اپل با هدف راحتی بیشتر افراد کم‌توان، قابلیت‌های جدیدی را به دستگاه‌های خود اضافه می‌کند

پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
زیرنویس آفلاین زنده، آلارم نزدیک شدن به در و کنترل اپل واچ توسط آیفون از ویژگی‌های Accessibility جدیدی هستند که اپل قصد دارد به محصولات خود اضافه کند.
تبلیغات

اپل همیشه سعی می‌کند محصولاتش برای همه‌ی مردم به‌راحتی قابل استفاده باشند. شما حتی می‌توانید آیفون، آیپد و مک خود را با صدا کنترل کنید، قابلیتی که برای افراد دارای ناتوانی جسمی عالی است. این شرکت همچنین تنظیمات دیگری را برای تغییر رنگ‌ها، اندازه‌ی فونت و موارد این‌چنینی در نظر گرفته است.

درست است که درحال‌حاضر مجموعه‌ی گستردهای از این ویژگی‌ها توسط اپل ارائه می‌شود، اما این شرکت دائم در تلاش است تا بتواند گزینه‌های بیشتری را به دستگاه‌های خود اضافه کند.

به گزارش xda-developers، غول فناوری کوپرتینویی اعلام کرده است که در اواخر سال جاری قابلیت‌های Captions Offline Live، Apple Watch Mirroring و موارد دیگری را به سیستم‌عامل‌های خود اضافه خواهد کرد.

ویژگی‌های Accessibility آینده اپل

توانایی تشخیص در و فاصله‌ کاربر تا آن

ویژگی Door Detection اپل

درحال‌حاضر اپل به کاربران اجازه می‌دهد توسط اپلیکیشن Magnifier افراد مقابل خود را شناسایی کنند. گفته می‌شود این شرکت امسال افزونه‌ی مفید جدید Door Detection را به آن اضافه خواهد کرد؛ قابلیت مذکور به کاربرانی که آیفون‌ یا آیپدهای مجهز به لایدار دارند این امکان را می‌دهد که فاصله‌ی خود تا در را اندازه‌گیری کرده، از باز یا بسته بودن آن مطمئن شده و حتی متن نوشته‌شده روی آن را اسکن کنند. چنین ویژگی‌ای می‌‎تواند برای کاربرانی که بینایی محدودی دارند بسیار کارآمد باشد و آن‌ها می‌توانند توسط Door Detection به صورت مستقل‌تری در محیط اطراف خود حرکت کنند.

کنترل ساعت هوشمند توسط آیفون

توانایی کنترل اپل واچ با آیفون

اپل AirPlay را به ساعت هوشمند خود می‌آورد. قابلیت Apple Watch Mirroring به کاربران این امکان را می‌دهد که صفحه‌نمایش اپل واچ خود را ازطریق آیفون‌ جفت‌شده به آن، مشاهده و کنترل کنند. این گجت‌های پوشیدنی دارای صفحه‌نمایش‌های کوچکی هستند، به‌همین‌دلیل ممکن است خوانش آن‌ها برای بعضی کاربران سخت باشد. اکنون افراد می‌توانند به کمک نمایشگرهای بزرگ‌تر گوشی‌های هوشمند خود اپل واچ را کنترل کنند.

این ویژگی فقط در سری ۶ و مدل‌های جدیدتر دردسترس خواهد بود.

زیرنویس‌های زنده آفلاین

علاوه بر ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد، قرار است اپل بالاخره Live Caption را به آیفون‌ها، آیپدها و مک‌ها اضافه کند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد گفتگوهای انجام‌شده در تماس‌ها، ویدئوها و سایر اپ‌ها را به صورت زیرنویس زنده مشاهده کنند. کاربران مک حتی به امکانات بیشتری دسترسی خواهند داشت زیرا اگر جواب خود را تایپ کنند، دستگاه با صدای بلند آن را می‌خواند. متأسفانه، برای دسترسی به Live Captions به آیفون ۱۱ یا جدیدتر نیاز است. همچنین آیپد شما باید دارای تراشه‌ی A12 Bionic یا مدل جدیدتر باشد و ویژگی مذکور تنها در M1 Mac دردسترس خواهد بود. با توجه به اینکه Live Caption به‌صورت آفلاین کار می‌کند، شرکت توسعه‌دهنده آن را به دستگاه‌های جدیدتر با پردازنده‌های سریع‌تر محدود کرده است.

سایر ویژگی‌های Accessibility اپل

  • تم‌های جدید Apple Books به کاربران امکان می‌دهد بین رنگ‌های پس‌زمینه‌ی بیشتر گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنند.
  • VoiceOver از بیش از ۲۰ زبان و منطقه‌ی دیگر پشتیبانی می‌کند.
  • Siri Pause Time به افرادی که مشکلات گفتاری دارند، فرصت می‌دهد درخواست‌های خود را بیان کنند.
ویژگی تغییر اندازه فونت Apple Books

اپل اشاره نکرده که دقیقاً چه زمانی این ویژگی‌ها دردسترس کاربران قرار خواهند گرفت؛ بااین‌حال، حدس می‌زنیم آن‌ها بخشی از iOS 16 باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات