ظاهراً برخی تصاویر قدیمی آپلودشده در سرویس گوگل Photos آسیب دیده‌اند

سه‌شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برخی تصاویر آپلودشده در سرویس گوگل Photos در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، با مشکل افت کیفیت و گاه پیکسل‌های سیاه‌وسفید مواجه شده‌اند.
تبلیغات

گوگل Photos ابزاری بسیار قدرتمند برای حفظ امن خاطرات دیجیتالی شما محسوب می‌شود و نکات و ترفندهای زیادی برای استفاده از همه‌ی قابلیت‌های آن وجود دارد. این سرویس می‌تواند تصاویر و ویدئوهای شما را با کیفیت درخورتوجه در فضای ابری نگه‌داری کند و با بهره‌گرفتن از قابلیت یادگیری ماشینی هوشمند، جست‌وجو میان این محتوا را آسان‌تر کند. اکنون برخی کاربران گزارش‌هایی درباره کاهش کیفیت و خرابی برخی تصاویر قدیمی آپلود‌شده در این سرویس مطرح کرده‌اند.

تعدادی از کاربران در انجمن پشتیبانی گوگل و ردیت، از مشکل افت کیفیت و آسیب‌دیدن تصاویر قدیمی آپلود‌شده در اپلیکیشن Photos گوگل شکایت کرده‌اند. این گزارش‌ها برای اولین‌بار حدود دو روز قبل مشاهده شد که نشان می‌دهند عکس‌هایی که تحت‌تأثیر این مسئله قرار دارند، به‌‌طور مشابهی آسیب دیده‌اند.

به‌نوشته‌ی AndroidPolice، در برخی از تصاویر خطوط و نقطه‌هایی مثل پیکسل‌های حذف‌شده وجود دارد که با پیکسل‌های سیاه‌وسفید جایگزین شده‌اند. بیشتر این مصنوعات از خطوط تصادفی تشکیل شده‌اند و به‌نظر می‌رسد داده‌های تصویر برای برخی نواحی آن وجود ندارد.

اشکال و فرم‌هایی که به‌ این روش ایجاد می‌شوند، تقریباً هنری به‌نظر می‌رسند؛ اما این مورد احتمالاً چیزی نیست که بخواهید روی تصاویر خاطره‌انگیز قدیمی خود مشاهده کنید. درادامه، می‌توانید نمونه‌هایی از این تصاویر آسیب‌دیده را مشاهده کنید.

نمونه تصویر آسیب دیده در گوگل Photos
نمونه تصویر آسیب دیده در گوگل Photos
نمونه تصویر آسیب دیده در گوگل Photos
نمونه تصویر آسیب دیده در گوگل Photos

به‌نظر می‌رسد بسیاری از تصاویری که تحت‌تأثیر مشکل یادشده قرار گرفته‌اند در فاصله‌ی زمانی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ روی سرویس Photos گوگل آپلود شده‌اند. همچنین، در برخی از گزارش‌های کاربران به بازه‌ی زمانی می ۲۰۱۳ تا می ۲۰۱۵ اشاره شده است.

روش حل مشکل تصاویر آسیب‌دیده در Google Photos

خبر خوش این است که روشی برای رفع مشکل تصاویر آسیب‌دیده در گوگل Photos وجود دارد. گفته می‌شود با پاک‌کردن حافظه‌ی نهان اپلیکیشن Photos و بازکردن مجدد تصاویر آسیب‌دیده و سپس مشاهده‌ی نسخه‌ی بدون مشکل آن، مصنوعات اضافه‌ی ایجاد‌شده از بین خواهند رفت.

بدین‌ترتیب، به‌نظر می‌رسد گوگل همچنان تصاویر اصلی را روی سرور خود نگه می‌دارد. این امکان وجود دارد که برخی مشکلات در فرایند انتقال تصاویر از سرورهای گوگل به برنامه‌ی Photos باعث ایجاد این مشکل شده باشد؛ به‌طور‌ی‌که پیکسل‌های تکی روی نسخه‌ی گوشی یا نسخه‌ی تحت‌وب این سرویس دیده نمی‌شود.

درهرصورت، توصیه‌ می‌شود برای نگه‌داری تصاویر قدیمی خود صرفاً به سرویس Photos گوگل تکیه نکنید و همیشه یک نسخه‌ی پشتیبان از آن‌ها را در جای دیگری نگه‌ دارید. البته این پیشنهاد درباره‌ی همه‌ی محتوایی که در فضای ابری ذخیره کرده‌اید، صدق می‌کند.

درواقع، بهترین راهکار این است که همیشه یک نسخه‌ی آفلاین از فایل‌های مهم خود روی هارد دیسک‌های اکسترنال یا حافظه‌های فلش نگه دارید تا درصورت بروز مشکل در سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری، همچنان به داده‌های خود دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات