بهترین برنامه های رایگان و پولی آیپد

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
اپ لایبرری Apple iPad Pro 2022 / تبلت آیپد پرو اپل نسخه 2022
از اپلیکیشن‌های ویرایش صدا گرفته تا طراحی و نوت‌برداری؛ در مقاله‌ی پیش‌رو، با مجموعه‌ای از بهترین اپلیکیشن‌های آیپد آشنا می‌شویم.
تبلیغات

اگر تا این لحظه اپلیکیشن‌های اینستاگرام، توییتر و کیندل را روی آیپدتان نصب کرده‌اید، حالا زمان آن رسیده است که با نصب برنامه‌های جدید، چند قدم جلوتر بروید.

آی‌ پد اپل با بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگر منحصربه‌فرد و طراحی ایدئالی که دارد، بدون شک در صدر بهترین تبلت‌های دنیا قرار می‌گیرد؛ اما ازآنجاکه معمولاً بهترین انتخاب‌های موجود را در میان سیستم‌عامل‌های تبلتی دارد، نقش اپلیکیشن‌ها را در این محبوبیت نمی‌توان نادیده گرفت. در این مقاله، فهرستی از این برنامه‌های کاربردی را معرفی می‌کنیم تا تجربه‌ی استفاده از آیپدتان را بیش‌ازپیش بهبود ببخشید.

اپلیکیشن طراحی Procreate

نقاشی ماشین آبی‌رنگ پارک‌شده در خیابان

امتیاز: ۴٫۵

قیمت: ۱۲٫۹۹ دلار

فرقی نمی‌کند هنرمندی حرفه‌ای و باتجربه باشید یا طراحی مبتدی که به‌تازگی در دنیای تصویرسازی دیجیتال قدم گذاشته‌ است، Procreate با ویژگی‌هایی از جمله Quickshape، حالت ترکیبی، لایه‌بندی، قفل‌های آلفا و ماسک‌های برش آثار هنریتان را به سطح جدیدی می‌رساند.

Procreate این امکان را فراهم می‌کند که کنترل‌های حرکتی را آنطور که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید. افزون‌براین، از سیستمی مشابه برنامه‌های محبوب مانند Adobe Photoshop استفاده می‌کند و با پشتیبانی از فرمت فایل PSD، امکان یکپارچه‌سازی با فتوشاپ را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. برای خرید این برنامه باید حدوداً ۱۳ دلار هزینه کنید؛‌ اما اگر به‌دنبال برنامه‌ای همه‌جانبه برای ویرایش عکس، هنر دیجیتال یا طراحی گرافیکی در آیپدتان هستید، Procreate ارزش امتحان کردن را دارد.

اپلیکیشن Star Walk 2

صور فلکی روی آیپد

امتیاز: ۴٫۷

قیمت: ۲٫۹۹ دلار

اگر به یادگیری درمورد کهکشان‌ها و صورت‌های فلکی علاقه دارید و گاهی با خود فکر می‌کنید، آسمان در نقاط مختلف تاریخ چگونه به‌نظر می‌رسید، Star Walk 2 با بهره‌مندی از واقعیت افزوده، یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید داشته باشید.

با Star Walk 2 می‌توانید روی هر نقطه‌ای در آسمان ضربه بزنید تا درباره آن، از علم گرفته تا افسانه، اطلاعات بیشتری کسب کنید یا دریابید چه اجسامی امشب قابل مشاهده خواهند بود. همچنین این برنامه، به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای کابران اندروید نیز در دسترس است.

بازی هیجان‌انگیز The Room: Old Sins

امتیاز: ۴٫۹

قیمت: ۴٫۹۹ دلار

محیط بازی The Room

برای افرادی که بازی‌های وهم‌آور و تاحدودی ترسناک را دوست دارند، The Room یکی از بهترین بازی‌های موجود است. در این بازی، باید محیط‌های ترسناک را کاوش کنید، ماشین‌های شیطانی را جمع‌آوری و تعمیر کنید و همچون بسیاری از بازی‌های مشابه، درنهایت حقیقت پنهان جهان را کشف کنید.

The Room داستانی وهم‌آور را در خود دارد و می‌توانید بازی‌ها را با هرترتیبی که دلتان می‌خواهد پیش ببرید.

اپلیکیشن یادداشت‌برداری Notes

امتیاز: ۴٫۸

قیمت: رایگان

محیط برنامه‌ی Note

اپلیکیشن Notes به‌دلیل یکپارچگی با اکوسیستم اپل، یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید در آیپدتان برای نوت‌برداری استفاده کنید. یادداشت‌ها از طریق iCloud همگام‌سازی می‌شوند و در همه پلتفرم‌های اپل دردسترس هستند؛ بنابراین می‌توانید در آیپد شروع‌به نوشتن کنید، آن را در آیفونتان به‌پایان برسانید و درصورت تمایل، با رمز عبور از فایل‌ها محافظت کنید.

Apple Notes انعطاف‌پذیری، تداوم و یکپارچگی را به تجربه یادداشت‌برداری در iPad اضافه می‌کند؛ این مزیت‌ در کنار دیگر مزایایی که ارائه می‌دهد، آن را به یکی از بهترین برنامه‌ها در آیپد تبدیل می‌کند.

اپلیکیشن Photomath

اپلیکیشن Photomath

امتیاز: ۴٫۸

قیمت: رایگان

Photomath برای افرادی مناسب است که نمی‌توانند مسائل و مفاهیم ریاضی را به‌شیوه‌ای قابل درک برای فرزندانشان توضیح دهند. عملکرد برنامه واضح است: کاربران آیپد می‌توانند از یک مسئله یا معادله‌ی ریاضی عکس بگیرند تا برنامه دستورالعمل‌هایی را برای حل معادله ارائه دهد. این برنامه همچنین می‌تواند دست‌خط را بخواند و تشخیص دهد.

اگرچه در مفیدبودن برنامه‌هایی همچون Photomath شکی نیست، والدین باید نظارت ویژه‌ای بر عملکرد فرزندانشان داشته باشند تا از آن به‌عنوان میانبری برای حل مسائل ریاضی و تکمیل تکالیف بدون درک واقعی مفاهیم، استفاده نکنند. برنامه‌ی مذکور، علاوه‌بر آیپد برای آیفون نیز دردسترس قرار دارد و به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آیفون نیز شناخته می‌شود.

اپلیکیشن ویرایش صدا Ferrite

محیط برنامه‌ی Ferrite

امتیاز: ۴٫۱

قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای

اگر به‌دنبال یکی از بهترین نرم افزار های ادیت و ویرایش صدا برای آیپد هستید، Ferrite با بهره‌مندی از تمام ابزارهای صوتی رایج از جمله اکولایزر، ترازکردن و کاهش نویز پس‌زمینه‌، همان ویرایشگر صدایی است که انتظارش را می‌کشید.

ویرایشگر صوتی Ferrite با ویژگی‌های کاملی که درخود جای داده است، علاوه‌بر امکان ضبط ساده از طریق میکروفن آی‌پد یا سخت‌افزار صوتی خارجی، از قابلیت مولتی‌ترک نیز پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن Townscaper

بازی Townscaper

امتیاز: ۴٫۶

قیمت: ۹٫۹۹ دلار

ویرایش فیلم‌ها، عکس‌ها و صداها بسیار جالب است؛ اما گاهی‌اوقات فقط می‌خواهیم آرامش داشته باشیم و خودمان را از تنش و استرس دور کنیم. بازی Townscaper با فضای زیبایش، در تلاش است تا بازیکن را از دغدغه‌های روزمره دور و احساس آرامش را به او هدیه کند.

در بازی Townscaper، هیچ چیزی قرار نیست به طرفتان شلیک کند و هیچ هدفی جز ساختن شهر رویاهایتان وجود ندارد. می‌توانید خانه‌ها و کلبه‌های کوچک ایجاد کنید و زمان روز را تغییر دهید تا ببینید شهر دلخواهتان در شب یا هنگام غروب خورشید چگونه به‌نظر می‌رسد؛ بدون اینکه منتظر باشید هیولایی غول‌پیکر از راه برسد و جهان را نابود کند.

اپلیکیشن JigSpace

بررسی یک شی از زوایای مختلف

امتیاز: ۴٫۸

قیمت: رایگان

JigSpace اپلیکیشنی جذاب برای افرادی است که دوست دارند وسایل و دستگاه‌ها را از هر زاویه‌ای بررسی کنند. این برنامه از واقعیت افزوده (AR) برای کاوش در ماشین‌ها، اختراعات، فضا، موضوعات آموزشی و موارد دیگر استفاده می‌کند. تنها کافی است پس از اجرای برنامه، مدل سه‌بعدی مورد نظرتان را انتخاب کنید و دوربین را به سمت سطحی صاف بگیرید.

با JigSpace می‌توان تقریباً هرچیزی را از زوایای مختلف بررسی کرد؛‌ ازاین‌رو، برای معلمان و دانش‌آموزان نیز می‌تواند کاربردی باشد.

اپلیکیشن 1Password

پسوردهای ذخیره‌شده در 1Password

امتیاز: ۴٫۳

قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای

اگر از ایجاد و به‌خاطر سپردن رمزهای عبور پیچیده خسته شده‌اید، 1Password یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد برای آیپد است که به شما در تولید و ذخیره‌ی ایمن رمزهای عبور کمک می‌کند. می‌توانید از چندین دستگاه به رمزهای عبورتان دسترسی داشته باشید و پسوردهای قوی و منحصربه‌فرد برای حساب‌های آنلاینتان ایجاد کنید.

خوشبختانه اپلیکیشن 1Passwordبا Face ID نیز سازگار است و درصورت تمایل می‌توانید از این طریق برنامه را رمزگذاری و خود را از به‌خاطرسپردن رمزعبور ورود به برنامه بی‌نیاز کنید.

اپلیکیشن یادگیری زبان Duolingo

فضای برنامه‌ی Duolingo

امتیاز: ۴٫۷

قیمت: رایگان

اگر قصد یادگیری زبان در آیپد را دارید، با Duolingo سفری جذاب و سرگرم‌کننده را آغاز کنید. این برنامه، به‌طرز ماهرانه‌ای تمرین‌های گفتاری، خواندن، گوش دادن و نوشتن را ادغام می‌کند تا مهارت‌های واژگان و دستور زبان را بهبود بخشد.

Duolingo در چندسال گذشته مجموعه زبان‌های خود را گسترش داده است و اکنون چند انتخاب مختلف جدید را ارائه می‌دهد. می‌توانید از برنامه به‌صورت رایگان استفاده کنید؛‌ اما برای رفتن به حالت پلاس، باید حدوداً ۱۳ دلار بپردازید تا علاوه‌بر حذف تبلیغات، امکان دانلود درس‌ها را برای مطالعه آفلاین نیز داشته باشید.

در این مقاله تلاش کردیم فهرستی از بهترین برنامه‌های موجود در فروشگاه اپل برای آیپد را معرفی کنیم. به‌نظر شما جای چه برنامه‌هایی در این مجموعه خالی است؟ اگر تجربه‌ی استفاده از برنامه‌های کاربردی دیگری را داشته‌اید، نام اپلیکیشن را در بخش دیدگاه‌ها با کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات