بهترین نرم افزارهای آپدیت درایور ویندوز

پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
بهترین نرم افزارهای آپدیت درایور ویندوز
برای عملکرد صحیح سیستم‌ ویندوزی‌ باید درایورها را به آخرین نسخه ممکن آپدیت کرد. در این مقاله بهترین نرم افزارهای آپدیت درایور ویندوز را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

درایورهای دستگاه، نرم‌افزاری هستند که به سخت‌افزار و سیستم عامل رایانه شما کمک می‌کنند تا به درستی کار کند. گاهی اوقات، این درایورها قدیمی یا خراب می‌شوند، به همین دلیل است که به نرم افزارهای آپدیت درایور ویندوز نیاز داریم تا درایورهای سیستم را بازسازی کند و کامپیوتر را مانند یک سیستم جدید اجرا کند.

نرم افزارهای آپدیت درایور ویندوز، نسخه درایور را بررسی می‌کنند و درایور را به‌طور خودکار در پس‌زمینه به‌روزرسانی می‌کنند. استفاده از چنین برنامه‌هایی باعث صرفه‌جویی در زمان و کاهش دردسرهای مربوط به به‌روزرسانی دستی درایورهای دستگاه می‌شود.

در این مقاله بهترین نرم افزارهای آپدیت درایور ویندوز را معرفی کرده‌ایم. معرفی این نرم‌افزارها ترتیب خاصی ندارد؛ بنابراین ویژگی‌های هر گزینه را مطالعه کنید تا گزینه مناسب خودتان را بیابید.

درایور چیست

درایور، دستگاه‌های متصل به رایانه شما را هدایت می‌کند. هر دستگاه خارجی و داخلی که نیاز به ارتباط با پردازنده و سیستم عامل دارد، دارای درایورهای اختصاصی است که به عنوان یک رابط، کار می‌کند.‌

درایورها، قطعات کد نرم‌افزاری هستند که دستورات را به دستگاه‌ها منتقل می‌کنند. به عنوان مثال، هنگامی که دستور چاپ را از برنامه مایکروسافت ورد خود ارسال می‌کنید، کامپیوتر باید با چاپگر ارتباط برقرار کند. این دستورالعمل‌ها از طریق درایور چاپگر به چاپگر ارسال می‌شود.

به‌روز نگه داشتن درایورها باید برای هر کاربری بیشترین اولویت را داشته باشد، با این حال تازمانی‌که در حین کار با رایانه شخصی خود، خطا دریافت نکرده‌اید، هرگز متوجه نمی‌شوید که آیا از یک درایور قدیمی استفاده می‌کنید یا خیر. این خطاها ممکن است به دلیل ارتقاء سیستم عامل یا ویژگی‌های جدید در نرم‌افزار یا رفع اشکال در درایورها رخ دهد. تأخیر در ارتقا و آپدیت درایورها ممکن است منجر به خرابی و ایجاد مشکلاتی شود که نهایتاً زمانتان را درست وقتی که نباید، هدر خواهد داد.

برای اطمینان از اینکه تأخیری در به‌روزرسانی درایورهای شما وجود نداشته باشد و مجبور نباشید به‌شکل دستی به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید، باید از برنامه‌‌های آپدیت درایور که به شما کمک می‌کند درایورهای قدیمی خود را تنها با چند کلیک به‌روز کنید، کمک بگیرید.

ابزار به روز رسانی درایور چیست

به‌روز‌رسانی دستی درایورها، زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد. برای اینکه بدانید درایورها را کجا پیدا کنید و چگونه آن‌ها را نصب کنید، به دانش فنی نیاز دارید. ناگفته نماند که یافتن درایورهای قابل اعتماد از سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) یک کار خسته‌کننده است.

اینجاست که نرم افزارهای آپدیت درایور ویندوز برای رایانه شخصی می‌تواند مفید باشد. ابزار به‌روزرسانی درایور، نرم‌افزاری است که درایورهای دستگاه قدیمی را در رایانه شخصی شما جستجو می‌کند، آن‌ها را مشخص می‌کند، مناسب‌ترین به‌روزرسانی‌ها را از سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) پیدا می‌کند و سپس آن‌ها را روی رایانه شما نصب می‌کند.

چرا به ابزار به‌روز‌‌رسانی درایور نیاز دارید

درایورها کامپیوتر را قادر می‌سازند تا با دستگاه مرتبط خود ارتباط برقرار کند. اگر درایوری ناکارآمد باشد، دستگاه به‌درستی کار نخواهد کرد. دراین‌صورت ممکن است سیستم عامل، دستگاه را تشخیص ندهد و پیام‌های خطای مختلفی را نشان دهد. بنابراین، به نفع کاربران است که تمام درایورهای دستگاه خود را به آخرین نسخه آپدیت کنند. گاهی اوقات OEM‌ها درایورها را برای رفع سوء‌استفاده‌های امنیتی به‌روز می‌کنند؛ در چنین شرایطی عدم دریافت نسخه جدید درایور ممکن است باعث شود هکرها به رایانه شما دسترسی پیدا کنند. چنین آپدیت‌های امنیتی که برای درایورها منتشر می‌شوند، باید فوراً نصب شوند.

بهترین نرم افزار آپدیت درایور رایگان

در ادامه ۱۰ مورد از بهترین نرم افزارهای آپدیت درایور ویندوز را معرفی کرده‌ایم و ویژگی‌هایشان را جداگانه آورده‌ایم. با بررسی تمام موارد می‌توانید بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

۱. Advanced Driver Updater

با نصب آخرین نسخه از درایورهای دستگاه، شما می‌توانید کارایی و سرعت رایانه خود را افزایش دهید. Advanced Driver Updater همه ویژگی‌های مهمی که بهترین نرم افزارهای آپدیت درایور ویندوز باید داشته باشند را دارد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی از درایورهای دستگاه نسخه پشتیبان بگیرید و هر زمان که خواستید آن را بازیابی کنید.

این ابزار پیشرفته به‌روزرسانی درایور که توسط نرم‌افزار Systweak توسعه یافته است، زمان‌بندی به‌روزرسانی خودکار درایورهای دستگاه را بسیار آسان می‌کند. این برنامه یکی از بهترین ابزارهای به روز رسانی درایور در سال ۲۰۲۳ برای ویندوز 11، ویندوز 10، ویندوز 8 و ویندوز 7 شناخته شد که به شما اجازه می‌دهد تنها با یک کلیک همه درایورها را به‌روز کنید.

با استفاده از نسخه رایگان، کاربران تنها می‌توانند روزانه دو درایور را آپدیت کنند.

نرم افزار Advanced Driver Updater
نرم‌افزار Advanced Driver Updater

◀ ویژگی‌ها:

  • سازگار با تمام سیستم عامل‌های محبوب ویندوز
  • عملکرد بی‌صدا در پس‌زمینه، بدون تداخل در کارهای جاری شما ‍
  • ارائه پایگاه داده وسیعی از درایورهای سیستم منحصر‌به‌فرد
  • نصب درایورهایی از تمام تولید‌کنندگان و برندهای معروف

۲. Smart Driver Care

Smart Driver Care یکی دیگر از برنامه‌های عالی است که می‌توانید از آن برای به‌روزرسانی درایورها استفاده کنید. این نرم‌افزار کاربر‌پسند، بهترین نرم افزار به‌روز‌رسانی درایور است که به طور مؤثر تمام درایورهای موردنیاز و قدیمی را در رایانه شما جستجو می‌کند.

این نرم‌افزار آپدیتر به شما امکان می‌دهد که قبل از به‌‌روزرسانی درایورها یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در‌صورت نیاز به بازگشت به نسخه قبلی درایورهای دستگاه، بازیابی آن‌ها برایتان آسان‌تر باشد.

Smart Driver Care یک ابزار به‌روزرسانی تمام عیار است که حتی می‌تواند برنامه‌های قدیمی نصب‌شده روی رایانه شما را به‌روزرسانی کند.

نرم افزار smart driver care
نرم‌افزار Smart Driver Care

◀ ویژگی‌ها:

  • به روز رسانی تمام درایورهای قدیمی با یک کلیک
  • قابلیت به روز رسانی خودکار
  • امکان تهیه نسخه پشتیبان از درایورها قبل از به‌‌روزرسانی
  • امکان زمانبندی اسکن خودکار درایورها

۳. Driver Booster

Driver Booster با رابط کاربری بسیار آسانی که دارد، می‌تواند به‌سادگی توسط هر کسی استفاده شود. نسخه رایگان و پولی این نرم‌افزار می‌تواند اسکن درایورهای قدیمی را اجرا کند. این ابزار یک ویژگی به‌روز‌‌رسانی برای اجزای بازی فراهم می‌کند تا رایانه‌های شخصی را برای گیمرها بهینه نگه دارد.

یکی از بهترین نرم افزارهای به روز رسانی درایور است که همراه با تقویت‌کننده بازی برای افزایش عملکرد بازی شما ارائه می شود.

رابط کاربری این نرم‌افزار در مقایسه با Smart Driver Care کاربردی‌تر است، اما کمی به‌هم‌ریخته به‌نظر می‌رسد. در نظر داشته باشید که گاهی اوقات، این نرم‌افزار نمی‌تواند درایورهای خاصی را آپدیت کند و لازم است که شما وارد کار شوید تا آن‌ها را به‌صورت دستی به‌روز کنید.

نرم افزارها driver booster
نرم‌افزار Driver Booster

◀ ویژگی‌ها:

  • بازیابی درایورهای دستگاه
  • برطرف کردن مشکلات ویندوز
  • پایگاه داده وسیع
  • ارائه به‌روز‌‌رسانی‌ها برای اجزای بازی

۴. WinZip Driver Updater

WinZip Driver Updater یک راه‌حل سریع برای به‌روز‌رسانی درایورهای دستگاه ارائه می‌دهد. این برنامه به‌راحتی می‌تواند درایورهای قدیمی را شناسایی کرده و درایورهای به‌روز‌‌شده را نصب کند.

این ابزار با پشتیبان‌گیری از درایورهای انتخاب شده، گزینه‌ای برای بازگرداندن درایورها را در خود نگه می‌دارد. WinZip یک انتخاب مناسب برای به روز رسانی درایور در ویندوز است. برنامه وینزیپ یکی از ساده‌ترین نرم‌افزارهای به‌روزرسانی درایور در بین سایر نرم‌افزارها است؛ همین سادگی باعث می‌شود ویژگی متمایزکننده‌ای نداشته باشد.

توجه داشته باشید که این نرم‌افزار پاپ‌آپ و تبلیغات آزاردهنده زیادی نشان می‌دهد و فقط باید به‌عنوان یک به روز رسان درایور روی آن حساب باز کنید.

نرم افزار winzip driver updater
نرم‌افزار WinZip Driver Updater

◀ ویژگی‌ها:

  • شناسایی و جایگزینی سریع درایورهای نادرست، معیوب و قدیمی
  • جستجوی عمیق
  • نصب مستقیم درایور از سازندگان اصلی
    • شناسایی و جایگزینی سریع درایورهای نادرست، معیوب و قدیمی
    • مدیر پشتیبان‌گیری درایور؛ ایجاد پشتیبان‌گیری به‌طور خودکار از درایور قبل از نصب به‌روزرسانی‌ها
    • اجرای اسکن‌های برنامه‌ریزی‌شده برای درایورهای دستگاه ویندوز

۵. Eazy Driver Updater

Eazy Driver Updater یک راه‌حل سریع برای به روز رسانی درایورها و کاهش خطاهای سیستم در رایانه است.

این ابزار ساده به شما کمک می‌کند تا درایورهای رایانه ویندوزی خود را به‌روز کنید. با دسترسی به یک پایگاه داده گسترده که درایورهای دستگاه رایج را پوشش می‌دهد، به شما اجازه می‌دهد آخرین نسخه‌ها را از منابع قابل‌اعتماد نصب کنید.

اگر فقط به دنبال به روز نگه داشتن درایورهای خود هستید و به ویژگی‌های اضافی اهمیت نمی‌دهید، Eazy Driver Updater گزینه مناسبی است. البته می‌توانید از آن برای پشتیبان‌گیری و بازیابی درایورها و برنامه‌ریزی به‌روزرسانی‌ها نیز استفاده کنید.

نرم افزار eazy driver updater
نرم‌افزار Eazy Driver Updater

◀ ویژگی‌ها:

  • شناسایی و به روز رسانی درایورها
  • تهیه نسخه پشتیبان از درایورها و استفاده برای بازیابی آن‌ها
  • برنامه ریزی اسکن در روز و زمان مورد نظر
  • افزایش عملکرد بازی

۶. AVG Driver Updater

AVG که یکی از بهترین اپ‌های آنتی ویروس را ارائه می‌دهد و برای همین هم بین کاربران بسیار محبوب است، یک ابزار مدیریت درایور به نام AVG Driver Updater را نیز ارائه می‌دهد.

این ابزار سیستم را اسکن می‌کند و درایورهایی را که تاریخشان گذشته است را شناسایی کرده و آن‌ها را با آخرین نسخه‌ها جایگزین می‌کند.

AVG برای دریافت آخرین درایورهای رسمی، بیش از ۱۰۰ سازنده سخت‌افزار را بررسی می‌کند. همچنین از درایورهای فعال در سیستم اسنپشات می‌گیرد تا در صورت نیاز به نصب مجدد به مشکل بر نخورید.

AVG یک نسخه آزمایشی برای دانلود و نصب ارائه می‌دهد که سیستم شما را اسکن می‌کند و درایورهایی را که نیاز به آپدیت دارند گزارش می‌دهد؛ اما نسخه آزمایشی درایورها را به‌روزرسانی نمی‌کند.

نرم افزار AVG Driver Updater
نرم‌افزار AVG Driver Updater

◀ ویژگی‌ها:‌‌‌

  • سازگاری بالا با تمامی نسخه‌های اخیر ویندوز
  • قابلیت اسکن خودکار برای شناسایی درایورهای معیوب
  • به روزرسانی درایورهای الزامی، قدیمی یا معیوب تنها با یک کلیک (نسخه پولی)
  • افزایش سرعت پخش، دانلود و مرور
  • بیش از ۱۲۷۰۰۰ درایور رسمی از صدها برند برتر
  • تهیه نسخه پشتیبان از درایورهای دستگاه به‌منظور تسهیل بازیابی نسخه‌های قدیمی

۷. Driver Reviver

Driver Reviver کامپیوتر شما را اسکن عمیق می‌کند تا تمام درایورهای ناموجود، الزامی و قدیمی را جستجو کند. این نرم‌افزار با نصب آخرین نسخه درایورها به شما کمک می‌کند تا کامپیوتر خود را بهینه کنید.

نرم‌افزار Driver Reviver به شما اجازه نمی‌دهد درایورها را از داخل برنامه حذف کنید. همچنین امکان زمانبندی آپدیت‌ها وجود ندارد و شما باید بیشتر کارها را به صورت دستی انجام دهید. با تمام این توضیحات اگر به دنبال یک اپ به‌روزرسانی ساده درایور هستید، می‌توانید Driver Reviver را انتخاب کنید.

نرم افزار driver reviver
نرم‌افزار Driver Reviver

◀ ویژگی‌ها:

  • سازگار با نسخه‌های محبوب ویندوز
  • شناسایی درایورها قبل از نصب
  • ارائه دانلودهای قابل اعتماد و ایمن
  • سرعت بالا
  • امکان تهیه نسخه پشتیبان
  • رابط کاربری ساده و روان

۸. Driver Genius

Driver Genius یک ابزار به روز رسانی درایور برای رایانه شخصی ویندوز است. ویژگی‌ اضافی مانند پاکسازی سیستم در این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد، برنامه‌های ناخواسته و استفاده‌نشده را از رایانه خود حذف کنید؛ که البته جای بحث دارد.

Driver Genius ادعا می‌کند که تمام فایل‌های ناخواسته مربوط به درایورهای قدیمی را برای بهبود عملکرد حذف می‌کند.

باید بدانید که این برنامه به روز رسانی درایور هرازگاهی درایورهای قدیمی را به‌درستی شناسایی نمی‌کند.

در کل مشاهده افزایش عملکرد قابل توجه در یک اسکن و به روز رسانی با این نرم‌افزار، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

نرم افزار driver genius
نرم‌افزار Driver Genius

◀ ویژگی‌ها:

  • به روز رسانی با یک کلیک
  • گزینه‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی
  • بروزرسانی‌های خودکار
  • حذف فایل‌های ناخواسته سیستم

۹. Snappy Driver Installer

Snappy Driver Installer به شما امکان می‌دهد چندین درایور را به‌طور همزمان برای انواع مختلف دستگاه‌ها دانلود کنید. پس از دانلود، برنامه به شما امکان دسترسی فوری برای نصب به‌روزرسانی‌ها را با یا بدون اتصال به اینترنت می‌دهد.

بااینکه این برنامه‌ نسبتاً ساده به‌نظر می‌رسد، اما استفاده از آن به دلیل نحوه تنظیماتش به طرز عجیبی سخت است. کلیک راست روی یک درایور گزینه‌های اضافی مانند نشان دادن درایورهای جایگزین، کپی کردن شناسه سخت‌افزار و مکان‌یابی فایل INF درایور را فراهم می‌کند. اگر برای یادگیری نحوه عملکرد برنامه مشکل دارید، می توانید در گوگل سرچ کنید و وارد انجمن‌های پرسش و پاسخ آنلاین شوید.

نرم افزار Snappy Driver Installer
نرم‌فزار Snappy Driver Installer

◀ ویژگی‌ها:

  • سازگار با انواع ویندوزها
  • عدم وجود تبلیغاتی
  • محدود نکردن سرعت دانلود
  • اجرای مستقیم از یک لوکیشن پرتابل مانند درایو فلش
  • امکان نصب هر تعداد درایور بدون محدودیتی

۱۰. DriverFix

برنامه DriverFix در چند ماه اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این برنامه با توجه به ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، به کاربران کمک کرده است تا مشکلات مربوط به درایورهای دستگاه را در ویندوز برطرف کنند. DriverFix پس از دانلود نسخه رایگان، گزارش اسکن کامل با جزئیات مهم را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین قبل از به روز رسانی به آخرین نسخه، یک نسخه پشتیبان برای درایورها ایجاد می‌کند. در نسخه رایگان باید آپدیت‌ها به‌شکل دستی نصب شوند.

این ابزار هیچ گزینه‌ای برای حذف درایورهای خاص را شامل نمی‌شود؛ اما شامل یک مدیر برنامه (Schedule Manager) است که اسکن، پشتیبان‌گیری، مدیریت اعلان‌های به روز رسانی را انجام می‌دهد. دانلود منیجر درایوفیکس هم به شما این امکان را می‌دهد که تمام فایل‌هایی را که در رایانه‌تان دانلود می‌شود، مشاهده کنید.

نرم افزار driverfix
نرم‌فزار DriverFix

◀ ویژگی‌ها:

  • ۱۸ میلیون درایور در پایگاه داده
  • مدیریت برنامه
  • مدیریت دانلود
  • به روز رسانی خودکار با یک کلیک در نسخه Pro
  • صرفه‌جویی در فضا با پشتیبان‌گیری فشرده درایو
  • آپدیت مرتب درایورهای جدید در پایگاه داده

سوالات متداول زومیت

  • چرا به نرم‌ افزار های به روز رسانی درایورهای ویندوز نیاز داریم؟

    گاهی اوقات پیش از اینکه ما متوجه شویم درایورهای ویندوز قدیمی یا خراب می‌شوند و سیستم شروع به ارسال پیام‌های اخطار می‌کند. به همین دلیل است که به نرم افزارهای آپدیت درایور ویندوز نیاز داریم تا درایورهای سیستم را بازسازی کند و کامپیوتر را مانند یک سیستم جدید اجرا کند.

  • آیا نرم افزارهای رایگان به روز رسانی درایور کارامد هستند؟

    بله. با استفاده از این برنامه‌های فوق‌العاده، می‌توان به راحتی درایورهای قدیمی، آسیب‌دیده، ناسازگار و خراب فعلی را با چند کلیک پیدا کرد و آن‌ها را جایگزین کرد. همه ابزارهای پولی و رایگان معرفی‌شده در مقاله برای استفاده ایمن و قابل اعتماد هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات