مایکروسافت File Explorer را پس از ۸ سال بازطراحی می‌کند

چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱
طبق گفته‌ی برخی منابع، احتمالا به‌زودی شاهد یک به‌روزرسانی بزرگ در فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ خواهیم بود.
تبلیغات

چندی پیش شایعه‌ای منتشر شد مبنی‌بر این‌که مایکروسافت درحال کار روی به‌روزرسانی جدید فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ است. پس از گذشت چندهفته به‌نظر می‌رسد این شایعه قوت گرفته است و احتمالا به‌زودی شاهد ایجاد تغییرات جدیدی در ویندوز ۱۱ خواهیم بود؛‌ اگرچه مایکروسافت هنوز این خبر را تایید یا رد نکرده است.

به‌گزارش ویندوز سنترال، ردموندی‌ها در نظر دارند با بهره‌گیری از ویژگی‌های جدید و طراحی مدرن در بخش‌های مختلف مدیریت فایل، تجربه‌ی کار با OneDrive و Microsoft 365 را بهبود دهند. تصاویر منتشرشده نشان می‌دهند که به‌روزرسانی اخیر مایکروسافت دارای یک سربرگ بازطراحی شده، ظاهری مدرن برای فایل‌ها و دکمه‌ی جدید Home است. دکمه‌های هدر فعلی نیز از جمله new، copy و paste احتمالا به نمای پایین سربرگ منتقل می‌شوند.

از سوی دیگر، مایکروسافت می‌خواهد با ادغام بیشتر ویژگی‌های جدید با Microsoft 365 تغییراتی نیز در صفحه‌ی اصلی ایجاد کند. همان‌طور که در تصویر پیدا است، در قسمت بالای فایل اکسپلورر فایل‌های توصیه‌شده (recommended) دیده می‌شود که مشاهده‌ی موارد پیشنهادی را آسان‌تر می‌کند. نوار سمت چپ نیز ظاهر جدیدی پیدا می‌کند که دارای دکمه‌های برجسته‌ی گرد است.

بازطراحی فایل اکسپلورر

برای افرادی که نمی‌دانند، ادغام بیشتر با مایکروسافت ۳۶۵ به این معنی است که کاربران می‌توانند ایمیل‌ها و کامنت‌های اخیر درمورد فایل‌های اشتراک‌گذاری‌شده از طریق سرویس ابری را مشاهده کنند. این اطلاعات بدون باز کردن فایل‌های موردنظر و از طریق صفحه‌ی جزئیات قابل مشاهده خواهند بود. همچنین گفته می‌شود بسیاری از ویژگی‌های جدید File Explorer ویندوز ۱۱ برای کاربران نمایشگرهای لمسی نیز قابل استفاده خواهند بود.

جستجوی فایل در باطراحی File Explorer

علاوه‌براین، به‌روزرسانی اخیر مایکروسافت گالری تصاویر را هم شامل می‌شود؛‌ بدین‌ترتیب، کاربران می‌توانند بدون بازکردن عکس و با قراردادن نشانگر ماوس روی آن، پیش‌نمایش بزرگتری از آن را مشاهده کنند. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت با آوردن tagging به File Explorer به کاربران این امکان را می‌دهد که فایل‌های خاص را با استفاده از کلمات و رنگ‌ها سازماندهی و دسته‌بندی کنند؛ این همان قابلیتی است که macOS در برنامه Finder خود ارائه می‌کند.

از انتشار ویندوز ۸ چیزی حدود ۸ سال می‌گذرد و تاکنون شاهد به‌روزرسانی جدیدی در بخش فایل اکسپلورر نبوده‌ایم. بنابراین اگر مایکروسافت بتواند به تمام گفته‌هایش عمل کند،‌ احتمالا شاهد مهم‌ترین به‌روزرسانی File Explorer از زمان ویندوز ۸ خواهیم بود. هدف مایکروسافت این است که فایل اکسپلورر جدید برای کاربران آشنا باقی بماند و در‌عین‌حال به آن ثبات و رنگ‌و‌بوی دیگری ببخشد.

به‌نظر می‌‌رسد مایکروسافت قصد دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ تجربه‌ی کار با پنل جدید File Explorer را در اختیار کاربرانش قرار دهد. این احتمال وجود دارد که در به‌روزرسانی Moment که تابستان برگزار می‌شود یا همزمان با انتشار نسخه‌ی 23H2 ویندوز ۱۱ این تغییرات جدید در دسترس کاربران قرار بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات