آموزش حذف نوشته، واترمارک و لوگو از روی فیلم

پنج‌شنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
مطالعه 7 دقیقه
روش های حذف نوشته از ویدیو
در این مقاله راهکارهایی برای حذف نوشته، واترمارک و سایر المان‌های گرافیکی از روی ویدیوها به شما معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

وقتی از ابزارهای رایگان برای ساخت یا ویرایش ویدیوهای موردنظر خود استفاده کنید، احتمالاً نتیجه‌ی نهایی به‌همراه واترمارک یا لوگو آن برنامه ذخیره می‌شود. در برخی موارد نیز امکان دارد بخواهید از ویدیویی برای ساخت کلیپ موردنظرتان استفاده کنید اما متن، لوگو یا برند تجاری روی آن وجود دارد.

شاید درنگاه اول، پاک کردن علامت‌ها، واترمارک‌ها، متن و موارد دیگر در ویدیوها غیرممکن به‌نظر برسد اما راهکارهایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها، المان‌های ناخواسته را از ویدیوی موردنظر حذف کرد. در این مقاله قصد داریم روش‌هایی را برای حذف متن، واترمارک لوگو و غیره از ویدیوها معرفی کنیم.

حذف نوشته از روی فیلم با کامپیوتر

برای حذف متن از ویدیو ازطریق کامپیوتر، می‌توانید از ابزارهای آنلاینی که برای همین هدف طراحی شده‌اند استفاده کنید.

Media.io

ابزار آنلاین Media.io برای حذف متن از روی ویدیو

Media.io یکی از قدرتمندترین ابزارهای آنلاین برای حذف متن از روی فیلم است. استفاده از این برنامه‌ بسیار آسان بوده و روی همه‌ی سیستم‌عامل‌ها ازجمله ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، iOS و غیره کار می‌کند. بدین‌ترتیب می‌توانید با مرورگر وب‌ خود مثل کروم، فایرفاکس و سافاری به Media.io دسترسی داشته باشید و با استفاده از آن، نوشته‌های روی فیلم‌ها را حذف کنید.

ویژگی‌ها:

  • رایگان است و تبلیغات حواس‌پرت‌کننده در آن نمایش داده نمی‌شود.
  • از انواع ویدیوها با فرمت‌های استاندارد مثل MPEG، MP4، M4V، MKV، MPG، MOV، AVI، WMV، FLV، 3GP و غیره پشتیبانی می‌کند.
  • استفاده از آن به دانش فنی قبلی نیاز ندارد.
  • استفاده از آن نیاز به ثبت‌نام ندارد و بنابراین حریم‌خصوصی شما کاملاً تضمین‌شده است؛ زیرا هیچ فرد دیگری نمی‌تواند به ویدیوهای کاربران دسترسی داشته باشد.
  • قابلیت‌های دیگری مثل افزودن موسیقی پس‌زمینه، برش، فشرده‌سازی و غیره را به‌طور رایگان ارائه می‌دهد.

برای حذف متن از ویدیو موردنظرخود با استفاده از Media.io، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله‌ی یک: ویدیو حاوی متن که قصد حذف نوشته‌های آن را دارید در Media.io بارگذاری کنید. برای افزودن ویدیو به‌صورت محلی یا ازطریق پیوند، روی Select Files کلیک کنید.

ابزار حذف نوشته از روی فیلم Media.io

مرحله‌ی دو: متنی که می‌خواهید حذف شود را انتخاب کنید. گزینه‌ی Add Area را انتخاب و ناحیه‌ی متن را مشخص کنید. در این مرحله‌ می‌توانید بخش‌های دیگری که تمایل دارید از روی ویدیو حذف شوند را اضافه کنید.

حذف نوشته از روی ویدیو با ابزار آنلاین Media.io

مرحله‌ی سه: روی دکمه‌ی Remove Watermark کلیک و سپس نتیجه‌ی نهایی را دانلود کنید.

حذف نوشته از روی ویدیو با ابزار آنلاین Media.io

Video Watermark Remover

ابزار حذف نوشته از روی ویدیو Video Watermark Remover

Video Watermark Remover ابزار آنلاین دیگری برای حذف نوشته از روی فیلم است. این برنامه‌ی تحت‌وب به‌طور مؤثر متن‌های ناخواسته، لوگوها، واترمارک‌ها و سایر المان‌های موردنظر شما را از روی ویدیوها حذف می‌کند. این ابزار متن‌ها را به‌طور خودکار شناسایی و آن‌ها را از روی فیلم حذف می‌کند. استفاده از این برنامه بسیار آسان بوده و نیاز به نصب هیچ اپلیکیشنی نخواهید داشت.

ویژگی‌ها:

  • سرعت بسیار بالا در حذف متن از روی ویدیوها که فقط چندثانیه طول می‌کشد.
  • کیفیت ویدیوها پس‌از آپلود و حذف متن از روی آن‌ها، کاهش نخواهد یافت.
  • تقریباً از همه‌ی فرمت‌های ویدیویی و کدک‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.
  • رایگان است.

برای حذف نوشته از روی فیلم با استفاده از Video Watermark Remover مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله‌ی یک: ویودیو موردنظر خود را در Video Watermark Remover بارگذاری کنید. بدین‌منظور باید روی دکمه‌ی Upload کلیک و سپس فایل ویدیو را انتخاب کنید.

مرحله‌ی دو: روی Submit کلیک کنید. صبر کنید تا فرآیند حذف متن انجام شود.

مرحله‌ی سه: روی دکمه‌ی Download کلیک کنید.

می‌توانید ویدیوی جدید را بدون واترمارک با همان‌ فرمتی که آن را آپلود کرده بودید دریافت کنید.

حذف نوشته از روی فیلم با گوشی

شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های مختلفی که برای حذف المان‌های ناخواسته از روی ویدیوها طراحی شده‌اند، متن یا واترمارک‌ها را از فیلم‌های موردنظرتان حذف کنید. در ادامه برخی از بهترین اپلیکیشن‌ها را برای انجام این‌کار به شما معرفی می‌کنیم.

Remove Unwanted Object

برنامه Remove Unwanted Object برای حذف متن از ویدیو

برنامه‌ی Remove Unwanted Object به‌ شما اجازه می‌دهد موارد ناخواسته را به‌سادگی از عکس‌ها و ویدیوهای خود حذف کنید.

صرف‌نظر از این‌که قصد دارید چه المانی را از ویدیوی خود حذف کنید، Remove Unwanted Object به شما کمک خواهد کار با روشی آسان به هدف خود دست یابید. نکته‌ی مهم دیگر این است که برنامه‌ی مذکور رایگان منتشر شده است. البته رابط‌کاربری این اپلیکیشن کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد اما ازنظر عملکرد مشکل خاصی ندارد. کنترل‌های مختلف بسیار ساده هستند و برای استفاده از آن‌ها کافی است فایل موردنظر خود را از گالری انتخاب کرده و روتوش را آغاز کنید.

هنگامی‌که فایل خود را در Remove Unwanted Object وارد کردید، یک ابزار پیش‌فرض فعال خواهد شد که باید با استفاده از آن، ناحیه‌ای که قصد دارید متن یا واترمارک از آن‌جا حذف شود را انتخاب کنید. البته پاک‌کردن اشیا از ویدیو نسبت به عکس بسیار پیچیده‌تر است. این پیچیدگی با متحرک شدن المانی که قصد حذف آن را دارید بیشتر خواهد شد.

برای دریافت بهترین نتیجه باید ناحیه‌ی متنی که قصد دارید حذف شود را در چندین نقطه از ویدیو تغیین کنید. علاوه‌براین می‌توانید از گزینه‌های بزرگ‌نمایی استفاده کنید تا بتوانید اشیای کوچک‌تر را با دقت بالاتر انتخاب کنید. Remove Unwanted Object همچنین به شمااجازه می‌دهد فاصله‌ی زمانی را برای انجام فرایند حذف، مشخص کنید.

بهترین برنامه‌های ساخت و ادیت فیلم اندروید و iOS
بهترین برنامه‌های ساخت و ادیت فیلم اندروید و iOS
مطالعه '21

Video Eraser

برنامه حذف نوشته از روی ویدیو Remove Video Watermark

باید گفت تعداد برنامه‌هایی که واقعاً برای حذف نوشته از روی فیلم کاربرد دارند واقعاً کم است. بنابراین باید بهترین گزینه‌ها را پیدا کنیم. Video Eraser امکان جابه‌جایی اشیای ثابت مثل برچسب، متن، واترمارک و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

استفاده از Video Eraser نیز بسیار آسان است. این برنامه براساس هوش مصنوعی کار می‌کند و لوگوها و متن را به‌طور خودکار شناسایی و آن‌ها را حذف می‌کند. به‌عبارت دیگر، حتی نیازی به انتخاب ناحیه‌ی موردنظر برای حذف کردن نخواهید داشت و اپلیکیشن مذکور خود این‌کار را برای شما انجام خواهد داد. فرآیند حذف روی کیفیت نهایی فایل خروجی تأثیر ندارد و بنابراین نیازی به نگرانی در این مورد نیست.

آموزش حذف نوشته از روی عکس
در این مقاله روش‌هایی برای حذف متن از روی تصاویر را به شما معرفی می‌کنیم.
آموزش حذف نوشته از روی عکس

علاوه‌براین Video Eraser به کاربران اجازه می‌دهد واترمارک‌ها، و برچسب‌ها را از تصاویر نیز حذف کنند. روش انجام این‌کار نیز به‌طور خودکار و با بهره گرفتن از قابلیت‌های هوش مصنوعی است. این اپلیکیشن همچنین ابزار ویرایش ویدیو دارد که به شما اجازه می‌دهد فایل‌های خود را برش داده یا از نسبت‌های تصویری ازپیش ساخته‌شده بهره ببرید. علاوه‌براین درصورت تمایل می‌توانید از واترمارک و لوگوی جدید روی ویدیو موردنظرتان استفاده کنید.

Video Retouch

برنامه Video Retouch برای حذف متن و جسم از ویدیو

Video Retouch یکی از بهترین برنامه‌ها برای حذف اجسام از ویدیو در دستگاه‌های مجهز به iOS است. این ابزار ادعا می‌کند با استفاده از آن می‌توان انواع اشیا متحرک و ثابت را از روی فیلم‌ها حذف کرد. بااین‌حال، برنامه‌ ۱۰۰ درصد پایدار نیست و گاهی‌اوقات هنگام کار با مشکلاتی مواجه می‌شود که مجبور به بستن آن خواهید شد.

برنامه‌ی Video Retouch فقط برای یک هدف ساخته شده است و آن را به‌خوبی انجام می‌دهد. این اپلیکیشن می‌تواند اشیا ناخواسته و متن را از روی ویدیوها حذف کند و کیفیت فایل خروجی آن نیز بسیار بالا است. شما می‌توانید از ابزار هایلایت برای مشخص کردن بخشی از ویدیو که قصد دارید حذف شود، استفاده کنید.

مثل سایر برنامه‌های مشابه، حذف المان‌های ثابت از روی فیلم با Video Retouch به‌ساده‌ترین روش قابل انجام است. اگر شیء موردنظر شما متحرک است، باید آن را در نقاط مختلف ویدیو علامت‌گذاری کنید. البته این برنامه ابزار بزرگ‌نمایی ندارد و بنابراین درصورتی‌که ابعاد نمایشگر شما بزرگ نباشد، شاید هنگام حذف متن یا اجسام متحرک کمی با مشکل مواجه شوید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین روش حذف نوشته از روی ویدیوها چیست؟

    اگرچه بهترین نتیجه برای حذف نوشته از روی فیلم‌ها، استفاده از برنامه‌های حرفه‌ای است اما این روش معمولاً نیاز به دانش فنی و نصب نرم‌افزارهای سنگین دارد. جدا از این روش، بهترین و سریع‌ترین راه‌کار، استفاده از برنامه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که می‌توانند متن موردنظر را از فیلم‌ها با کیفیت بالا و فقط در چند دقیقه حذف کنند.

  • آیا غیر از متن امکان حذف واترمارک، لوگو و غیره از ویدیوها وجود دارد؟

    بله؛ اکثر ابزارهایی که امکان حذف متن از ویدیوها را ارائه می‌دهند، با روشی مشابه امکان حذف واترمارک، لوگو، برندهای تجاری، زیرنویس و غیره را نیز دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات