گوگل پلی امنیت اکوسیستم خود را افزایش می‌دهد

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی گوگل پلی روی گوشی هوشمند
در جریان کنفرانس Google I/O مشخص شد گوگل پلی علاوه‌‎بر افزایش امنیت اکوسیستم خود، ابزارهای جدیدی دراختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد.
تبلیغات

گوگل در جریان کنفرانس Google I/O چند ویژگی جدید را معرفی کرد که به توسعه‌دهندگان بازی و اپلیکیشن کمک می‌کند مخاطبان خود را افزایش داده و در عین حال حریم خصوصی و امنیت را بهبود بخشند.

در کنفرانس امسال مشخص شد تیم گوگل پلی روی ابتکارات جدیدی برای ایجاد اکوسیستمی حتی ایمن‌تر تمرکز دارد و قرار است ابزارهای جدیدی برای توسعه‌دهندگان اضافه کند. این موارد شامل گزینه‌های جدید فهرست فروشگاهی سفارشی، افزایش انعطاف‌پذیری در مدل‌های قیمت‌گذاری برای اشتراک‌های درون‌برنامه‌ای و موارد دیگر می‌شود.

حریم خصوصی و امنیت

اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند توسط فهرست جدید گوگل متوجه شوند کدام مجوزهای اپلیکیشن توسط پرکاربردترین کیت‌های توسعه‌ی نرم‌افزار تجاری (SDK) مورد نیاز است. این فهرست جدید دارای بیش از ۱۰۰ SDK متداول است که برای مواردی مانند ادغام با شبکه‌های اجتماعی و خدمات تبلیغاتی استفاده می‌شود. موارد مذکور به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد درباره‌ی اینکه آیا استفاده از یک SDK معین برای کسب‌وکارشان مناسب است یا خیر، تصمیم‌گیری آگاهانه کنند.

گوگل همچنین روش‌های تأیید اپلیکیشن‌ها را بهبود بخشیده تا بتوان بیشتر به آن‌ها اعتماد کرد.

فهرست‌های فروشگاه سفارشی

اکنون توسعه‌دهندگان قادر هستند حداکثر ۵۰ فهرست فروشگاه سفارشی ایجاد کنند که می‌تواند به مخاطبان مختلف براساس نحوه و مکان دسترسی آن‌ها به پلی استور نشان داده شود. این فهرست‌های سفارشی می‌توانند براساس کشور یا منطقه‌ی بازدیدکننده یا کانال بازاریابی‌ای که مشتری بالقوه برای دسترسی به صفحه‌ی اپ مذکور در پلی استور از آن استفاده می‌کند، نمایش داده شود. در همین راستا، گوگل نسخه‌ی بتای ویژگی LiveOps خود را نیز برای همه‌ی توسعه‌دهندگان منتشر می‌کند.

گزینه‌های پرداخت و اشتراک بهبودیافته

دیگر پلی استور به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد قیمت‌های پایین‌تری را برای اپ‌ها و بازی‌های خود تعیین کنند. اکنون حداقل قیمت به ۰٫۰۵ دلار کاهش یافته است. درضمن، گوگل سرویس پرداخت خود را گسترش داده و در حال حاضر می‌تواند از ۳۰۰ روش مختلف محلی در ۷۰ کشور جهان پشتیبانی کند.

همچنین مشتریان به‌زودی از گزینه‌های اشتراک انعطاف‌پذیرتری در اپ‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود لذت خواهند برد. اکنون گوگل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به ازای هر اشتراک، چندین طرح و پیشنهاد پایه ارائه دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات