آپدیت اخیر واتساپ قابلیت‌های جدیدی به تنظیمات حریم خصوصی این پیام‌رسان اضافه می‌کند

شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی جدید واتساپ به شما امکان می‌دهد تصویر پروفایل و آخرین بازدید خود را از شماری از مخاطبان پنهان کنید. واتساپ همچنین میزبان قابلیت‌های جدیدی در تماس‌‌های گروهی شده است.
تبلیغات

واتساپ سال گذشته اعلام کرد روی تنظیمات جدیدی برای بخش حریم خصوصی کار می‌کند که امکان مخفی کردن عکس پروفایل، آخرین بازدید و اطلاعات بخش About را از مخاطبینی خاص فراهم می‌کند. این تغییرات جدید در قالب نسخه‌ی بتای واتساپ ارائه شدند و دردسترس افراد زیادی قرار نگرفتند. آن‌طور که GSMArena می‌نویسد، قابلیت‌های جدید واتساپ که متمرکز بر حفظ حریم خصوصی هستند به‌صورت گسترده دردسترس کاربران اندروید و iOS قرار گرفته‌اند.

تا پیش از انتشار به‌روزرسانی جدید به سه گزینه‌ی Everyone (همه)، My Contacts (مخاطبان من) و Nobody (هیچ‌کس) در تنظیمات حریم خصوصی تصویر پروفایل و آخرین بازدید دسترسی داشتید. از این‌ پس گزینه‌ی My Contacts Except (مخاطبان من به جز) را نیز مشاهده خواهید کرد. این گزینه‌ی جدید در تنظیمات بخش Status هم قابل‌رؤیت است.

اسکرین شات واتساپ / WhatsApp تنظیمات حریم خصوصی آخرین بازدید در iOS

تنظیمات جدید واتساپ به شما امکان می‌دهد تصویر پروفایل، آخرین بازدید و اطلاعات بخش About را از برخی مخاطبان خود پنهان کنید. فراموش نکنید که اگر آخرین بازدید خود را از بقیه پنهان کنید، شما نیز نخواهید توانست آخرین بازدید آن‌ها را ببینید. این موضوع درباره‌ی تیک آبی Read Receipt (خوانده شدن پیام توسط طرف مقابل) نیز صدق می‌کند. البته حتی در صورت غیرفعال کردن Read Receipt، این قابلیت در گروه‌های چت فعال می‌ماند.

برای دسترسی به گزینه‌های جدید حریم خصوصی واتساپ می‌توانید در اپلیکیشن اندروید و iOS به مسیر Settings > Account > Privacy مراجعه کنید.

نوتیفیکیشن جدید واتساپ / WhatsApp برای ملحق شدن کاربران به تماس گروهی

واتساپ افزون‌بر گزینه‌های جدید یک‌سری تغییرات نیز برای تماس‌های گروهی معرفی کرده است. کاربران از این‌ پس می‌توانند در تماس‌های گروهی صدای بقیه را قطع کنند یا اینکه به افرادی خاص پیام دهند. همچنین اگر فردی به تماس گروهی ملحق شود، نوتیفیکیشنی مشاهده خواهید کرد.

تلگرام، بزرگ‌ترین رقیب واتساپ، با هر به‌روزرسانی میزبان تغییرات زیادی می‌شود؛ بااین‌حال واتساپ معمولاً در نسخه‌های جدید قابلیت‌های اضافه‌ای دریافت نمی‌کند. به‌لطف به‌روزرسانی جدید، اوضاع کمی برای واتساپ تغییر کرده است. البته قابلیتی که واتساپ به‌تازگی ارائه داده مدت‌ها است در تلگرام ارائه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات