دسترسی دارند و با اضافه شدن قابلیت‌ دسته‌بندی، وقت کمتری برای پیدا کردن آیتم موردنظر خود صرف خواهند کرد.

ترجمه‌ی کل متن گفت‌وگو

قابلیت ترجمه کامل گفت و گو در تلگرام

کاربران تلگرام پریمیوم اکنون می‌توانند کل متن یک گفت‌وگو، گروه یا کانال را با کمک نوار ترجمه‌ی بالای صفحه، به‌طور زنده ترجمه کنند. شما می‌توانید این نوار را ازطریق منوی گزینه‌ها پنهان یا زبان موردنظر را برای ترجمه انتخاب کنید.

همه‌ی کاربران تلگرام (رایگان و پریمیوم) می‌توانند پیام موردنظر خود را انتخاب کرده و آن را با استفاده از گزینه‌ی Translate، ترجمه کنند.

میزان استفاده از شبکه

نمودار مصرف اینترنت تلگرام

میزان حجم اینترنتی که تلگرام ازطریق داده‌های همراه یا وای‌فای استفاده می‌کند به کمک نمودارهای دایره‌ای دقیق نمایش داده می‌شوند. علاوه‌براین کاربران اکنون می‌توانند تنظیمات دانلود خودکار محتوا را براساس تعرفه‌ی اینترنت خود سفارشی‌سازی کنند.

تلگرام ماه گذشته به‌روزرسانی مشابهی را در بخش میزان استفاده از حافظه ارائه داد. این پیام‌رسان احتمالاً به‌زودی آمارهای دیگری را با نمودارهای دایره‌ای به کاربران نمایش خواهد داد.

ذخیره‌ی خودکار رسانه‌های دانلودشده

ذخیره خودکار رسانه در تلگرام

امکان فعال‌سازی ذخیره‌ی خودکار رسانه‌ها در گالری براساس حجم، نوع فایل یا گفت‌وگویی که از آن دانلود شده‌اند دردسترس کاربران قرار گرفته است. علاوه‌براین می‌توانید موارد دلخواه را به‌عنوان استثنا انتخاب کنید تا به‌طور خودکار در گالری ذخیره نشوند.

در واقع با تلگرام نیازی نیست همه‌ی فایل‌ها را حتماً روی حافظه‌ی دستگاه خود ذخیره کنید زیرا درصورت نیاز می‌توانید درهر زمان ازطریق اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

دسترسی مجزا برای رسانه‌ها

دسترسی مجزا به رسانه در تلگرام

مدیران گروه‌ها حالا می‌توانند دسترسی ارسال ۹ نوع فایل مختلف ازجمله عکس، پیام‌صوتی یا ویدیویی و غیره را به کاربران خود ارائه دهند. علاوه‌براین امکان بستن دسترسی ارسال پیام متنی در گروه دراختیار مدیران قرار دارد.

تلگرام وب و تلگرام دسکتاپ؛ مقایسه امکانات، مراحل راه‌اندازی و دانلود
تلگرام وب و تلگرام دسکتاپ؛ مقایسه امکانات، مراحل راه‌اندازی و دانلود
مطالعه '5

امکان برقراری ارتباط با استفاده از پیام صوتی یا آزمون در تلگرام فراهم شده است و دیگر نیازی به نظارت مداوم مدیران نیست.

اشتراک پریمیوم سالانه

اشتراک سالانه پریمیوم تلگرام

کاربران می‌توانند با پیش‌پرداخت اشتراک یک‌ساله‌ی پریمیوم، تا ۴۰ درصد در هزینه‌ی خرید این سرویس تخفیف بگیرند.

درواقع می‌توانید با خرید اشتراک سالانه‌ی تلگرام پریمیوم، یک اشتراک چندماهه نیز به دوستان خود هدیه دهید.

انتخاب گفت‌وگو برای ربات‌ها

انتخاب چت در ربات های تلگرام

توسعه‌دهندگان می‌توانند دکمه‌های ویژه‌ای به ربات‌های خود اضافه کنند تا کاربران ازطریق آن‌ها افراد، گفت‌گوها، کانال‌ها یا معیارهای از پیش تعیین‌شده را انتخاب کنند.

به‌عنوان مثال می‌توان از دکمه‌های جدید برای افزودن سریع ربات به گروه‌هایی که کاربر موردنظر در آن‌ها مدیر بوده است، استفاده کرد. برنامه‌نویسان ربات می‌توانند برای دسترسی به جزئیات بیشتر درمورد این ویژگی به کانال BotNews تلگرام مراجعه کنند.

آموزش تصویری و تضمینی رفع ریپورت تلگرام
آموزش تصویری و تضمینی رفع ریپورت تلگرام
مطالعه '8

ورود مجدد به حساب تلگرام با اپل آی‌دی و گوگل آی‌دی

کاربران تلگرام اکنون می‌توانند پس‌ از خروج از حساب با استفاده از شناسه‌ی گوگل یا اپل، دوباره وارد حساب خود شوند. البته در صورتی که گذرواژه‌ی تأیید دومرحله‌ای فعال باشد باید آن را هم وارد کنید.

ایموجی‌های جدید سفارشی

ایموجی های متحرک جدید تلگرام

به‌روزرسانی جدید تلگرام ۱۰ بسته‌ی ایموجی سفارشی جدید ارائه می‌دهد. این مجموعه شامل چند صد آیکون مختلف است که به‌طور اختصاصی برای تصویر پروفایل و گروه طراحی شده‌اند.

برای دسترسی به بسته‌های جدید، از بخش استیکرهای پرطرفدار در بالای بخش جدید ایموجی‌های پرطرفدار استفاده کنید.

ایموجی‌های تعاملی جدید

ایموجی های تعاملی جدید تلگرام

نسخه‌ی جدید تلگرام همچنین شامل تعدادی ایموجی تعاملی جدید است که می‌توانید در صورت تمایل در گفت‌وگوهای خود از آن‌ها استفاده کنید. این ایموجی‌ها همچنین به‌عنوان واکنش برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات