مایکروسافت اج با قابلیت‌های گیمینگ جدید به‌روز شد

جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت اج با به‌به‌روزرسانی جدید، کیفیت بازی‌های سرویس Xbox Cloud Gaming را ارتقا می‌دهد.
تبلیغات

مایکروسافت برای بالا بردن سهم اج در بازار باید راه‌هایی برای متمایز کردن این مرورگر از رقبای بزرگی نظیر گوگل کروم پیدا کند. مایکروسافت اج از زمان آغازبه‌کار توانسته با سرعت بالایی کاربران را به سمت خود بکشاند و در همین مسیر از محبوبیت ویندوز نهایت استفاده را برده است. مایکروسافت همچنین روی قابلیت‌های جالبی مثل Collections مانور می‌دهد.

براساس آنچه گیزمودو می‌نویسد، مایکروسافت با قابلیت‌های جدید اج در تلاش است گیمرها را به استفاده از مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۱ ترغیب کند و جلوی مهاجرت تعداد بیشتری از آن‌ها به گوگل کروم را بگیرد. ردموندی‌ها روز گذشته مجموعه‌ای از قابلیت‌های گیمینگ انحصاری را برای مرورگر اج معرفی کردند که می‌توان به‌سادگی ازطریق صفحه‌ی اصلی به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

صفحه هوم گیمینگ جدید مایکروسافت اج / Microsoft Edge

مایکروسافت صفحه‌ی هوم جدیدی با تمرکز بر گیمینگ معرفی کرده که ظاهراً در طراحی آن از رابط کاربری ایکس باکس الهام گرفته شده است. صفحه‌ی هوم گیمینگ مایکروسافت اج مواردی مثل محتوای خبری، راهنمای بازی، لایواستریم، تورنمنت‌های گیمینگ و بازی‌های مورد انتظار را در خود دارد. این محتوای مختلف در بلوک‌های رنگی مجزا به نمایش درمی‌آید.

مایکروسافت صفحه‌ی جدید را صفحه‌ی هوم (هوم‌پیج) خطاب می‌کند بااین‌حال برای دسترسی به قابلیت‌های ارائه‌شده باید در صفحه‌ی اصلی اج روی گزینه‌ی جدید Gaming کلیک کنید.

سایدبار گیمینگ جدید مایکروسافت اج / Microsoft Edge

صرف‌نظر از تبِ بازشده، بخش جدید Games را نیز می‌توانید ازطریق منوی تنظیمات اج باز کنید. با انتخاب گزینه‌ی Games یک نوار کناری به اج اضافه می‌شود که شامل مجموعه‌ای از بازی‌های رایگان کژوال و آرکید است. در این منو می‌توانید به‌سادگی بازی‌هایی مثل Microsoft Jewel و Mahjongg Dimensions و Deal or no Deal و Cubis و Battleship و بازی انحصاری Surf Game را (که شبیه SkiFree است) اجرا کنید.

عملکرد قابلیت Clarity Boost مایکروسافت اج / Microsoft Edge بازی هواپیمایی

قابلیت دیگری که در یک سال اخیر بارها جزئیاتی درباره‌ی آن شنیده بودیم و سرانجام در نسخه‌ی جدید اج دردسترس قرار گرفته، Clarity Boost است. این قابلیت در اواخر سال گذشته‌ی میلادی برای بیلد Canary مایکروسافت اج منتشر شده بود.

کاربران می‌توانند ازطریق Clarity Boost کیفیت اجرای بازی‌هایی را که ازطریق سرویس Xbox Cloud Gaming استریم می‌شوند بهبود دهند. Clarity Boost نوعی سیستم آپ‌اسکیل محتوا است که باعث می‌شود بازی‌های استریم‌شده واضح‌تر به نظر برسند.

مایکروسافت می‌گوید تمامی کاربران اج صرف‌نظر از سخت‌افزاری که در کامپیوتر خود استفاده می‌کنند، قابلیت Clarity Boost را دریافت خواهند کرد.

برای استفاده از Clarity Boost باید در وب‌سایت Xbox Cloud Gaming در حساب ایکس باکس خود لاگین کنید و در گوشه‌ی صفحه وارد منوی سه‌نقطه شوید. از بین قابلیت‌های جدید اج، احتمالاً Clarity Boost بیشتر از بقیه موردتوجه قرار می‌گیرد.

مایکروسافت همچنین گزینه‌ی جدیدی به تنظیمات مرورگر اج اضافه کرده که باعث اجرای سریع‌تر و روان‌تر بازی‌های ویدیویی می‌شود. با فعال کردن این قابلیت، در صورت اجرای بازی‌های ویدیویی میزان استفاده‌ی مایکروسافت اج از منابع سیستم کاهش پیدا می‌کند.

پس از بستن بازی، اج به‌صورت خودکار به حالت قبلی خود برمی‌گردد و به شکل مطلوب از منابع سیستم استفاده می‌کند تا مجبور نباشید مجددا به منوی تنظیمات مرورگر مراجعه کنید. قابلیت مورداشاره‌ی مرورگر اج را می‌توانید با مراجعه به تنظیمات System and Performance فعال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات