سیاست‌های خبرساز اپ استور ادامه دارد؛ اپل قابلیت ارسال NFT را از Coinbase Wallet حذف کرد

جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل توسعه‌دهنده‌ی کوین‌بیس والت را مجبور به حذف قابلیت ارسال NFT کرد. مالک اپ استور درخواست کرده بود تعرفه‌ی مربوط به ارسال NFT ازطریق سیستم مالی این شرکت پرداخت شود.
تبلیغات

حساب توییتری Coinbase Wallet در توییتی اعلام کرد اپل از توسعه‌دهنده‌ی این کیف پول رمزارز درخواست کرده است قابلیت ارسال NFT را حذف کند. ظاهراً توسعه‌دهنده‌ی کوین‌بیس والت با اپل بر سر خرید درون‌برنامه‌ای به توافق نرسیده است. اپل به کوین‌بیس گفته تعرفه‌ی مربوط به ارسال NFT باید ازطریق سیستم مالی اپ استور پرداخت شود.

اپل قوانینی سخت‌گیرانه برای اپ استور دارد. این شرکت خدمات متنوعی به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد و اپلیکیشن‌های آن‌ها را برای تعداد زیادی از دارندگان آیفون در سراسر دنیا توزیع می‌کند. اپل در قبال ارائه‌ی این خدمات، ۱۵ تا ۳۰ درصد کارمزد به ازای هر خرید درون‌برنامه‌ای دریافت می‌کند.

اپل مطابق‌با سیاست‌های همیشگی‌اش، تلاش کرده است بخشی از خریدهای درون‌برنامه‌ای کوین‌بیس والت را به خودش اختصاص دهد. توسعه‌دهنده‌ی این کیف پول می‌گوید سیاست اپل مثل دریافت کارمزد برای تمام ایمیل‌هایی است که در اینترنت ارسال می‌شوند.

به نوشته‌ی مک‌رومرز، اپل خواستار چیزی شده که در عمل امکان‌پذیر نیست، چون سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپ استور از رمزارز پشتیبانی نمی‌کند. کوین‌بیس والت می‌گوید اپل تا زمان حذف قابلیت ارسال NFT اجازه‌ی انتشار به‌روزرسانی جدید را صادر نکرده است. حذف این قابلیت، کار آن دسته از کاربران آیفون را که به‌دنبال انتقال NFT به کیف پول دیگری هستند مشکل می‌کند.

توسعه‌دهنده‌ی کوین‌بیس والت می‌گوید سیاست‌هایی که اپل برای کسب سود دارد، نوآوری توسعه‌دهندگان را در اکوسیستم کریپتو به خطر می‌اندازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات