امکان مشاهده نظرات ثبت‌شده برای برنامه‌های پلی‌استور بر اساس نوع دستگاه، فراهم شد

پنج‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گوگل حدود یک‌سال قبل اعلام کرد به‌زودی در گوگل‌پلی امکانی ارائه خواهد داد تا کاربران با استفاده از آن، بازخوردهای سایرین را درمورد اپلیکیشن‌ها براساس نوع دستگاه آن‌ها مشاهده کنند.
تبلیغات

گوگل قابلیت جدیدی به فروشگاه اپلیکیشن خود اضافه کرده است که بررسی نظرات سایرین را درمورد برنامه‌ها، بسیار آسان‌تر می‌کند. این ویژگی نظرات کاربران را براساس نوع دستگاهی که از آن استفاده می‌کنند نمایش خواهد داد. به‌عنوان مثال می‌توان فقط بازخوردهای ارسال‌شده ازطرف کاربران کروم‌بوک را مشاهده کرد تا بدین‌طریق از بهترین و نزدیک‌ترین تجربه‌های کاربری دیگران برای تصمیم‌گیری برای نصب اپ‌ها استفاده کرد. این تغییر که خبر آن اولین‌بار در اگوست ۲۰۲۱ اعلام شد، سرانجام در فروشگاه پلی‌استور دردسترس قرار گرفته است.

به گزارش ورج، اکنون در بخش نظرات برنامه‌های پلی‌استور، بخش جدیدی اضافه شده است که فقط بازخورد افرادی راکه از دستگاه مشابه دستگاه شما استفاده می‌کنند نمایش خواهد داد. اگر از گوشی‌های تاشو استفاده می‌کنید و به نظرات اپلیکیشن یوتیوب در فروشگاه پلی مراجعه کنید، فهرست بازخوردهای نمایش‌ داده‌شده به شما با فردی که با گلکسی S22 به بخش نظرات این برنامه مراجعه کند، تفاوت خواهد داشت.

قابلیت جدید نظرات در پلی استور گوگل

مشاهده‌ی بازخوردهای کاربرانی که از گوشی یا تبلت مشابه دستگاه شما استفاده می‌‌کنند، با گسترش برنامه‌های اندرویدی که با انواع دستگاه‌ها سازگاری دارند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. افرادی که از تبلت‌های بزرگ می‌کنند نسبت به کسی که یک برنامه را روی گوشی هوشمند خود اجرا می‌کند، تجربه‌ی کاربری متفاوتی از کار با آن اپلیکیشن خواهند داشت. علاوه‌براین احتمال دارد بازخورد افرادی که از گوشی‌های تاشو استفاده می‌کنند با دارندگان گوشی‌های معمولی متفاوت باشد. همچنین درصورتی‌که بخواهید از نسخه‌ی WearOS یک برنامه استفاده کنید، مسلماً تجربه‌ی سایرین درمورد نسخه‌ی مخصوص گوشی‌ هوشمند آن برنامه برای شما اهمیت نخواهد داشت.

میشال رحمان از Esper و همچنین پست وبلاگی گوگل به این موضوع اشاره دارند که از نظر فروشگاه پلی‌استور، تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو در یک دسته‌بندی قرار می‌گیرند. اگرچه این دسته‌بندی برای دستگاه‌های مثل گلکسی زدفولد ۴ یا سرفیس Duo مایکروسافت که به‌ترتیب از نمایشگرهای ۷٫۶ اینچی و ۸٫۳ اینچی بهره می‌برند، کاملاً درست به‌نظر می‌رسد، اما قرارگیری محصولی مثل گلکسی زدفلیپ ۴ با نمایشگر ۶٫۷ اینچی بین دستگاه‌هایی مثل گلکسی تب S8 اولترا با نمایشگر ۱۴٫۶ اینچی، چندان منطقی نیست.

شایان‌ ذکر است که فروشگاه اپلیکیشن گوگل به‌جای مدل خاص دستگاه‌ها درواقع نوع آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهد. بااین‌حال، پلی‌استور امکان تنظیم دستی این قابلیت را نیز فراهم کرده و اگر به بخش رتبه‌بندی و بازخوردهای اپلیکیشن‌ها مراجعه کنید و سپس روی دکمه‌ی فیلتر ضربه بزنید، قادر خواهید بود فقط نظراتی را مشاهده کنید که ازطرف دارندگان دستگاه‌های مشابه گوشی یا تبلت شما ارسال شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات