ثبت نام در تلگرام بدون سیم کارت امکان‌پذیر شد

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام افزون‌بر اعمال تغییراتی در بخش تاپیک و صفحه‌ی تنظیمات، ساخت حساب کاربری را بدون داشتن سیم‌کارت ممکن می‌کند.
تبلیغات

به گزارش زومیت، تلگرام در جدیدترین آپدیت، ایجاد حساب کاربری را بدون داشتن سیم‌کارت ممکن کرده است. کاربران تلگرام همچنین می‌توانند تایمری همگانی برای حذف خودکار پیام در تمامی چت‌های جدید، تنظیم کنند. بخش عنوان (Topic) ازاین‌پس یک‌سری قابلیت‌های جدیدتر دارد و برای گروه‌هایی که دارای بیش از ۱۰۰ مشترک هستند دردسترس قرار می‌گیرد.

تلگرام از زمان آغازبه‌کار همواره برای ایجاد حساب کاربری نیازمند سیم‌کارت بوده است، بااین‌حال کاربران می‌توانستند با ورود به صفحه‌ی تنظیمات، شماره‌ی خود را از افراد غریبه پنهان کنند. همچنین در صفحه‌ی تنظیمات می‌توان پیدا شدن حساب کاربری ازطریق شماره‌موبایل را غیرممکن کرد.

قابلیت جدید تلگرام که بر پایه‌ی پلتفرم فرگمنت کار می‌کند، به شما امکان می‌دهد بدون داشتن سیم‌کارت واقعی حساب کاربری بسازید. البته تلگرام برای ایجاد حساب همچنان به شماره نیاز دارد و این پیش‌نیاز به‌طور کامل حذف نشده است. برای ساخت حساب بدون داشتن سیم‌کارت باید یکی از شماره‌هایی را که در فرگمنت ارائه می‌شود تهیه کنید. این شماره‌ها رایگان نیستند.

تلگرام در سال ۲۰۱۳ پیام‌های خودحذف‌شونده را معرفی کرد. کاربران تلگرام می‌توانند پیام‌های خود و طرف مقابل را بدون این‌که هیچ اثری از آن‌ها باقی بماند حذف کنند. همچنین می‌توان تایمر حذف خودکار تعیین کرد تا بعد از زمانی مشخص، تمامی پیام‌های موجود در یک صفحه‌ی چت پاک شوند.

جامع‌ترین مقاله آموزشی تلگرام
در مقاله زیر می‌توانید به تمام اطلاعاتی که برای کار با برنامه تلگرام نیاز است، به صورت یک‌جا دسترسی داشته باشید.
باز کردن مقاله

جدیدترین قابلیت تلگرام که حذف خودکارِ همگانی نام دارد، به شما امکان می‌دهد پیام‌های موجود در چت‌های جدید را به‌طور کامل حذف کنید. تلگرام می‌گوید چت‌های فعلی شما تحت تأثیر این قابلیت قرار نمی‌گیرند، اما با ورود به مسیر Settings > Privacy & Security > Auto-Delete Messages به‌راحتی می‌توانید قابلیت حذف همگانی را روی حساب‌های بیشتری اعمال کنید.

تلگرام در به‌روزرسانی قبلی، به ادمین گروه‌های بزرگ امکان داد بحث‌های مختلف را در داخل «تاپیک‌ها» دسته‌بندی کنند. بخش تاپیک تلگرام عملکردی مشابه انجمن‌های قدیمی اینترنت دارد، اما به فناوری‌های روز مجهز است. تلگرام می‌گوید در جدیدترین نسخه‌ی تاپیک قابلیت‌های بیشتری اضافه شده‌اند.

گروه‌هایی که تاپیک دارند، در حالت دو ستونه باز می‌شوند تا بتوانید به سرعت به چت‌های قبلی خود دسترسی پیدا کنید. گروه‌ها ازاین‌پس تاپیک پیش‌فرضی به نام General دارند که حاوی پیام‌های قدیمی است و تمامی کاربران می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. ادمین‌ها می‌توانند نام این تاپیک را تغییر دهند یا آن را پنهان کنند. تلگرام می‌گوید گروه‌ها می‌توانند پنج تاپیک را سنجاق کنند. هر تاپیک از تعداد نامحدودی پیام سنجاق‌شده پشتیبانی می‌کند.

تلگرام با داشتن ماهانه ۷۰۰ میلیون کاربر فعال، میزبان پیام‌های اسپم زیادی است. ادمین گروه‌ها معمولاً برای مقابله با اسپم از بات‌های متفرقه استفاده می‌کنند. در به‌روزرسانی جدید، ادمین گروه‌هایی با بیش از ۲۰۰ عضو می‌توانند قابلیت Aggressive Anti-Spam را که بر الگوریتم‌های اختصاصی تلگرام اتکا می‌کند فعال کنند.

مدت‌ها است کاربرانی در تلگرام که نام کاربری عمومی دارند می‌توانند کد QR بسازند تا سریعاً با بقیه‌ی افراد تعامل برقرار کنند. به‌لطف به‌روزرسانی جدید، کسانی که نام کاربری ندارند نیز می‌توانند کد QR موقتی بسازند. بقیه‌ی کاربران با اسکن کردن این کد می‌توانند شما را به فهرست مخاطبان خود اضافه کنند.

تلگرام می‌گوید کاربران نسخه‌ی iOS ازاین‌پس می‌توانند از موتور جست‌و‌جوی ایموجی که قبلا برای کاربران اندروید ارائه شده بود استفاده کنند. تلگرام همچنین صفحه‌ی Storage Usage را در اندروید بازطراحی و شبیه نسخه‌ی iOS کرده است. این صفحه‌ی جدید مشخص می‌کند که هر صفحه‌ی چت چقدر فضا از گوشی شما را اشغال کرده است.

نسخه‌ی جدید تلگرام ایموجی‌های سفارشی بیشتری برای کاربران پریمیوم دارد و تعداد بیشتری از ایموجی‌های عادی را تعاملی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات