مایکروسافت سرویس ابری Dev Box را برای توسعه‌دهندگان معرفی کرد

سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
Dev Box سرویس جدید مایکروسافت برپایه‌ی ویندوز ۳۶۵ است که ابزارهای متنوعی را دراختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارد و اکنون وارد مرحله‌ی پیش‌نمایش خصوصی شده است.
تبلیغات

مایکروسافت سال گذشته ازطریق سرویس ویندوز ۳۶۵، کامپیوترهای شخصی را وارد فضای ابری کرد و اکنون در تلاش است توسعه‌دهندگان را به استفاده از یک مجموعه‌ابزار مبتنی‌بر فضای ابری ترغیب کند. به‌نوشته‌ی ورج، Microsoft Dev Box سرویس ابری جدیدی است که از اپلیکیشن‌ها و خدمات مخصوص توسعه‌دهندگان میزبانی می‌کند و مزایای متعددی به آن‌‌ها ارائه می‌دهد.

Microsoft Dev Box برپایه‌ی ویندوز ۳۶۵ طراحی شده است؛ به‌همین‌دلیل، توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌سادگی ماشین مجازی بسازند و آن را راه‌اندازی کنند. Microsoft Dev Box با تمامی مرورگرهای مدرن سازگاری دارد و ماشین‌های مجازی از تمامی محیط‌های توسعه‌ی یکپارچه (IDE)، کیت‌های توسعه‌ی نرم‌افزار (SDK) و ابزارهای مبتنی‌بر ویندوز پشتیبانی می‌کنند.

مایکروسافت می‌گوید سرویس Dev Boxe مناسب توسعه‌دهندگان متمرکز بر پلتفرم دسکتاپ، موبایل، اینترنت اشیاء و توسعه‌دهندگان بازی است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از Windows Subsystem for Linux اپلیکیشن چندپلتفرمه بسازند.

مایکروسافت پورتالی ایجاد کرده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند به‌سادگی Dev Boxها را بسازند یا حذف کنند. توسعه‌دهندگان سپس می‌توانند Dev Boxها را برای اپلیکیشن‌های قدیمی نگه‌داری کنند. به‌گفته‌ی مایکروسافت، می‌توان Dev Boxها را در مناطق محلی Azure با اتصال گیگابیتی پیاده‌سازی کرد.

ازآن‌جاکه Microsoft Dev Box با ویندوز ۳۶۵ ادغام می‌شود، ادمین‌های IT می‌توانند Dev Boxها را با Intune و Microsoft Endpoint Manager مدیریت کنند. نسخه‌ی آزمایشی خصوصی Microsoft Dev Box اکنون دردسترس قرار دارد و در ماه‌های آینده نسخه‌ی آزمایشی عمومی ارائه خواهد شد.

مایکروسافت در وب‌سایت توسعه‌دهندگان خود ثبت‌نام برای Microsoft Dev Box را آغاز کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات