با این برنامه‌ها پس‌زمینه عکس‌ها را به‌راحتی در آیفون حذف کنید

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
در این مطلب، شما را با بهترین و قدرتمندترین برنامه‌های آیفون برای حذف و ویرایش پس‌زمینه‌ی عکس‌ها آشنا می‌کنیم.
تبلیغات

برخی مواقع شما عکس‌هایی با گوشی خود گرفته‌اید که تقریباً همه‌ی اِلِمان‌های آن عالی به‌نظر می‌رسد و هیچ بخش تار یا نور بدی در آن دیده نمی‌شود. چنین تصاویری ارزش ارسال به شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام را دارند؛ اما شاید گاهی سوژه‌ی ناخوشایندی در پس‌زمینه‌ی تصاویر شما وجود داشته باشد. به‌عنوان مثال، امکان دارد رهگذر یا درختی در پس‌زمینه‌ی عکستان وجود داشته باشد که جلوه‌ی بدی به آن بخشیده است.

تقریباً همه‌ی ما گاهی با عکس‌های زیبایی که مشکل پس‌زمینه دارند، مواجه شده‌ایم؛ بنابراین، تمایل داریم ابزاری برای رفع این مشکل دردسترس داشته باشیم. برنامه‌ی تغییر بک‌گراند عکس آیفون یکی از ابزارهایی است که می‌توان از‌ آن برای رفع مشکل مذکور بهره گرفت.

به‌لطف فناوری پیشرفته، تغییر پس‌زمینه‌ی عکس در آیفون هیچ‌گاه به این آسانی نبوده است. شما می‌توانید با ابزارهایی که دقیقاً برای همین کار طراحی شده‌اند، سوژه‌های مدنظرتان را از پس‌زمینه‌ی عکس‌ها پاک کنید یا زمینه‌ی آن را به‌طور‌کامل به صحنه‌ای دیگر تغییر دهید.

۱. Background Eraser

اپلیکیشن Background Rebomver
اپلیکیشن Background Rebomver
اپلیکیشن Background Rebomver

گاهی اوقات، بهترین کاری که می‌توانید برای پس‌زمینه‌ی عکس انجام دهید، حذف کامل آن است. Background Eraser دقیقاً برای همین‌ کار طراحی شده است و به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی پس‌زمینه‌ی عکس را حذف و نسخه‌ی بدون‌ زمینه‌ی آن را با فرمت PNG یا JPEG ذخیره‌ کنید.

برنامه‌ی تغییر پس‌زمینه‌ی عکس برای آیفون رایگان Background Eraser، پس از حذف پس‌زمینه‌ی عکس، امکان استفاده از آن را در سایر برنامه مثل اسنپ‌چت فراهم می‌کند. علاوه‌براین، می‌توانید عکس مذکور را در یکی از برنامه‌های دیگر فهرست‌شده در این مطلب وارد و پس‌زمینه‌ به آن اضافه کنید. Background Eraser ابزارهایی نیز برای پاک‌سازی پیشرفته‌ی سوژه‌های ناخواسته از زمینه‌ی عکس‌ها ارائه می‌دهد و همان‌طور‌که اشاره شد، به‌‌رایگان در اپ‌استور منتشر شده است.

۲. Cut Paste Photos Pro Edit Chop

برنامه Cut Paste Photos Pro Edit Chop آیفون
برنامه Cut Paste Photos Pro Edit Chop آیفون
برنامه Cut Paste Photos Pro Edit Chop آیفون

شاید شما از ظاهر خود در عکس راضی باشید؛ اما دوست می‌داشتید به‌جای پس‌زمینه‌ی کنونی، چنین عکسی را لب ساحل عجیب‌وغریب می‌گرفتید. برنامه‌ی Cut Paste Photos Pro Edit Chop برای رفع این نیاز ساخته شده است و با استفاده از آن می‌توانید فقط با چند حرکت ساده‌ی انگشت، زمینه‌ی عکس خود را با تصویر دلخواهتان تغییر دهید.

اگر به‌دنبال بهترین برنامه‌ی تغییر پس‌زمینه‌ی عکس هستید، Cut Paste Photos Pro Edit Chop برای همین‌ کار طراحی شده است و بیش از ۴۰ پس‌زمینه‌ی سرگرم‌کننده‌ی آماده ارائه می‌دهد. شما می‌توانید اشیاء و افراد را نیز از زمینه‌ی تصاویر خود بُرش دهید و آن‌ها را حذف کنید. این برنامه ابزاری عالی برای عکس‌های گروهی است که در آن‌ها یک‌ نفر چشمانش را بسته است که جلوه‌ای نامناسب به عکس می‌دهد.

Cut Paste Photos Pro Edit Chop به‌‌رایگان منتشر شده است؛ اما برخی قابلیت‌های پیشرفته‌ی آن نیازمند خرید اشتراک ماهانه یا سه‌ماهه یا سالانه است. بااین‌حال، با دانلود این برنامه می‌توانید در دوره‌ای سه‌روزه‌ از همه‌ی قابلیت‌های پولی نیز به‌‌رایگان استفاده کنید.

۳. Blur Photo Background

برنامه Blur Photo Background آیفون
برنامه Blur Photo Background آیفون
برنامه Blur Photo Background آیفون

شاید برخی از عکس‌های شما واقعاً پس‌زمینه‌ی بدی نداشته باشند؛ ولی در این مواقع نیز پس‌زمینه‌ی آن را می‌توانید بهبود ببخشید. بسیاری از افراد با مشاهده‌ی تصاویری که زمینه‌ی آن‌ها محو شده است، آن عکس را نمایان‌تر و زیباتر در نظر می‌گیرند و برنامه‌ی Blur Photo Background انجام چنین کاری را برای کاربران آيفون بسیار آسان کرده است.

اپلیکیشن Blur Photo Background ابزارهای پیچیده و درعین‌حال ساده‌ای را برای محوکردن پس‌زمینه یا شیء ناخواسته یا حتی چهره‌ی فرد غریبه در تصاویر ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از انواع ویژگی‌های این برنامه مثل Gaussian Blur و Motion Blur و جلوه‌هایی مانند شیشه و پیکسل و موزاییک استفاده کنید. Blur Photo Background به‌‌رایگان منتشر شده است؛ ولی برخی از آیتم‌های درون‌برنامه‌ای و ابزارهای پیشرفته‌تر آن به پرداخت هزینه نیاز دارد.

۴. Object Removal AI Retouch Fix

برنامه Object Removal AI Retouch Fix آیفون
برنامه Object Removal AI Retouch Fix آیفون
برنامه Object Removal AI Retouch Fix آیفون

گاهی‌ اوقات، تنها راه برای نجات‌دادن عکس جدا‌کردن سوژه‌ی اصلی از پس‌زمینه است. Object Removal Lite یکی از برنامه‌های عالی روتوش عکس محسوب می‌شود که عملکرد آن در حذف اشیای اضافه‌ی پس‌زمینه بسیار عالی است.

Object Removal Lite با بهره‌گرفتن از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی و فناوری‌های پردازش تصویر، افراد، ساختمان‌ها، خطوط تلفن و حتی ایرادهایی که در هر عکس به‌طور‌دستی انتخاب می‌کنید، با کیفیت درخورتوجه حذف می‌کند. این برنامه امکانات دیگری نیز مثل فیلتر و توابع ویرایشی و ابزارهای روتوش را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

دانلود Object Removal Lite از اپ‌استور کاملاً رایگان است؛ اما مانند اکثر برنامه‌های مشابه، برای دسترسی به عملکردهای ویژه‌ی آن و حذف تبلیغات درون‌برنامه‌ای، باید اشتراک پریمیوم را بخرید. البته ابزارهای رایگان این اپلیکیشن نیاز اکثر کاربران را در حذف یا ویرایش پس‌زمینه‌ی عکس‌ها برطرف می‌کند.

۵. Blur Photo Background Editor

برنامه Blur Photo Background Editor آیفون
برنامه Blur Photo Background Editor آیفون
برنامه Blur Photo Background Editor آیفون

اگر تمایل دارید همگام محوکردن عکس‌های خود کمی خلاقانه‌تر عمل کنید، Blur Photo Editor Background یکی از بهترین گزینه‌ها برایتان خواهد بود. این برنامه ابزارهای جالبی ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها پس‌زمینه‌ی تصاویر را می‌توان به‌سرعت و به‌سادگی محو کرد. این اپلیکیشن ۱۰ جلوه‌ی تاری مختلف برای محوسازی پس‌زمینه‌ی عکس‌ها دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

افزون‌‌براین، Blur Photo Editor Background قابلیت‌هایی برای ویرایش عکس‌ها با وضوح چشمگیر دارد که با استفاده از آن‌ها، روی کوچک‌ترین جزئیاتی که شاید با محوکردن زمینه از بین بروند، می‌توان بزرگ‌نمایی کرد. این برنامه به‌‌رایگان در اپ‌استور منتشر شده است؛ ولی درصورت تمایل با خرید اشتراک حرفه‌ای، از عملکردها و ابزارهای اضافه‌ی آن نیز می‌توانید استفاده کنید.

۶. Focos

برنامه Focos آیفون
برنامه Focos آیفون
برنامه Focos آیفون

درحالی‌که کیفیت دوربین‌ آیفون‌های امروزی درمقایسه‌با مدل‌های چند سال گذشته کیفیت و امکانات بسیار بهتری ارائه می‌دهند، هنوز نمی‌توان آن‌ها را در سطح دوربین‌های DSLR در نظر گرفت. بااین‌حال، برنامه‌هایی مثل Focos امکاناتی دراختیارتان قرار می‌دهند تا عکس‌های حرفه‌ای‌تری با آیفون ثبت کنید؛ تصاویری که اغلب با جلوه‌ی محوسازی پس‌زمینه و فوکوس باکیفیت روی سوژه‌ی اصلی ایجاد می‌شوند.

Focos با امتیاز نزدیک به ۵ از ۵ و هزاران نظر مثبت در اپ‌استور، یکی از بهترین برنامه‌های آیفون برای کار روی پس‌زمینه‌ی تصاویر است. این اپلیکیشن امکان فوکوس روی سوژه‌ها را حتی پس از ثبت عکس فراهم می‌کند و با استفاده از آن بخش‌هایی مانند میدان دید را می‌توان تنظیم کرد.

از دیگر قابلیت‌های این ابزار می‌توان به امکان حذف پس‌زمینه‌های ناخواسته و محو‌کردن آن‌ها اشاره کرد. برنامه‌ی Focos رایگان است؛ ولی برخی از قابلیت‌ها و بخش آموزش‌های داخلی آن به خرید اشتراک نیاز دارند.

۷. LightX Photo Editor & Retouch

برنامه LightX Photo Editor & Retouch آیفون
برنامه LightX Photo Editor & Retouch آیفون
برنامه LightX Photo Editor & Retouch آیفون

آیا به حذف کامل پس‌زمینه‌ی تصاویر نیاز دارید؟ LightX Photo Editor & Retouch امکان انجام این‌ کار را فراهم می‌کند. این برنامه امکانات و ابزارهای یکپارچه‌ای مثل بُرش و تاری و حتی تغییر آسان پس‌زمینه‌ی تصاویر را دراختیارتان قرار می‌دهد.

پس‌ از بُرش سوژه‌ی مدنظر با LightX Photo Editor & Retouch، می‌توانید آن را روی پس‌زمینه‌ای جدید قرار دهید. علاوه‌براین، با استفاده از ویژگی‌های حرفه‌ای این برنامه ازجمله جلوه‌های رنگی، برچسب‌ها، قاب‌ها، شکل‌های فانتزی و فیلترها ظاهر تصاویرتان را زیباتر کنید. برنامه‌ی LightX Photo Editor & Retouch به‌‌رایگان دردسترس قرار دارد؛ اما درصورت نیاز، برخی اقلام درون‌برنامه‌ای اضافه‌ی آن را می‌توانید بخرید.

۸. Adobe Express

برنامه Adobe Express آیفون
برنامه Adobe Express آیفون
برنامه Adobe Express آیفون

ادوبی اکسپرس یکی از برنامه‌های قدرتمند برای ویرایش تصویر است که به شما اجازه می‌دهد تا پس‌زمینه‌ی عکس‌های خود را حذف کنید. این اپلیکیشن از الگوریتم‌های پیشرفته برای شناسایی زمینه و جداسازی آن از پیش‌زمینه‌ی عکس بهره می‌برد. علاوه‌براین با Adobe Express، به‌راحتی می‌توان از تصاویر دیگر به‌عنوان پس‌زمینه‌ی جدید عکس‌های خود استفاده کنید یا به‌طور کامل آن را در حال شفاف قرار دهید.

هنگامی‌که پس‌زمینه‌ی عکس خود را در Adobe Express در حالت شفاف قرار دهید، امکان استفاده از آن در برنامه‌های دیگر را نیز خواهید داشت.

۹. Pixelcut AI Photo Editor

برنامه Pixelcut AI Photo Editor آیفون
برنامه Pixelcut AI Photo Editor آیفون
برنامه Pixelcut AI Photo Editor آیفون

Pixelcut ازجمله برنامه‌های جذاب آیفون برای حذف پس‌زمینه از عکس‌های شما است. این اپلیکیشن از هوش مصنوعی برای شناسایی پس‌زمینه از سوژه‌ی اصلی موجود در تصاویر بهره می‌برد و دقت بسیار زیادی در جداسازی زمینه دارد.

برنامه‌ی Pixelcut طیف وسیعی از ویژگی‌ها ازجمله امکان افزودن پس‌زمینه‌ی جدید به عکس‌های حذف‌شده از زمینه‌ی آن‌ها را ارائه می‌دهد تا بتوانید فضای کلی تصاویر خود را با ابزارهای داخلی آن به‌طور کامل تغییر دهید. درواقع، این اپلیکیشن شما را از نصب چند برنامه برای حذف پس‌زمینه و اپ مجزا برای افزودن زمینه‌ی جدید بی‌نیاز می‌کند.

اگر شما هم برنامه‌های دیگری برای تغییر پس‌زمینه‌ی عکس‌ روی آیفون می‌شناسید، نام آن را به‌همراه تجربه‌ی استفاده‌ی خود با زومیت و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات