فایرفاکس 106 با قابلیت ویرایش فایل‌های PDF منتشر شد

چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین نسخه‌ی مرورگر فایرفاکس قابلیت کاربردی ویرایش فایل‌های PDF را ارائه می‌دهد. علاوه‌براین با فایرفاکس ویو (Firefox View) می‌توانید کار خود روی این مروگر را ازجایی‌که در سایر مرورگرها متوقف کرده‌اید، ادامه دهید.
تبلیغات

اگر با فایل‌های PDF سروکار دارید و باید آن‌ها را ویرایش و امضاء کنید، چنین کاری حتی با مروگرهای مدرن می‌تواند تاحدودی دردسرساز باشد. اکنون فایرفاکس ۱۰۶ با قابلیت ویرایش PDF دردسترس شما است که می‌توان با استفاده از آن، مشکل فوق را حل کرد.

برای دانلود جدیدترین نسخه‌ی فایرفاکس می‌توانید به این پیوند مراجعه کنید. به‌روزرسانی جدید این مرورگر به‌ کاربران اجازه می‌دهد متن و امضای خود را به اسناد PDF اضافه یا روی بخش‌های موردنظر علامت‌گذاری کنند. برای استفاده از این ابزارها، فایل PDF را با مرورگر باز کنید و از گزینه‌های نشانه‌گذاری در سمت راست بالا، برای اعمال تنظیمات موردنظرتان استفاده کنید. شما می‌توانید فیلدهای موجود را پر کرده یا یک کادر متنی برای ارائه‌ی توضیحات، به آن اضافه کنید. علاوه‌براین درصورت تمایل می‌توانید فایرفاکس را به‌عنوان مروگر PDF پیش‌فرض برگزینید.

به‌نوشته‌ی PCWrold، فایرفاکس ۱۰۶ گزینه‌ی Firefox view را نیز دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد زمانی‌که از گوشی خود به رایانه‌ی رومیزی متصل می‌شوید، تجربه‌ی مرور شما همچنان ادامه یابد. می‌توان روی گوشی هوشمند یک سایت را بارگذاری کرد و سپس با کلیک روی تب فایرفاکس ویو در نسخه‌ی دسکتاپ این مرورگر، وب‌سایت موردنظر را دقیقاً از همان‌جایی‌که در نسخه‌ی موبایل رها شده است، مشاهده کرد. علاوه‌براین، فهرست دقیقی از سایت‌های بازدید‌شده را بدون توجه به دستگاهی که از آن استفاده کرده‌اید مشاهده خواهید کرد. البته برای انجام این کار باید یک حساب فایرفاکس داشته باشید و وارد آن شوید. علاوه‌براین برای بهره بردن از قابلیت مذکور باید روی نسخه‌ی موبایل نیز وارد حساب خود شوید.

ویرایش PDF در فایرفاکس

باید اشاره کنیم که امکان ویرایش فایل‌های PDF روی مرورگرهای دیگر نیز وجود دارد که ازجمله می‌توان به مایکروسافت اج اشاره کرد. شایان‌ذکر است که مواردی مثل اظهارنامه‌ی مالیاتی باید فیلدهای قابل ویرایش ارائه دهند تا بتوان درآمدهای خود را در آن وارد کرد و علاوه‌براین امکان وارد کردن چک‌باکس‌های قابل‌کلیک باید دردسترس کاربر باشد. اج و فایرفاکس ابزاری برای امضای دیجیتال اسناد PDF ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید برای امضای این فایل‌ها، از خدمات شخص‌ثالث مثل Docusing استفاده کنید. البته باید به‌خاطر داشته باشید که پس‌از اتمام کار، PDF را روی رایانه‌ی شخصی خود ذخیره کنید.

قابلیت ویرایش فایل‌های PDF در مرورگرها، یکی از ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که اخیراً موردتوجه کاربران عصر وب مدرن بوده است. دسترسی به امکاناتی که بتوان با بهره گرفتن از آن‌ها، این نوع اسناد را بدون نیاز به چاپ، امضا و برای مقصد موردنظر ارسال کرد، بسیار کاربری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات