اسپاتیفای استفاده از NFT را در پروفایل هنرمندان امکان‌پذیر می‌کند

سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اسپاتیفای به‌صورت آزمایشی به شماری از هنرمندان اجازه داده است گالری NFTهایشان را در پروفایل خود به نمایش بگذارند. ظاهراً اسپاتیفای از فروش NFT کمیسیون دریافت نمی‌کند.
تبلیغات

ورج به نقل از Music Ally می‌نویسد اسپاتیفای هم‌اکنون در حال آزمودن قابلیت جدیدی است که به هنرمندان امکان می‌دهد توکن غیرقابل معاوضه (ان اف تی) خود را به نمایش بگذارند. قابلیت جدید اسپاتیفای به‌صورت آزمایشی دراختیار کاربران منتخب نسخه‌ی اندروید در کشور آمریکا قرار گرفته است و اکنون پیش‌نمایش NFT در پروفایل هنرمندانی چون استیو آئوکی و گروه The Wombats دیده می‌شود.

مشخص نیست که این قابلیت دراختیار هنرمندان دیگری نیز قرار گرفته یا فعلاً در انحصار استیو آئوکی و گروه The Wombats است.

فردی به نمایندگی از Spotify می‌گوید این شرکت به‌طور معمول با هدف بهبود تجربه‌ی هنرمندان و طرفداران موسیقی قابلیت‌هایی را به‌صورت آزمایشی دردسترس قرار می‌دهد. شماری از این قابلیت‌ها به‌صورت گسترده‌تر ارائه می‌شوند و قابلیت‌های دیگر پس از مدتی از دسترس خارج می‌شوند.

بخش NFT در پروفایل هنرمندان اسپاتیفای نسخه اندروید

در به‌روزرسانی جدید اسپاتیفای گالری NFT در زیر فهرست موسیقی در پروفایل هنرمندان ظاهر شده است. کلیک روی این گالری مجموعه‌ای از NFTها را نمایش می‌دهد که می‌توانید در بین آن‌ها اسکرول کنید. با کلیک روی هر NFT نسخه‌ی اصلی آن را به‌همراه توضیحی کوتاه مشاهده خواهید کرد. اسپاتیفای گزینه‌ی See More را نیز ارائه می‌دهد. این گزینه، کاربر را به صفحه‌ی NFT در OpenSea منتقل می‌کند تا امکان خرید فراهم شود.

اسپاتیفای فعلاً از NFTهای ویدئویی یا متحرک پشتیبانی نمی‌‌کند و تنها تصویری ثابت از NFT را در پروفایل هنرمندان به نمایش می‌گذارد که شامل صدا نیست. این موضوع شاید در نگاه اول چندان عجیب نباشد، اما فراموش نکنید اسپاتیفای یک سرویس استریم موسیقی است. برای مشاهده‌ی ویدئو یا شنیدن صدای NFT باید وارد صفحه‌ی آن در OpenSea شوید.

براساس نوشته‌ی Music Ally اسپاتیفای از فروش NFT کمیسیون دریافت نمی‌کند و درحال‌حاضر صرفاً در حال آزمودن قابلیت جدید است.

شایعه‌های مربوط به احتمال حضور اسپاتیفای در حوزه‌ی Web3 نخستین بار دو ماه پیش منتشر شد، جایی که اسپاتیفای فراخوان شغلی جدیدی برای استخدام نیروهای متخصص فناوری بلاک‌چین و NFT منتشر کرد.

برخی از کاربران می‌گویند نظرسنجی جدیدی روی اپلیکیشن اسپاتیفای ظاهر شده که نظر آن‌ها را درباره‌ی NFT جویا می‌شود.

افزون‌بر اسپاتیفای، اینستاگرام نیز اکنون در حال آزمودن اضافه کردن NFT به پلتفرم خود است.

NFT طی سال‌های اخیر محبوبیت فراوانی کسب کرده و به مرور زمان تعداد بیشتری از شرکت‌های حوزه‌ی فناوری به آن علاقه نشان می‌دهند. البته به‌نظر می‌رسد هیاهوی اولیه برای NFT فروکش کرده است.

براساس گزارش The Wall Street Journal فروش روزانه‌ی NFT در هشت ماه اخیر افت ۹۲ درصدی تجربه کرده و از ۲۲۵،۰۰۰ مورد در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور و مهر ۱۴۰۰) به تنها ۱۹٬۰۰۰ مورد در ۳ مه ۲۰۲۲ (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱) رسیده است. تعداد والت‌های فعال NFT نیز روندی کاهشی دارد. تعداد این والت‌ها در نوامبر ۲۰۲۱‌ (آبان و آذر ۱۴۰۰) ۱۱۹٬۰۰ مورد بود، اما اکنون به تنها ۱۴٬۰۰۰ مورد رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات