Unison، اپ جدید اینتل برای اتصال یکپارچه دستگاه‌های اندروید و iOS به کامپیوترهای شخصی، معرفی شد

سه‌شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
اینتل با معرفی اپ Unison، به کاربران تلفن‌های هوشمند اندروید و iOS اجازه می‌دهد به‌صورت یکپارچه دستگاه خود را به کامپیوتر شخصی متصل کنند.
تبلیغات

اینتل اپ جذاب جدیدی به نام Unison را معرفی کرده است که هدف آن اتصال «یکپارچه» کامپیوترهای مجهز به اینتل به تلفن‌های هوشمند (اندروید و iOS) است.

به‌گزارش ورج‌، اینتل می‌گوید «فرایند جفت‌سازی ساده» است و اپ Unison به کامپیوترهای شخصی اجازه می‌دهد چهار ویژگی مهم تلفن را دراختیار کاربران قرار دهند:

  • امکان برقراری و پاسخ به تماس
  • اشتراک‌گذاری فایل‌ها و عکس‌ها (تصاویر و سایر فایل‌های موجود روی تلفن در گالری Unison در کامپیوتر شخصی نمایش داده می‌شوند)
  • امکان ارسال و دریافت و پیام کوتاه
  • امکان دریافت و حتی پاسخ در بعضی مواقع به اعلان‌های تلفن‌همراه

جاش نیومن، معاون و مدیر نوآوری موبایل اینتل، در مصاحبه‌ی اخیرش گفت:

مزیتی که این سرویس به کاربران می‌دهد، آن است که دیگر نیازی نیست تلفن خود را براساس کامپیوتر شخصی‌شان انتخاب کنند. آن‌ها می‌توانند گوشی اندروید یا iOS داشته باشند و با این اپ به کامپیوتر خود متصل شوند. وقتی در حال کار با لپ‌تاپ هستید و اعلان یا پیامکی در تلفن خود دریافت می‌کنید، لازم نیست گوشی هوشمند را از کیف خود دربیاورید و مستقیم می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید.

نیومن می‌گوید صاحبان گوشی‌های iOS ممکن است در تجربه‌ی کاربری خود با Unison شاهد «تمایزهای ظریفی» درمقایسه‌با اندرویدی‌ها باشند؛ اما اکثر قابلیت‌های اصلی یکسان خواهد بود. به‌گفته‌ی وی، عمدتاً کاربران آیفون به برخی از ویژگی‌های پیام‌رسانی پیشرفته‌تر ازجمله پیام‌رسانی چندجانبه (multiparty messaging) دسترسی ندارند؛ درحالی‌که کاربران اندرویدی این امکان را خواهند داشت.

Unison در ابتدا نسخه‌ی نسبتاً محدودی خواهد داشت و امسال روی لپ‌تاپ‌های انتخابی اینتل Evo با پردازنده‌های نسل دوازدهم از ایسر و HP و لنوو عرضه خواهد شد. اینتل قصد دارد سال آینده این ویژگی را به طرح‌های نسل سیزدهم بیشتری گسترش دهد.

برخی از تولیدکنندگان مانند سامسونگ، درحال‌حاضر ویژگی‌هایی ارائه می‌دهند که می‌توانند تجربه‌ای نسبتاً یکپارچه بین کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های تلفن‌همراه خودشان ایجاد کنند. باوجوداین، این اپ هنوز پیشرفتی هیجان‌انگیزی برای اینتل به‌نظر می‌رسد که اخیراً در رقابت با تراشه‌های اپل و AMD است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات