ادغام Google Duo و Meet با انتشار جدیدترین به‌روزرسانی Duo آغاز شد

شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گوگل سرانجام با انتشار به‌روزرسانی جدید برای اپلیکیشن Duo، ادغام این پلتفرم را با سرویس Meet خود رسماً آغاز کرد.
تبلیغات

گوگل از مدتی قبل در حال برنامه‌ریزی برای ادغام دو سرویس Duo و Meet است. چند هفته قبل، این شرکت برنامه‌های خود را برای ترکیب این دو اپلیکیشن منتشر کرد. فون‌آرنا می‌گوید این ادغام سرانجام اکنون در حال انجام است و به‌روزرسانی جدید Duo برای اندروید و iOS آغازگر این راه است. پیش‌از‌این، گوگل به‌روزرسانی Duo را با ارائه‌ی قابلیت برگزاری جلسه‌های آنلاین منتشر کرد. اکنون این آپدیت برای کاربران اندروید و iOS به‌طور مرحله‌ای عرضه می‌شود. در این نسخه‌ی جدید نماد برنامه هم تغییر خواهد کرد و اعلان جدیدی با عنوان «Duo به Meet ارتقا یافته است» معرفی شده است.

این تغییر باید در همه‌ی بخش‌ها اعمال شود و گوگل نام تجاری Duo را در نسخه‌ی وب این اپلیکیشن نیز به‌روزرسانی کرده و اکنون نماد و نام Meet جایگزین آن شده است. انتظار می‌رود این ادغام تا ماه سپتامبر تکمیل شود و پس‌از‌آن برنامه‌ی به‌روزشده‌ی Meet با ویژگی تماس‌های ویدئویی و امکان برگزاری جلسات به‌طورگسترده برای کاربران اندروید و iOS دردسترس قرار خواهد گرفت. علاوه‌براین، در ماه‌های آینده گوگل قصد دارد پیوند duo.google.com را به meet.google.com/calling تغییر مسیر دهد.

ناگفته نماند برنامه‌ی قدیمی Meet تا مدت معینی به‌عنوان اپلیکیشنی با قابلیت ایجاد قرار ملاقات آنلاین، اما بدون ویژگی‌های تماس ویدئویی Duo باقی خواهد ماند. انتظار می‌رود گوگل پس از تکمیل ارتقای Duo، اپلیکیشن قدیمی Meet را نیز به‌تدریج بازنشسته کند. به‌روزرسانی Duo اکنون به‌صورت مرحله‌ای شروع می‌شود؛ یعنی ابتدا تعداد کمی از کاربران آن را دریافت خواهند کرد و پس از مدتی، به‌طورگسترده‌تر برای همه‌ی کاربران ارائه خواهد شد.

ادغام Meet و Duo، یک پلتفرم تماس ویدیویی و جلسه‌ی آنلاین ایجاد می‌کند

اوایل ماه ژوئن، گوگل ادغام Duo و Meet را رسماً اعلام کرد. هدف از انجام این کار، ایجاد پلتفرمی جدید است که می‌توان ازطریق آن تماس‌های ویدئویی و جلسه‌های آنلاین را برگزار کرد. این پلتفرم با نام Meet به فعالیتش ادامه خواهد داد؛ اما ادغام این دو سرویس به‌چه معنا است؟

اول از همه، Meet درحال‌حاضر پلتفرمی ویدئویی است که هدف اصلی‌اش، ارائه‌ی بستری برای برقراری تماس‌های ویدئویی با تعداد زیادی از افراد (به‌عنوان مثال برگزاری جلسات کاری آنلاین) است. درمقابل، Duo برنامه‌ی چت ویدئویی رایگانی است که شباهت زیادی به فیس‌تایم اپل دارد و اساساً به‌جای کنفرانس‌های بزرگ، چت‌های تصویری یک‌به‌یک را هدف قرار می‌دهد.

ادغام این دو برنامه با ارتقای Duo به Meet انجام خواهد شد. انتظار می‌رود Meet کنونی با نام Meet Original تا مدتی به فعالیتش ادامه دهد و ادغام دو سرویس اشاره‌شده با نام Meet خواهد بود و درنتیجه، Duo چند قابلیت جدید دریافت خواهد کرد.

زمانی‌که Duo کاملاً با ویژگی‌های Meet دردسترس قرار گیرد، می‌توان پس‌زمینه‌ی تماس‌ها و جلسات آنلاین را سفارشی‌سازی کرد. از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم جدید می‌توان به امکان برنامه‌ریزی جلسات، چت درون جلسه‌ها، اشتراک‌گذاری زنده‌ی محتوا هنگام برگزاری جلسات و دریافت زیرنویس هم‌زمان اشاره کرد. علاوه‌براین، محدودیت تماس‌های ویدئویی از ۳۲ به ۱۰۰ نفر ارتقا می‌یابد.

درنهایت، کاربران می‌توانند از ابزارهای دیگر گوگل ازجمله Messages، اسیستنت، تقویم، جیمیل و سایر سرویس‌های این شرکت در پلتفرم جدید بهره ببرند. محبوبیت Meet در طول دوران همه‌گیری کرونا افزایش یافت؛ زیرا بسیاری از افراد از آن به‌عنوان بستری برای برگزاری کنفرانس‌های کاری و جلسات آنلاین آموزشی و تماس‌های ویدئویی استفاده کردند. این شرایط باعث شد Meet به‌ انتخاب آشکار گوگل برای تمرکز بر ارائه‌ی خدمات تماس‌های ویدئویی و صوتی تبدیل شود.

پیش‌از‌این، گوگل گفته بود:

ما برای ارائه‌ی تجربه‌ی ارتباط میان همه‌ی کاربران بسیار هیجان‌زده هستیم تا فناوری‌های تماس تصویری و جلسات آنلاین را در راهکاری واحد و قدرتمند و یکپارچه ارائه دهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات