هوش مصنوعی انویدیا، ارتباط چشمی شما را همواره روی دوربین حفظ می‌کند

شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت eye contact انویدیا
ویژگی Eye Contacy انویدیا با استفاده از دیپ‌فیک، حتی در شرایطی که به دوربین نگاه نمی‌کنید، ارتباط چشمی شما را حفظ می‌کند.
تبلیغات

نرم‌افزار استریم انویدیا اکنون گزینه‌هایی ارائه می‌دهد تا چشم کاربران را همواره روی دوربین نگه دارد و حتی اگر به جای دیگری نگاه کنید، ارتباط چشمی همچنان حفظ خواهد شد. این قابلیت که Eye Contact نام دارد با بهره‌‌گرفتن از هوش مصنوعی به نسخه‌ی ۱٫۴ نرم‌افزار انویدیا Broadcast اضافه شده است و چشم شبیه‌سازی شده را جایگزین چشم شما می‌کند، به‌طوری‌که با دوربین هم‌راستا باشد.

انویدیا می‌گوید قابلیت جدید ارتباط چشمی برای سازندگان محتوا که قصد دارند بدون نگاه کردن به دوربین یادداشت‌ها یا فیلم‌نامه‌ی خود را بخوانند بسیار مفید خواهد بود. از طرف دیگر هنگام تماس‌های ویدیویی نیز می‌توان از این ویژگی جذاب استفاده کرد تا ارتباط چشمی با مخاطب همواره برقرار بماند.

به گزارش ورج، Eye Contact سعی دارد رنگ چشم‌های شبیه‌سازی شده را با رنگ اصلی چشم کاربران مطابقت دهد و درشرایطی‌که به نقاط خیلی دورتر از مکان دوربین نگاه کنید، امکان غیرفعال کردن ویژگی مذکور وجود دارد.

در ادامه می‌توانید ویژگی Eye Contact انودیا را در یک ویدیو نمایشی مشاهده کنید.

با نگاه به نتایج به‌دست آمده، شاید برخی کاربران طرفدار ویژگی ارتباط چشمی انویدیا نباشند. بخشی از این قابلیت، حرکت‌های چشم است و درحالی‌که این ویژگی بسیار جالب به‌نظر می‌رسد اما گاهی اوقات چشم شما با سرعت بسیار زیاد تکان می‌خورد و به اطرف می‌چرخد.

قطعاً ویژگی ارتباط چشمی مبتنی‌بر هوش مصنوعی انویدیا، در برخی سناریوها عملکرد خیلی خوبی از خود نشان می‌دهد و دقت بسیار بالایی دارد.

انویدیا ویژگی Eye Contact را به‌عنوان نسخه‌ی بتا ارائه داده است و اعضای انجمن این شرکت، بازخوردهای خود را برای کمک به بهبود آن ارسال خواهند کرد. این شرکت می‌گوید:

میلیون‌ها رنگ چشم و ترکیب نور وجود دارد. اگر آن را آزمایش کردید و هر مشکی برایتان رخ داد، یا اگر فقط قصد کمک به ما را دارید تا این هوش مصنوعی را بیشتر توسعه دهیم، لطفاً یک ویدیوی کوتاه برای ما ارسال کنید. ما برای انجام این‌کار واقعاً از شما متشکریم.
- انویدیا

انویدیا طی سال‌های اخیر تمرکز بسیار زیادی روی هوش مصنوعی داشته و یکی از نقاط قوت فروش گرافیک‌های آن، فناوری DLSS است؛ قابلیتی که از یادگیری ماشینی برای ارتقای هوشمند تصاویر استفاده می‌کند تا وضوح آن را افزایش دهد. جدیدترین نسخه‌ی این ویژگی یعنی DLSS 3 فریم‌های کاملاً جدیدی تولید می‌کند تا اجرای بازی‌ها روان‌تر شود.

برنامه‌ی Broadcast انویدیا نیز از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی بهره می‌برد که ازجمله می‌توان به جایگزینی پس‌زمینه که عملکردی شبیه پرده‌ی سبز مجازی دارد و امکان پاک‌کردن نویزهای میکروفون اشاره کرد.

این اولین‌بار نیست که قابلیتی برای بهبود ارتباط چشمی ارائه شده است. اپل نیز سال ۲۰۱۸ ویژگی مشابهی به‌نام Attention Correction را در فیس‌تایم ارائه کرد. این قابلیت در نسخه‌های اخیر iOS در مسیر Settings > FaceTime قرار دارد و به‌عنوان Eye Contact برچسب گذاری شده است. مایکروسافت نیز نسخه‌ای از این قابلیت را در ویندوز ۱۱ و برای دستگاه‌هایی که از واحد پردازش عصبی بهره می‌برند، ارائه کرده است.

ارتباط چشمی تنها قابلیت جدیدی نیست که انویدیا به Broadcast 1.4 اضافه کرده است. این به‌روزرسانی همچنین افکت تصویری جدیدی ارائه می‌دهد که طبق اعلام انویدیا، عملکردی شبیه اینستاگرام دارد و جلوه‌های Blur، Replacement و Removal Virtual Background را بهبود می‌بخشد. این آپدیت درحال‌حاضر برای همه‌ی کاربرانی که از گرافیک‌های RTX استفاده می‌کنند دردسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات