اینستاگرام نمایش پست‌های حساس به نوجوانان را به‌صورت پیش‌فرض محدود می‌کند

جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینستاگرام میزبان چند قابلیت جدید شده است تا به پلتفرم سالم‌تری برای افراد نوجوان تبدیل شود. این شبکه‌ی اجتماعی به‌صورت پیش‌فرض نمایش محتواهای حساس را برای نوجوانان به‌شدت محدود می‌کند.
تبلیغات

اینستاگرام در بیانیه‌ای می‌گوید در حال اضافه کردن قابلیت جدیدی به پلتفرم خود است تا تنظیمات نمایش محتواهای حساس را برای کاربران جدیدی که زیر ۱۶ سال سن دارند به‌صورت پیش‌فرض در محدودترین حالت ممکن (Less) قرار دهد. افراد نوجوانی که پیش‌تر در Instagram حساب کاربری ساخته‌اند با نوتیفیکیشنی روی صفحه مواجه می‌شوند که آن‌ها را به فعال کردن تنظیمات یادشده ترغیب می‌کند.

اینستاگرام می‌گوید با فعال شدن تنظیمات جدید، الگوریتم این شبکه‌ی اجتماعی فیلتری سنگین روی محتواهای حساس که در تمامی بخش‌های پلتفرم (نظیر صفحه‌ی فید، بخش جست‌و‌جو، اکسپلور، صفحات هشتگ، ریلز و بخش پیشنهاد حساب‌های کاربری) نمایش داده می‌شوند، اعمال می‌کند.

حالت Standard در تنظیمات محتواهای حساس به کاربران امکان می‌دهد صرفاً برخی از محتواهایی را که حساس تلقی می‌شوند مشاهده کنند. حالت Less محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌کند و حالت More محتواهای حساس بیشتری را در پلتفرم به نمایش درمی‌آورد.

کاربرانی که بالای ۱۸ سال سن دارند می‌توانند به انتخاب خود یکی از سه حالت Less ،Standard یا More را فعال کنند اما نوجوانان صرفاً به حالت‌های Standard و Less دسترسی دارند.

اینستاگرام حدوداً دو ماه پیش حالت Less را به پلتفرم خود اضافه کرد. یک هفته بعد تغییراتی در الگوریتم اینستاگرام اعمال شد تا افراد نوجوان کمتر پست‌های مربوط به مقایسه‌ی ظاهر افراد را ببینند. همچنین در صورتی که این گروه از کاربران زمان بیش‌ازحدی را صرف مشاهده‌ی محتواهایی به‌خصوص کنند، اینستاگرام آن‌ها را به سایر محتواها هدایت می‌کند.

تنظیمات حریم خصوصی پیش فرض جدید اینستاگرام Instagram برای افراد نوجوان

به گزارش ورج،‌ اینستاگرام مشغول کار روی قابلیت جدیدی است که به نوجوانان امکان می‌دهد تعامل سایر حساب‌ها با پست‌هایشان را محدود کنند. در این پروژه‌ی آزمایشی از افراد نوجوان خواسته می‌شود نگاهی به تنظیمات حریم خصوصی و امنیت بیاندازند و تعیین کنند که چه کسانی می‌توانند پست‌های آن‌ها را بازنشر کنند و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها پیام دهند.

قابلیت کنترل محتوای حساس در سال ۲۰۲۱ به اینستاگرام اضافه شد. این فیلتر در تلاش است جلوی نمایش محتوای آسیب‌زننده و نامناسب را در صفحه‌ی اکسپلور بگیرد. اینستاگرام در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش رقابت از سوی تیک تیک بیش از پیش روی الگوریتم پیشنهاد محتوا متمرکز شده و به همین دلیل قابلیت کنترل محتوای حساس اهمیت بسیار زیادی برای حفظ سلامت این پلتفرم دارد.

بسیاری از افراد فعال در حوزه‌ی هنر از قابلیت جدید اینستاگرام انتقاد کردند، چون این فیلتر باعث می‌شود محتواهای حساب‌های کاربری آن‌ها به افراد کمتری نشان داده شود. اینستاگرام در وب‌سایت رسمی خود توضیح داده است که چه محتواهایی را به‌عنوان محتوای حساس دسته‌بندی می‌کند. به گفته‌ی اینستاگرام، پست‌های شامل تصاویر خشونت‌آمیز و جنسی جزو این دسته از پست‌ها هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات