برگرداندن پیج اینستا و بازیابی اکانت اینستاگرام

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
اگر صفحه اینستاگرامتان را از دست داده‌اید، در این مقاله با تمام روش‌های برگرداندن پیج اینستا و بازیابی اکانت اینستاگرام آشنا شوید.
تبلیغات

از دست دادن حساب اینستاگرام یکی از بدترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند در دنیای مجازی اتفاق بیفتد. این موضوع برای صفحات تجاری یا هر صفحه‌ای با تعداد فالوور بالا یا حاوی اطلاعات شخصی بسیار ناگوارتر است.

در این مقاله سعی کرده‌ایم تمام روش‌های ممکن برای برگرداندن پیج اینستا و بازیابی اکانت اینستاگرام را توضیح دهیم. برای جلوگیری از تکرار غیرفعال شدن ناگهانی حسابتان همواره سعی کنید قوانین اینستاگرام را زیر پا نگذارید. ازاین‌رو به شما توصیه می‌کنیم مطالعه و به خاطر سپردن بخش «دلایل اصلی غیرفعال شدن پیج اینستاگرام» را فراموش نکنید.

دلایل اصلی غیرفعال شدن پیج اینستاگرام

گاهی بدون هیچ اخطار قبلی صفحه اینستاگرام شما غیرفعال می‌شود. در واقع دلایل زیادی برای غیرفعال شدن حساب اینستاگرام وجود دارد. بااینکه اینستاگرام دلیل غیرفعال شدن حساب را به‌طور شفاف بیان نمی‌کند، اما می‌گوید که این امر ناشی از نقض دستورالعمل‌های انجمن یا شرایط استفاده است.

معمولاً دارندگان تیک آبی می‌توانند به‌سرعت از طریق تماس با پشتیبانی اینستاگرام از دلیل اصلی غیرفعال شدن حسابشان اطلاع پیدا کنند. اما اگر کاربر عادی‌ای باشیم که اکانت اینستاگرامش بی‌خبر از همه‌جا از دست رفته است، باید به دلایل احتمالی بسنده کنیم. چند دلیل احتمالی برای غیرفعال شدن حساب اینستاگرام وجود دارد:

  • فعالیت‌های غیرقانونی مانند خرید یا فروش غیرمجاز
  • نفرت‌پراکنی و انتشار سخنان نفرت‌آمیز در نظرات یا پست‌ها
  • پست‌هایی که حاوی برهنگی هستند.
  • پست‌هایی که بیانگر خشونت گرافیکی هستند.
  • استفاده از کلماتی که در محیط اینستاگرام ممنوع است. این کلمات چه در ویدیو نوشته شده باشند چه در کپشن امتیاز منفی حساب می‌شوند.
  • استفاده از برنامه‌های شخص ثالث برای دسترسی به اینستاگرام

برگرداندن پیج اینستا و بازیابی اکانت اینستاگرام

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بازیابی اکانت غیرفعال شده اینستاگرام، ارسال درخواست تجدیدنظر با مشخصات خود به اینستاگرام است. با این حال، توجه داشته باشید که فقط تا ۳۰ روز از روزی که حساب شما غیرفعال شده است، می‌توانید درخواست تجدید نظر را ارسال کنید. پس از ۳۰ روز، حساب شما برای همیشه حذف خواهد شد. معمولاً فقط در صورتی می‌توانید حساب خود را بازیابی کنید که به اشتباه غیرفعال شده باشد.

به منظور تسریع روند، می‌توانید به ۳ روش مختلف درخواست تجدید نظر کنید که دو روش از طریق پر کردن فرم و دیگری از طریق ارسال ایمیل به پشتیبانی اینستاگرام است.

اگر فکر می‌کنید که صفحه اینستاگرامتان به‌اشتباه به‌‌دلیل نقض قوانین غیرفعال شده است باید دو فرم زیر را پر کنید و در نهایت ایمیلی به پشتیبانی بفرستید:

با مراجعه به لینک فرم اول آن را پر کنید. تمام مشخصات مانند نام کامل، آدرس ایمیل، شماره موبایل و آیدی اینستاگرام خود را وارد کنید و همچنین توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید حساب شما به اشتباه غیرفعال شده است.

به لینک فرم دوم مراجعه کرده و آن را پر کنید. نوع حساب خود را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که اگر حسابتان تجاری است و Yes را انتخاب می‌کنید، باید با آپلود اسناد مربوطه ثابت کنید که یک تجارت قانونی هستید.

برگرداندن پیج اینستا و بازیابی اکانت اینستاگرام

پس از ارسال هر دو فرم، مراحل زیر را دنبال کنید:

به تیم پشتیبانی اینستاگرام (support@instagram.com) ایمیل بزنید و دلایلی که فکر می‌کنید حساب شما به اشتباه غیرفعال شده است را توضیح دهید. از جملاتی مثل «متاسفم، دیگر این کار را انجام نخواهم داد» استفاده نکنید، زیرا به این معنی است که شما به اشتباه خود اعتراف می‌کنید پس ممکن است هرگز حساب خود را پس نگیرید.

اگر حسابتان به دلیل نقض مکرر مالکیت معنوی (شامل کپی‌رایت و تریدمارک) یا به اشتراک‌گذاری محتوای جعلی یا گمراه‌کننده غیرفعال شده است باید این فرم را پر کنید. توجه داشته باشید اگر حساب شما به هر دلیل دیگری غیرفعال شده باشد، ممکن است با پر کردن این فرم پاسخی دریافت نکنید. پس از تکمیل این فرم، ایمیلی حاوی دستورالعمل‌های بیشتر دریافت خواهید کرد. تا زمانی که این دستورالعمل‌ها را دنبال نکنید، ارسال درخواست تجدیدنظر خود را تمام نکرده‌اید.

بازگردانی پیجی که خودمان غیرفعال کردیم

اگر در گذشته به طور موقت حساب خود را غیرفعال کرده‌اید، و اکنون می‌خواهید دوباره به آن برگردید، تنها کافی است با اطلاعات حسابتان بار دیگر در اکانت خود لاگین کنید. برای اطلاعات دقیق‌تر به مقاله دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت و دائمی مراجعه کنید.

  • برنامه اینستاگرام را اجرا کنید.
  • در صفحه لاگین، نام کاربری و رمز عبور حساب اینستاگرامی را که می‌خواهید دوباره فعال شود، وارد کنید.
  • روی Login ضربه بزنید تا اکانت اینستاگرام شما بازیابی شود.

برگرداندن پیج اینستاگرام بدون ایمیل و شماره

فرض کنید نمی‌توانید وارد ایمیل خود شوید یا به یاد نمی‌آورید که از چه آدرس ایمیلی برای ثبت‌‌نام در اینستاگرام استفاده کرده‌اید. این اتفاق به‌خصوص زمانی رایج است که شما یک موبایل یا لپ‌تاپ جدید خریده‌اید اما داده‌ها را ذخیره نکرده‌اید. شاید هم شماره موبایل را تغییر دادید اما صفحه به شماره قدیمی متصل است و به آن دسترسی ندارید. دراین‌صورت چه کاری باید انجام دهید؟

اگر به خاطر نمی‌آورید که از چه ایمیل و شماره تلفنی استفاده کرده‌اید، اکانت اینستا را با استفاده از نام کاربری بازیابی کنید. برای اطلاع از چگونگی این روش، بخش بعدی را مطالعه کنید.

اگر نتوانستید هیچ‌یک از اطلاعات لازم را پیدا کنید، تنها راه مراجعه به بخش Help Center و ارتباط با customer service اینستاگرام است. هرچند ممکن است جواب درستی نگیرید ولی می‌توانید شانستان را امتحان کنید.

بازیابی اکانت اینستاگرام با نام کاربری

اگر به خاطر نمی‌آورید که از چه ایمیل و شماره تلفنی استفاده کرده‌اید، اکانت اینستا را با استفاده از نام کاربری بازیابی کنید.

اگر به خاطر ندارید از چه ایمیل، شماره تلفن و نام کاربری استفاده کرده‌اید، سایر رسانه‌های اجتماعی خود را جستجو کنید، شاید بتوانید ردی از حساب ازدست‌رفته خود پیدا کنید. همچنین ‌می‌توانید از دوستانتان پرس‌وجو کنید شاید آن‌ها نام کاربری شما را به خاطر داشته باشند.

  • در صفحه لاگین روی Get help logging in یا Forgot password ضربه بزنید.
  • نام کاربری خود را وارد کنید تا ایمیلی حاوی لینک یا کد به آدرس ایمیل شما ارسال شود.
درخواست لینک ورود از اینستاگرام

معمولاً با دیدن ابتدا و انتهای شماره یا آدرس ایمیل می‌توانید حدس بزنید که از کدام خط یا ایمیل خود استفاده کرده‌اید.

بازیابی اکانت اینستاگرام با شماره تلفن

  • در صفحه ورود به سیستم، برای اندروید روی Get help logging in ضربه بزنید و برای آیفون روی ?Forgot password.
  • برای بازیابی اکانت اینستاگرام با شماره تلفن، روی Phone ضربه بزنید. شماره تلفنتان را وارد کنید.
  • کد ورود به شماره تلفنی که وارد کرده‌اید،‌ ارسال خواهد شد. کد را در صفحه اینستاگرام وارد کنید تا به حسابتان بروید.
  • نام کاربری، آدرس ایمیل یا شماره تلفن مرتبط با حساب خود را وارد کنید، سپس روی Next ضربه بزنید.

بازیابی اکانت اینستاگرام با ایمیل

  • در صفحه ورود به سیستم، برای اندروید روی Get help logging in ضربه بزنید و برای آیفون روی ?Forgot password.
  • برای بازیابی اکانت اینستاگرام با شماره تلفن، روی Username ضربه بزنید. آدرس ایمیلتان را وارد کنید.
  • لینک بازیابی حساب به آدرس ایمیلی که وارد کرده‌اید،‌ ارسال خواهد شد. به ایمیلتان بروید و لینک را باز کیند تا وارد حساب اینستای خود شوید.
بازیابی اکانت اینستاگرام با ایمیل

بازگردانی پیج اینستاگرام غیرفعال شده به دلیل کپی رایت

اگر حسابتان به دلیل نقض مکرر کپی‌رایت غیرفعال شده است باید این فرم را پر کنید. توجه داشته باشید از این فرم فقط باید برای بازگردانی پیج اینستاگرام غیرفعال شده به دلیل کپی رایت استفاده کنید. اگر حساب شما به هر دلیل دیگری غیرفعال شده باشد، ممکن است با پر کردن این فرم پاسخی دریافت نکنید.

پس از تکمیل این فرم، ایمیلی حاوی دستورالعمل‌های بیشتر دریافت خواهید کرد. تا زمانی که این دستورالعمل‌ها را دنبال نکنید، ارسال درخواست تجدیدنظر خود را تمام نکرده‌اید.

بازگردانی پیج اینستاگرام هک شده

در مقاله آموزش جامع اینستاگرام توضیح دادیم که انجام یک سری اقدامات برای اطمینان از امنیت آنلاینتان آسان‌تر از مقابله با عواقب آن است. مهم نیست که چه چیزی باعث هک شده است، باید سریع عمل کنید.

اگر فکر می‌کنید حساب اینستاگرام شما هک شده است یا اینکه هیچ راهی برای دسترسی به آن مثل آیدی، شماره تلفن و ایمیل ندارید، باید گزارش هک شدن اکانتتان را به اینستاگرام بدهید.

برای اطلاع از تمام جزئیات به مقاله چگونه از هک شدن اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کنیم سر بزنید.

بازگردانی پیج اینستاگرام حذف شده

اگر شما یا شخصی که اطلاعات ورود به سیستم شما را دارد، اکانت اینستاگرام شما را حذف کرده باشد، نمی‌توانید آن را بازیابی کنید. به همین دلیل باید در به اشتراک‌گذاری اطلاعات ورود به سیستم خود با دوستان و خانواده بسیار مراقب باشید. اگر ایمیلی در مورد فعالیت مشکوک دریافت کردید، آن را بسیار جدی بگیرید و رمز عبور خود را تغییر دهید.

اگرچه نمی‌توانید حساب حذف شده اینستاگرام را بازگردانید، اما می‌توانید با استفاده از همان آدرس ایمیل یا شماره تلفن یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید.

سوالات متداول زومیت

  • دلایل اصلی غیرفعال شدن پیج اینستاگرام چیست؟

    اینستاگرام دلیل غیرفعال شدن حساب را به‌طور شفاف بیان نمی‌کند، اما می‌گوید که این امر ناشی از نقض دستورالعمل‌های انجمن یا شرایط استفاده است. دلایل احتمالی می توانند شامل موارد زیر باشند:

    • فعالیت‌های غیرقانونی مانند خرید یا فروش غیرمجا
    • نفرت‌پراکنی و انتشار سخنان نفرت‌آمیز در نظرات یا پست‌ها
    • پست‌هایی که حاوی برهنگی هستند.
    • پست‌هایی که بیانگر خشونت گرافیکی هستند.
    • استفاده از کلماتی که در محیط اینستاگرام ممنوع است. این کلمات چه در ویدیو نوشته شده باشند چه در کپشن امتیاز منفی حساب می‌شوند.
    • استفاده از برنامه‌های شخص ثالث برای دسترسی به اینستاگرام
  • برگرداندن پیج اینستا و بازیابی اکانت اینستاگرام ممکن است؟

    پاسخ به این سوال به دلیل غیرفعال شدن حساب اینستاگرام شما برمی‌گردد. اگر از دلیل غیرفعال شدن حسابتان مطمئن نیستید با پر کرد فرم‌های تجدید نظر و ایمیل زدن به پشتیبانی اینستاگرام می‌توانید شانس برگرداندن پیج اینستا و بازیابی اکانت اینستاگرام خود را امتحان کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات