رمزنگاری سرتاسری به چت‌های گروهی Messages گوگل اضافه می‌شود

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد گوگل درحال آزمایش رمزنگاری سرتاسری در گروه‌های اپلیکیشن Messages خود است.
تبلیغات

یکی از کاربران ردیت اعلام کرده پیام رمزنگاری‌شده‌ای ازطرف اعضای یکی از گروه‌های خود در برنامه‌ی Google Messages دریافت کرده است و افرادی که در این گروه حضور دارند فقط از اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل یا Messages RCS سامسونگ استفاده می‌کنند. رمزنگاری سرتاسری تضمین می‌کند که محتوای پیام‌ها فقط دردسترس گیرندگان مجاز قرار بگیرد و بدین‌ترتیب گوگل و شرکت‌های مخابراتی قادر به مشاهده‌ی پیام‌های کاربران نخواهند بود.

به‌نوشته‌ی AndroidCentral، یکی دیگر از کاربران ردیت با بررسی منوی رفع‌اشکال برنامه‌ی Messages گوگل متوجه شد که قابلیت رمزنگاری سرتاسری برای چت‌های گروهی این اپلیکیشن فعال است. پیام‌های رمزنگاری‌شده در برنامه‌ی Messages گوگل با نماد قفل‌ کوچک در زیر متن آن‌ها مشخص می‌شوند. درحالی‌که غول جستجوی اینترنت این ویژگی را اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ برای چت‌های خصوصی دونفره ارائه داد، در رویداد I/O 2022 اعلام کرد که ویژگی مذکور برای چت‌های گروهی نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

پیام های رمزنگاری شده گروه های Messages گوگل

گوگل در پست وبلاگی خود اشاره کرده است که رمزنگاری سرتاسری گروه‌ها، ابتدا در اواخر سال جاری به نسخه‌های بتا اپلیکیشن Messages اضافه خواهد شد. ارائه‌ی این ویژگی به پیام‌رسان گوگل نسبت به سایر پلتفرم‌های مشابه، کمی دیرتر صورت گرفته است زیرا درحال‌حاضر بسیاری از پیام‌رسان‌های اندرویدی از قابلیت مذکور بهره می‌برند.

شایان‌ذکر است برای استفاده از قابلیت رمزنگاری سرتاسری در چت‌های گروهی برنامه‌ی پیام‌رسان گوگل، همه‌ی اعضای گروه باید این قابلیت امنیتی را فعال کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات