مایکروسافت اج ویرایش تصاویر قبل از ذخیره آن‌ها را امکان‌‌پذیر می‌کند

جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی آزمایشی مرورگر اج میزبان قابلیت جدیدی شده که ویرایش تصاویر وب را قبل از ذخیره کردن آن‌ها امکان‌پذیر می‌کند. این قابلیت احتمالاً بعدا به‌صورت عمومی منتشر می‌شود.
تبلیغات

مایکروسافت در حال کار روی ابزار جدیدی برای Microsoft Edge است که ذخیره‌ی عکس از اینترنت را ساده‌تر می‌کند. جدیدترین بیلد نسخه‌ی Canary شامل قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر را پیش از ذخیره کردن، ویرایش کنند. این قابلیت که نخستین بار توسط کاربری در ردیت کشف شد به‌صورت محدود در نسخه‌ی آزمایشی اج ارائه می‌شود.

در حال حاضر وقتی در مرورگر اج روی تصاویر وب راست‌کلیک کنید به گزینه‌ای برای ذخیره‌سازی آن‌ها دسترسی دارید. این قابلیت برای ذخیره‌سازی همان تصویری که روی صفحه‌نمایش می‌بینید کاربردی است، اما عملکرد محدودی دارد. شماری از کاربران ترجیح می‌دهند تصاویر را کراپ کنند. در حالت عادی برای این کار باید تصویر را ازطریق مرورگر ذخیره کنید، آن را در ابزارهای ویرایش نظیر فتوشاپ باز کنید و تغییرات لازم را انجام دهید. به‌لطف قابلیت جدید اج، کاربر می‌تواند تمامی این کارها را در زمانی سریع ازطریق مرورگر انجام دهد.

اسکرین شات مایکروسافت اج / Microsoft Edge برای نمایشگر ابزار ویرایش تصویر

براساس گزارش ویندوز سنترال، اسکرین‌شات‌ منتشرشده نشان می‌دهد ویرایشگر تصویر در مایکروسافت اج از کراپ، تنظیم تصاویر، فیلتر و حتی قلم پشتیبانی می‌کند. بخش Adjustment ابزار از تنوع بالایی از فیلترها و جلوه‌های بصری پشتیبانی می‌کند.

هیچ‌یک از این قابلیت‌ها انقلابی نیستند، اما داشتن چنین ابزارهایی در داخل مرورگرهای وب اتفاق مثبتی است. وب اکنون منبع اصلی مشاهده‌ی محتوا برای اکثر مردم است و مرورگرها نقش مهمی در زندگی روزمره‌ی ما دارند. مجهز شدن مرورگرها به ابزارهای جدید، تجربه‌ی وب‌گردی را بهبود می‌بخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات