توییتر:‌ ایلان ماسک در هیئت‌مدیره‌ی توییتر از مزایای خاصی برخوردار نیست

چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
توییتر اعلام کرد که برای ایلان ماسک، به‌عنوان جدیدترین عضو هیئت مدیره‌ای این شرکت، مزایای خاصی در نظر گرفته نمی‌شود و مانند دیگر اعضای هیئت مدیره با او رفتار خواهد شد.
تبلیغات

این روزها، ایلان ماسک یکی از چهره‌های خبرساز دنیا است که رد پایش در هر حوزه‌ی پو‌ل‌ساز یا جنجالی دیده می‌شود. مدیرعامل تسلا اوایل سال ۲۰۲۲ بیش از ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را خرید و کمی بعد نیز پاراگ آگراوال، مدیرعامل نسبتاً جدید توییتر، اعلام کرد که این سهام‌دار به‌زودی به جمع هیئت‌ مدیران این شبکه‌ی اجتماعی اضافه می‌شود.

به گزارش Verge، توییتر روز ۱۶ فروردین اعلام کرد که با ایلان ماسک مانند دیگر اعضای هیئت‌مدیره رفتار خواهد شد و به‌دست‌آوردن کرسی جدید باعث نمی‌شود تا مدیرعامل تسلا از مزایای خاصی در این پلتفرم برخوردار شود. آدریان زامورا، سخنگوی توییتر، دراین‌باره توضیح داد:‌

توییتر به بی‌طرفی در توسعه و اجرای سیاست‌ها و قوانین خود، متعهد است.

درواقع ماسک مانند سایر اعضای هیئت‌مدیره باید تابع قوانین توییتر باشد و در صورت تخطی، توییتر می‌تواند عضویت او را باطل یا تعلیق کند.

تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های توییتر توسط هیئت‌مدیره یا سهام‌داران تعیین نمی‌شود

زامورا درباره‌ی نفوذ بالقوه‌ی ماسک بر این پلتفرم گفت که اعضای هیئت‌مدیره در سیاست‌‌گذاری‌های توییتر نقشی ندارند، اما می‌توانند به تیم تصمیم‌گیرنده راهنمایی و مشاوره دهند:

هیئت‌مدیره‌ی توییتر، مانند قبل در نقش مشاور یا راهنما به ما کمک می‌کنند، اما تصمیمات روزانه‌ی این پلتفرم، همچنان توسط مدیریت و کارمندان توییتر گرفته می‌شود.

با اینکه اظهار‌نظرهای رک و بی‌پرده‌ی ماسک در مورد برخی مسائل اصلی توییتر، توسط هیئت‌مدیره بررسی و تأیید می‌شوند، اما همچنان می‌تواند تأثیرات زیادی بر عملکرد و محبوبیت این شبکه‌ی اجتماعی داشته باشند.

ماسک ۱۱ روز پس از خرید ۹٫۲ درصد از سهام توییتر در یک نظرسنجی توییتری از فالوورهای خود خواست نظرشان را درباره‌ی وضعیت «آزادی بیان» در توییتر بیان کنند؛ او دوباره روز دوشنبه ۱۵ فروردین، درباره‌ی لزوم وجود قابلیت ویرایش توییت‌ها، سؤالی مطرح کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات